אייל טריבר מיטרוניקס
צילום: BIZTV
דוחות

מיטרוניקס: צופה גידול של 130% בהכנסות ב-2025

בשנת 2020 הכנסות החברה הסתכמו במיליארד שקל, החברה צופה שתגדל משמעותית בהכנסות ב-2025, עם יעד של כ- 2.3 מיליארד שקל; בלאומי פרטנרס מעלים את מחיר היעד, אך הוא עדיין נמוך ממחיר השוק

סתיו קורן | (2)
נושאים בכתבה אינטר מיטרוניקס

חברת מיטרוניקס -1.03%  מדווחת על מכירות של כ-132.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020, לעומת כ-93 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנוסף, החברה מדווחת על הפסד תפעולי של כ-9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל. ועל הפסד נקי של כ-2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 17.5 ברבעון המקביל.

מרב שרוני פישר מלאומי פרטנס, מתייחסת לדו"חות מיטרוניקס: "מיטרוניקס הגיעה למשבר הקורונה עם מותג חזק, מיצוב שוק מצוין וחוסן פיננסי, מה שאפשר לה גמישות רבה בתקופת חוסר הוודאות ויכולת לספק את הביקושים שעלו בחדות לאורך השנה. החברה אף הצליחה להגדיל נתחי שוק כתוצאה מכך. כמו כן לחברה פריסה גיאוגרפית רחבה מאד, פעילות נרחבת ומתגברת בערוצי האונליין ושותפים חזקים ויציבים פיננסית בחו"ל. יתרונות אלו באו לידי ביטוי בתוצאות השיא של החברה בשנה החולפת ואנו מאמינים בפוטנציאל הטמון בפעילותה וביכולתה לפעול להשגת יעדיה גם בעתיד. יחד עם זאת, להערכתנו שווי השוק של החברה, נכון להיום, מגלם את פוטנציאל הצמיחה הצפוי בשנים הבאות ולכן אנו מותירים את המלצת ההשקעה במניית החברה על 'החזק, ומעלים את מחיר היעד ל-60 שקל למניה – נמוך בכ-3% ממחיר השוק".

תחזיות לשנה הקרובה:

החברה צופה בשנה הקרובה גידול של כ-18% בהכנסותיה, המתבסס בעיקרו על גידול בתחום הרובוטים לניקוי בריכות. החברה מאמינה כי משפחות הרובוטים לשוק הפרטי שהושקו בשנת 2015, יחד עם קו הרובוטים החדש שהושק ב- 2019 והדגמים החדש ים שיושקו ב-2021 ,כמו- גם המשך חיזוק ערוצי השיווק השונים, לרבות ערוצי האינטרנט, יגבירו את הביקוש למוצרי החברה.

בתחום מוצרי הבטיחות והמוצרים הנלווים מצפה החברה למספר התקנות של מערכות פוסיידון באסיה והמשך התבססות בשוק זה  החברה שוקדת על פיתוח מערכת יחודית לניטור, בקרה וטיפול במי הבריכה, שחלקה יפותח בפיתוח עצמי וחלקה יתבסס על מערכות ומוצרים משלימים. החברה צופה עלויות והשקעות של כ-31 מיליון שקל בפיתוח מערכת זו בשנה הקרובה, לא כולל רכישות ומיזוגים. הדור הראשון של המערכת צפוי להיות מושק בשנת 2023.

אסטרטגיית 2025

החברה החלה ביישום תכנית אסטרטגית עד שנת 2025 - החברה הציבה לעצמה יעד הכנסות של 2.3 מיליארד שקל, ושיעור רווחיות תפעולית בטווח של 17% עד 20% בשנת 2025. אסטרטגיית החברה היא למצב את עצמה כמותג הנבחר בכל ערוץ הפצה ובעיני הלקוח הסופי, להיות הרובוט הנבחר בקרב המנקים הרובוטים, בפרט, ובקרב מנקי הבריכות בכלל, ולספק את הפתרון החכם הנבחר לניהול בריכות שחייה. כמו כן, אסטרטגיית החברה כוללת פיתוח יכולות שיאפשרו הקניית פתרונות דיגיטליים חכמים במוצרי החברה, כגון פיתוח טכנולוגיות ייחודיות, חיבוריות IOT ,תוכנות ואפליקציות ייעודיות אשר יאפשרו לנותני השירות ולמנהלי החנויות לנהל את העסקים שלהם בצורה מיטבית, תוך שיפור הצעות הערך לבעלי הבריכות והגברת הלויאליות.

