האם האקשן יחזור לשווקים? האם לקנות את IBM, טילריי ומתכות?
אלו מניות מימי הקורונה העליזים יכולות לצאת לסיבוב עליה נוסף?
במאמרים האחרונים התרכזתי בבניית שלד סולידי לתיק המניות כמענה להפוגה שהשוק לקח לעצמו וכביטוי למה שנראה על הגרפים עם התחזקותה של קרן הסל XLP. דיברנו על FB, MSFT, PG. היום נחזק את השלד עם עוד כמה מניות ואז נפתח שיחה חדשה על מציאות. מדובר במניות שעלו יפה ב-2020, תיקנו כראוי לאחרונה תוך כדי סחיטת מפוחדים ומיואשים ואולי יצאו לסיבוב עליה נוסף. השורה התחתונה שיכול לנבוע מכך היא שהאקשן יכול לחזור לשווקים וכדאי להיות מוכנים. נתחיל בתוספות הסולידיות.
לקבלת נתוני רילטיים ללא עלות באפליקציית ביזפורטל
מניות שיכולות לחזק את שלד התיק
הראשונה ברשימת מניות הכלכלה הוותיקה המעניינות היא IBM. המניה פרצה את ההתנגדות ב-130 דולר כך שאמורה להמשיך לעלות. מנקודת מבט ארוכת טווח IBM מדשדשת כבר כ-10 שנים. לא בטוח שדווקא בסיבוב הזה היא תצליח לפרוץ את רמות השיא ארוכות הטווח אבל אם כן, הדבר אמור יהיה לתת לה בוסט.
השניה ברשימה היא ECL - EcoLab . החברה נמצאת בתחום מוצרי החיטוי, לרבות מים ואמורה היתה לפרוח בשנת הקורונה. אבל הפריחה התמהמה. לאחרונה צוינה במסגרת חמשת המניות המומלצות של האתר Motley Fool והגרף שלה נראה מאוד מעניין. העניין נובע מהתמיכה האופקית החזקה ב-205-210 ומקו המגמה היורד שאם יפרץ כלפי מעלה נקבל פוטנציאל לעליה משמעותית.
- היום שבו הוצג המחשב האישי הראשון ומה קרה היום לפני 43 שנה
- IBM צונחת בכ-7% בטרום, מפספסת את תחזית ה-EPS
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשובה לשאלה - CMPS
מ. שאלה אותי השבוע לגבי מנית הטיפולים הפסיכודליים CMPS. הסקטור מפגין חולשה ביחד עם מניות המריחואנה הרפואית. לא קראתי משהו שלילי על המניה, להיפך, נראה שהחברה מתקדמת. על פי הגרף, יש לה רמת תמיכה משמעותית כך שמעל 32 דולר היא עדיין מעניינת.
אם כבר דברנו על מריחואנה, טילריי, TLRY, גם נמצאת מעל אזור תמיכה כך שנראה שראוי לבחון איסוף מעל הרמות האלו. אתם יכולים להבחין שוב ושוב בתופעות של זהות סקטוריאלית ולהבין מכך את החשיבות של ניתוח סקטורים לצורך בחירת הרכב המניות לתיק.
הזדמנויות לסיבוב נוסף
על אילו מניות שתיקנו למטה אפשר לשים עין?
נתחיל בסיניות. התנהגותן לא קשורה רק בענייני קורונה. קרבות רגולטוריים מתנהלים שם. אבל, מי שרוצה לקנות בזול, צריך לקנות אל תוך הבעיות. 2 דוגמאות:
הראשונה היא BIDU. עשתה מהלך עליה מרשים ואז ירדה 50%. נתמכה יפה מאוד ביום שישי מעל רמת תמיכה משולבת בממוצע נע ל-200 יום. סיכוי טוב להתפתחות מהלך עליה מפה.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
TME היא דוגמה נוספת. מדובר בחברת המוסיקה של טנסנט וגם מנייתה ירדה בכ-50%. שוב, תמיכה יפה ביום שישי ופוטנציאל לעליה מכאן.
אחת מחביבות הקהל עד לאחרונה היתה PLTR. אבל, המניה יצרה תבנית של פסגה כפולה בשיא (ראו שרטוט) ואיבדה כ-50% מערכה. אין עוד סימנים להתחלה של מהלך עליה אבל אני קורא עוד ועוד ניתוחים על הפוטנציאל שלה. בשילוב התמיכה נראה שאוהדי המניה צריכים לשים אליה לב.
עוד ענף רלבנטי שיכול לצאת לסיבוב נוסף הוא ענף המתכות הנדירות - ליתיום - בטריות.
קרן הסל למתכות נדירות היא REMX. הקרן הצליחה להיתמך מעל 70 דולר והממוצע הנע ל-89 יום ולהסתובב כנראה למהלך עליה מחודש.
קרן סל להשקעה בליתיום היא LIT. כאן הסיפור הוא תמיכה מעל אזור ה-54 דולר ומה שמסתמן כהתחלה של גל עולה.
קרן הסל BATT נועדה לתת מענה לחשיפה לתחום הבטריות לתעשיית הרכבים אבל שימו לב שהיא גם כוללת כחלק מכך את יצרניות הרכבים TSLA ו-NIO. מעניין ש-TSLA נחתכה בכ-30% ו-NIO בכ-50% והחיתוך הזה השתיק את כל החסידים הנלהבים (שאמורים היו לצהול תוך כדי קניות זולות). איפה המשפט To The Moon? הגרפים של שתי המניות האלו כמו גם של BATT מלמדים על אפשרות להזדמנות קניה טכנית. עדיף לפעול לפי גרפים, במחירים ותנאים נוחים ואז לבדוק אם ואיך ההתלהבות חוזרת לשווקים.
נעקוב ואעדכן ביום רביעי [email protected].
כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
- 6.סימון1 29/03/2021 13:06הגב לתגובה זותבנית דובית שם לכן לא הייתי ממהר להיכנס
- 5.כמה שטויות 29/03/2021 10:26הגב לתגובה זוהרווחים של IBM בירידה. שומר נפשו ירחק
- לרון 04/04/2021 15:38הגב לתגובה זו"סולידיות" בהן לא מרוויחים מזה זמן רב PFE..כן כן ,T,CL,INTL,IBM ועוד
- 4.סמי 29/03/2021 09:59הגב לתגובה זוכרגיל סגל כותב מענין.השאלה היחידה היא האם יהיה עוד סיבוב עליות? סגל מעריך שזה אפשרי.איני בטוח שהוא צודק לטווח הבינוני - ארוך.
- 3.דגן 29/03/2021 09:28הגב לתגובה זו.
- 2.רק מזומן 29/03/2021 09:07הגב לתגובה זוליתיום כבר גבוהה מאד
- 1.תודה חג שמח (ל"ת)נתי 29/03/2021 08:20הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.