אנבידיה יורה לכל הכיוונים; מניית החברה עולה ב-6%, אינטל נופלת ב-4.5%
ענקית הטכנולוגיה אנבידיה NVIDIA COR (סימול:NVDA) מכוונת גבוה, ובדרך דורסת את המתחרות אינטל (סימול:INTC) ו-AMD. בשנת 2023, החברה צפויה להשיק לראשונה מעבדים מרכזיים לחוות שרתים ולהתחרות באופן ישיר באינטל השולטת בשוק במעל ל-90%. החברה חשפה גם את הדור הבא של מערכות השבבים לרכבים חשמליים ואוטונומיים, DRIVE Atlan, שצפוי להיות זמין במהלך שנת 2025. אנבידיה השיקה בשנת 2019 את מערכת DRIVE Orin, שצפויה לחדור אל השוק כבר ב-2022. המערכת תציג פי 4 ביצועים טובים יותר מהמערכת הקיימת.
״ ה-DRIVE Atlan הוא פלא טכנולוגי, המכיל בתוכו את כל יכולותיה של אנבידיה בתחומי הבינה המלאכותית, רכב, רובוטיקה, בטיחות ו-BlueField״ אמר מנכ״ל החברה, ג׳נסן וואנג. החברה הציגה את הדור החדש של פלטפורמת השיחות המבוססת על בינה מלאכותית, Jarvis, הזהה דיבור אוטומטי ברמה גבוהה של מעל ל-90%, עם תרגום בזמן אמת מאנגלית ל-5 שפות שצפויות להתרחב בעתיד.
החידוש האמיתי הוא ה-Grace, המעבד הראשון של אנבידיה שמיועד למרכזי נתונים ומחשבי על. ה-Grace החדש של אנבידיה הוא מעבד מרכזי (CPU), המובסס על ארכיטקטורת ARM, ומיועד לניתוח נתונים בכמויות ענק וכפועל יוצא לבינה מלאכותית (AI). המעבד מאפשר לחברה לספק מענה מלא לתחום מחשבי העל והשרתים, כאשר היא מציעה לא רק מעבדי גרפיים ומעבדי DPU, אלא מעכשיו גם את ה-CPU החדש שלה. אנבידיה רכשה את Arm מקבוצת סופט בנק היפנית בשנת 2020 בכ-40 מיליארד דולר, ובכך למעשה היא סימנה למתחרות שהיא הולכת לנגוס בכל קטגוריה בשוק השבבים.
על פי הודעת החברה, המעבד החדש יספק ביצועים טובים הרבה יותר מהמעבדים שמציעים AMD ואינטל. רק בשבוע שעבר השיקה אינטל את הדור החדש של מעבד מרכז הנתונים Xeon, השולט בכ-94% מהשוק. אנבידיה נוכחת במרבית מרכזי הדאטה בעולם באמצעות ה-GPU שלה (מעבדים גרפיים), המותאמים גם הם למשימות AI.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.אדיר 29/04/2021 11:08הגב לתגובה זואנבידיה בראשתו של גנסן חושבת 5 צעדים קדימה, וממציא את עצמה מחדש הפעם עם פיתוח CPU. היא ממזמן כבר לא חברת שבבים פשוטה, אלא נותנת גם פתרונות תוכנה ונכנסה לתחום התכונה כשירות. כמה שנים והיא תהפוך להיות חברה של טריליון
- 2.אשר 13/04/2021 11:20הגב לתגובה זוהחברה עדיין לא קנתה את ARM. מעבדים לדאטה סנטר יש לה כבר שנים, פשוט הציגה את הדור החדש, כנל שבבים לרכבים אוטונומים
- 1.רק מזומן 13/04/2021 01:40הגב לתגובה זוהיברה מחשבת קיצה לאחור כל הגאונים עזבו המרובעים נשארו. קנתה את הזמבורה מובילאיי בחוסר אחריות.המזל היחידי שהיא מייצרת לבד ולא בטאיוון.
- חביב 13/04/2021 21:36הגב לתגובה זואם היתה מייצרת בטאיווןלפחות היה עולה לה זול יותר,החברה בטייוואן יודעת לייצר מהר יותר,איכותי יותר,מתקדם יותר זול יותר
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