אייל טריבר מנכ"ל מיטרוניקס מסביר איך יגיעו ליעד ב-2025: "אנחנו משקיעים הרבה מאמצים להיכנס למקומות שמנקים בהם את הבריכות ללא רובוטים. אנחנו עושים את זה באמצעות שיתופי פעולה עם השותפים שלנו, באמצעות מאמצים דיגיטליים ממוקדמים להחדרת מודעות הטכנולוגיה ומודעות למותג של מיטרוניקס. כמו למשל שיתוף הפעולה שלנו עם אמאזון מרקט פלייס, הם תורמים הרבה למודעות של הרובוטים כי הוא מוכרים הרבה מאוד רובוטים גם בטיריטיות שבעבר לא השתמשו בהם רובוטים. החברה עושה מאמץ גדול, כחלק מאסטרטגיית 2025 להגדיל ולחדור לאזורים שלא משתמשים ברוטובים גם בארה"ב ברצועת השמש – פלורידה, טקסס, קליפורניה ואריזונה וגם בספרד, צרפת, איטליה וגרמניה. יש הרבה מאוד שווקים שלא משתמשים ברובוטים באופן מלא ונעשה מאמצים להיכנס גם אליהם".

תוצאות לשנת 2020

הכנסות הסתכמו במיליארד שקל, לעומת הכנסות של כ-846.5 מיליון שקל בשנה שעברה. הרווח תפעולי הסתכם כ-208 מיליון שקל,  לעומת כ-145 מיליון שקל בשנה שעברה הרווח הנקי הסתכם בכ-168.4 מיליון שקל בשנה, לעומת כ-118 מיליון שקל בשנה שעברה. בנוסף, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 45 מיליון שקל ב-8 באפריל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מיטרוניקס בנתה בשנים האחרונות תשתית שיווק והפצה במדינות רבות ברחבי העולם וצמחה בקצב יפה וקבוע, אלא שאז באה הקורונה: אנשים ישבו בבית, לא היו יכולים לצאת ולבלות, והתחילו להשקיע את זמנם וכספם בתוך הבית. כך, בבת אחת, הביקושים למוצרים של מיטרוניקס עלו והחברה היתה ערוכה להתמודד איתם ברמת היצור וההפצה.

נכון להיום, מיטרוניקס משווקת את המוצרים שלה, רובוטים לניקוי בריכות, ל-65 מדינות ברחבי העולם והיא מובילה כמעט בכולן. לטובת ההפצה היא מפעילה 5 חברות בנות בארה״ב, צרפת, אוסטרליה, גרמניה, וספרד ומעל 100 מפיצים בשאר המדינות. "אין הרבה חברות שיושבות בכ"כ הרבה מדינות, כשבכל אחת מהמדינות אנחנו מחזיקים בנתח שוק הכי גבוה. עם מוצר כ"כ בעל ערך לשוק הביתי". לראיון המלא עם מנכ"ל מיטרוניקס.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חיים 25/03/2021 22:18
    הגב לתגובה זו
    חברה בריאה המניה תגיע עוד השנה לשיאים חדשים
  • 1.
    חברה טובה אך מניה יקרה מדי (ל"ת)
    משקיע 25/03/2021 17:02
    הגב לתגובה זו
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

