עודד פלר אמיליה
צילום: פז בר
דוחות

אמיליה בתוצאות טובות - רווח תפעולי רבעוני של 32 מיליון שקל

חברת ההחזקות אמיליה פיתוח 0% של עודד פלר מדווחת על גידול של 5% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2020 ל-453 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לצמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות של החברות מנדלסון וכימוביל עם הגידול בהיקפי הפעילות. 

ההכנסות ממגזר הולכת זורמים וסניטציה (מיוחס לחברת מנדלסון) צמחו ברבעון בכ-12% לכ-223 מיליון שקל, בהשוואה לכ-199 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. ההכנסות ממגזר שירותים לתעשייה (מיוחס לחברת כימוביל) צמחו בכ-12% לכ-126 מיליון שקל, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019.

ההכנסות ממגזר מוצרי טיפוח כמותג פרטי (מיוחס לחברת אמיליה קוסמטיקס) הסתכמו בכ-36 מיליון שקל, בהשוואה לכ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. הכנסות ממגזר שירותים לוגיסטיים (מיוחס לחברת אוברסיז) הסתכמו בכ-78 מיליון שקל, בהשוואה לכ-82 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-32 מיליון שקל (כ-7.0% מההכנסות), בהשוואה להפסד תפעולי של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי, מירידה בהוצאות הנהלה וכלליות בעקבות פעולות החברה לצמצום הוצאותיה, ומכך שהכירה החברה בהכנסות אחרות, נטו בסך של 4 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל בשנת 2019 הכירה החברה בהוצאות אחרות, נטו בסך של כ-19 מיליון שקל בעיקר בגין ירידת ערך מוניטין המיוחסת לאחזקה בחברת אוברסיז.

 

בשורה התחתונה, החברה סיימה את הרבעון הרביעי של שנת 2020 עם רווח המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-10.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-19.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. 

 

ה-EBITDA של הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2020 עלה בכ-30% לכ-63 מיליון שקל (כ-13.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-48 מיליון שקל (כ-11.1% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2019.

 

עודד פלר, מנכ"ל אמיליה פיתוח, אמר על רקע התוצאות: "במהלך שנת 2020 קטפנו את פירות המהלכים התפעוליים וצעדי ההתייעלות שיישמנו בשנת 2019, כאשר בנוסף נקטנו בצעדים נוספים לצמצום ההוצאות התפעוליות. כמו כן, שיפרנו משמעותית את תנאי הסחר וכל אלה תרמו להכפלת הרווח התפעולי בשנת 2020, וזאת ללא השפעות חד פעמיות. בהסתכלות על שנת 2020, למשבר הקורונה לא הייתה השפעה מהותית על פעילותה העסקית של החברה. לאחרונה, פנינו לחברת הבת אוברסיז והצענו לה לנהל משא ומתן לביצוע מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תרכוש אמיליה פיתוח את כל מניות הציבור בחברה כנגד הקצאת מניות של אמיליה, ואנו פועלים לקדם מהלך זה ומקווים להשלימו, לטובת כלל בעלי המניות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תוצאות שנת 2020: ההכנסות בשנת 2020 צמחו לכ-1.82 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.79 מיליארד שקל בשנת 2019. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לצמיחה בהכנסות פעילות אמיליה קוסמטיקס ומנדלסון, בקיזוז חלקי עם השחיקה בהכנסות חברות כימוביל ואוברסיז. ההכנסות ממגזר הולכת זורמים וסניטציה (מיוחס לחברת מנדלסון) בתקופה צמחו ב-4% לכ-832 מיליון שקל, בהשוואה לכ-802 מיליון שקל בשנת 2019. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מצמיחה דו-ספרתית בפעילות התעשייה ומיזוג אוויר בגין זכייה במספר פרויקטים וצמיחה בהכנסות בפעילות הבניה והאינסטלציה, בקיזוז חלקי עם הירידה בהכנסות פעילות התשתיות. ההכנסות ממגזר שירותים לתעשייה (מיוחס לחברת כימוביל) בתקופה הסתכמו בכ-469 מיליון שקל, בהשוואה לכ-475 מיליון שקל בשנת 2019. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בהיקפי הפעילות.

ההכנסות ממגזר מוצרי טיפוח כמותג פרטי (מיוחס לחברת אמיליה קוסמטיקס) בתקופה צמחו בכ-5% לכ-215 מיליון שקל, בהשוואה לכ-204 מיליון שקל בשנת 2019. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מהתקשרות עם תאגיד בינלאומי להספקת מוצרי חיטוי והגנה בארה"ב במהלך הרבעון השלישי של 2020.

הכנסות ממגזר שירותים לוגיסטיים (מיוחס לחברת אוברסיז) בתקופה הסתכמו בכ-317 מיליון שקל, בהשוואה לכ-321 מיליון שקל בשנת 2019. השינוי בהכנסות מיוחס בעיקר לקיטון בהכנסות במגזר המכולות המלאות, בקיזוז חלקי עם הצמיחה בהכנסות במגזר שירותים לוגיסטיים שהושפע לחיוב מהגידול האמור בהיקפי הפעילות בגאנה ומהשיפור בתפוסה במחסני החברה. 

הרווח התפעולי בשנת 2020 טיפס לכ-142 מיליון שקל (כ-7.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-50 מיליון שקל (כ-2.8% מההכנסות) בשנת 2019. העלייה החדה ברווח התפעולי נבעה מהגידול האמור ברווח הגולמי, מירידה בהוצאות התפעוליות הודות לצעדי התייעלות שנקטו חברות הקבוצה לצמצום ההוצאות, בעיקר בחברות כימוביל ואמיליה קוסמטיקס, ומכך שבשנת 2020 הכירה החברה בהכנסות אחרות נטו בסך של כ-5 מיליון שקל, בעוד שבשנת 2019 הכירה החברה בהוצאות אחרות נטו בסך של כ-19 מיליון שקל בעיקר בגין ירידת ערך מוניטין המיוחסת לאחזקה בחברת אוברסיז.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה האשורי 24/03/2021 11:43
    הגב לתגובה זו
    ניסו לרמות את מעמ. הפסידו בשני פסקי דין
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.