שבבים
צילום: Istock

אנבידיה יורה לכל הכיוונים; מניית החברה עולה ב-6%, אינטל נופלת ב-4.5%

החברה תשיק מעבד CPU  ומערכת שבבים חדשה לרכבים אוטונומיים: רכישת ARM מספקת תוצאות, החברה נכנסת עמוק אל תוך השוק של אינטל ו-AMD: אנבידיה צופה להכניס כ-5.3 מיליארד דולר ברבעון הקרוב
אור צרפתי | (4)
נושאים בכתבה אנבידיה

ענקית הטכנולוגיה אנבידיה NVIDIA COR (סימול:NVDA) מכוונת גבוה, ובדרך דורסת את המתחרות אינטל (סימול:INTC) ו-AMD. בשנת 2023, החברה צפויה להשיק לראשונה מעבדים מרכזיים לחוות שרתים ולהתחרות באופן ישיר באינטל השולטת בשוק במעל ל-90%. החברה חשפה גם את הדור הבא של מערכות השבבים לרכבים חשמליים ואוטונומיים, DRIVE Atlan, שצפוי להיות זמין במהלך שנת 2025.  אנבידיה השיקה בשנת 2019 את מערכת DRIVE Orin, שצפויה לחדור אל השוק כבר ב-2022. המערכת תציג פי 4 ביצועים טובים יותר מהמערכת הקיימת. 

 

״ ה-DRIVE Atlan הוא פלא טכנולוגי, המכיל בתוכו את כל יכולותיה של אנבידיה בתחומי הבינה המלאכותית, רכב, רובוטיקה, בטיחות ו-BlueField״ אמר מנכ״ל החברה, ג׳נסן וואנג. החברה הציגה את הדור החדש של פלטפורמת השיחות המבוססת על בינה מלאכותית, Jarvis, הזהה דיבור אוטומטי ברמה גבוהה של מעל ל-90%, עם תרגום בזמן אמת מאנגלית ל-5 שפות שצפויות להתרחב בעתיד. 

 

החידוש האמיתי הוא ה-Grace, המעבד הראשון של אנבידיה שמיועד למרכזי נתונים ומחשבי על. ה-Grace החדש של אנבידיה הוא מעבד מרכזי (CPU), המובסס על ארכיטקטורת ARM, ומיועד לניתוח נתונים בכמויות ענק וכפועל יוצא לבינה מלאכותית (AI). המעבד מאפשר לחברה לספק מענה מלא לתחום מחשבי העל והשרתים, כאשר היא מציעה לא רק מעבדי גרפיים ומעבדי DPU, אלא מעכשיו גם את ה-CPU  החדש שלה. אנבידיה רכשה את Arm מקבוצת סופט בנק היפנית בשנת  2020 בכ-40 מיליארד דולר, ובכך למעשה היא סימנה למתחרות שהיא הולכת לנגוס בכל קטגוריה בשוק השבבים. 

 

על פי הודעת החברה, המעבד החדש יספק ביצועים טובים הרבה יותר מהמעבדים שמציעים AMD ואינטל. רק בשבוע שעבר השיקה אינטל את הדור החדש של מעבד מרכז הנתונים Xeon, השולט בכ-94% מהשוק. אנבידיה נוכחת במרבית מרכזי הדאטה בעולם באמצעות ה-GPU שלה (מעבדים גרפיים), המותאמים גם הם למשימות AI.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אדיר 29/04/2021 11:08
    הגב לתגובה זו
    אנבידיה בראשתו של גנסן חושבת 5 צעדים קדימה, וממציא את עצמה מחדש הפעם עם פיתוח CPU. היא ממזמן כבר לא חברת שבבים פשוטה, אלא נותנת גם פתרונות תוכנה ונכנסה לתחום התכונה כשירות. כמה שנים והיא תהפוך להיות חברה של טריליון
  • 2.
    אשר 13/04/2021 11:20
    הגב לתגובה זו
    החברה עדיין לא קנתה את ARM. מעבדים לדאטה סנטר יש לה כבר שנים, פשוט הציגה את הדור החדש, כנל שבבים לרכבים אוטונומים
  • 1.
    רק מזומן 13/04/2021 01:40
    הגב לתגובה זו
    היברה מחשבת קיצה לאחור כל הגאונים עזבו המרובעים נשארו. קנתה את הזמבורה מובילאיי בחוסר אחריות.המזל היחידי שהיא מייצרת לבד ולא בטאיוון.
  • חביב 13/04/2021 21:36
    הגב לתגובה זו
    אם היתה מייצרת בטאיווןלפחות היה עולה לה זול יותר,החברה בטייוואן יודעת לייצר מהר יותר,איכותי יותר,מתקדם יותר זול יותר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social