מיכאל שלוסר
צילום: מצגת החברה

עוד צרות: בי-קיור לייזר גילתה בטעות שאין אישור למוצר; הבעלים התפטר

הצרות בחברה נמשכות: גילתה שהיצרן הסיני אשר מייצר עבורה חלק מהמוצרים, אינו מחזיק באישור CE. היא טוענת כי אין לכך השפעה מהותית על המכירות, אבל יו"ר הדירטוריון החליט להתפטר. רק לפני מספר חודשים הדח"צים התפטרו אחרי נפילה במניה
איציק יצחקי |
נושאים בכתבה בי קיור לייזר

חברת אריקה ביו קיור אריקה בי-קיור -9.33% גילתה שהיצרן הסיני אשר מייצר עבורה חלק מהמוצרים, אינו מחזיק באישור CE. לטענתה ההשפעה אינה מהותית, אך במקביל - יו"ר הדירקטוריון והבעלים מיקי שלוסר התפטר מכל תפקידיו. לטענת החברה, היצרן מספק מוצרים המהווים כ-12% ממכירות החברה מתחילת שנת 2021 ועד היום. לאור העובדה שהוא לא מחזיק באישור המאפשר לו לייצר עבורה את החומרים, החברה עצרה את המכירות. הסיפור של החברה הוא עצוב. היא התרסקה ב-77% בשנה האחרונה ולא מצליחה להתרומם מההנפקה. בחודש אוקטובר דיווחנו כי הדח"צים של אריקה בי-קיור מתפטרים בשל "כשלים בחברה". גם סמנכ"ל הכספים החדש התפטר אחרי שהמניה ירדה ב-95% בתוך שנה. המניה נסחרת כעת לפי שווי שוק של 19 מיליון שקל, אחרי שגייסה את הכסף בהנפקה לפי שווי של 512 מיליון שקל (הבעלים מיכאל שלוסר עוד רצה להנפיק אותה לפי שווי של מיליארד שקל), וכחלק מגל ההנפקות זינקה ביום הראשון ב-26%, לשווי של 646 מיליון שקל וזמן קצר אחרי ההפקה היא אפילו הגיעה לשווי של 800 מיליון שקל - צניחה מדאיגה. בחזרה לסיפור שלנו. החברה טוענת כי ערכה בדיקות ביוזמתה, לאחר שלא התאפשרה כניסתו להונגריה של משלוח 12 מכשירי Cure-B Sport Laser, וזאת כי למכשירים אין אישור CE. "בהתאם לבדיקות שנערכו על ידי החברה בעקבות זאת, התברר לה כי קיים אישור CE כללי מיום 17 בספטמבר 2020 המתייחס ל Devices Laser intensity-Low בתוקף, ובנוסף, בידי החברה הצהרה חתומה של היצרן והנציג המקצועי של החברה לפיה לכלל מכשירי החברה הרלבנטיים יש אישור CE", כתבה בדיווח לבורסה. עוד ציינה כי "להבנת החברה על היצרן לקבל אישור CE ספציפי עבור כל אחד מהמוצרים הנכללים. בהתאם למידע שנמסר לחברה על ידי היצרן, הוא פועל להשלמת המסמכים הנדרשים והסדרת האישורים עבור המוצרים שלעיל והחברה מעריכה כי אישורים כאמור יתקבלו בשבועות הקרובים". מתברר כי במסגרת הבדיקות שנערכו על ידה, התגלה לחברה אתמול (שבת) כי בחודש פברואר התקבלה על ידי יו"ר הדירקטוריון הודעת מייל מנציג היצרן לפיה מבחינה טכנית רק דגמי ה- Classic Laser Cure-B וה-Pro Laser Cure-B אושרו באופן רשמי על ידי ה-CE וכי "באופן טכני הדגמים האחרים של החברה אינם יכולים לשאת את הלוגו של ה- CE". לטענתה, יו"ר הדירקטוריון לא טיפל בהודעה כאמור כראוי ולא עדכן על כך את הדירקטוריון. לכן, יו"ר הדירקטוריון הודיע כי הוא מבקש להתפטר מהדירקטוריון ומכל תפקידיו בחברה, לרבות תפקיד היו"ר. להערכת החברה, השפעת עצירת המכירות של המוצרים האמורים לעיל על החברה אינה מהותית.