כן פייט בהסכם הפצה עם חברה במזרח אירופה - המניה טסה ב-80%
חברת כן פייט ביופרמה 0% הדואלית מדווחת על חתימת הסכם הפצה במיקור חוץ עם חברת Ewopharma השוויצרית, בסכום של כ-42.7 מיליון דולר, לשיווק במזרח אירופה של תרופת ה-Piclidenoson שמפתחת החברה לטיפול במחלות אוטואימוניות זיהומיות, דלקת פרקים ופסוריאזיס ו-Namodenoson לטיפול בקרצינומה hepatocellular (HCC) הצורה הנפוצה ביותר של סרטן הכבד וסטאטהפטיטיס לא אלכוהולית (NASH).
מדובר בהסכם הפצה שביעי לחברה שמפתחת אך לא מעוניינת לשווק את התרופות בעצמה. על פי ההסכם, חברת ההפצה תשלם לכן פייט 2.25 מיליון דולר מראש ו-40.25 מיליון דולר נוספים לאחר השגת אישור הרגולציה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) ורשות התחרותיות והשווקים הבריטית (ה-CMA) האירופאי.
בתמורה לכך, לחברת Ewopharma תהיה זכות שיווק בלעדי למוצרי החברה במדינות מזרח אירופה ושוויץ, כאשר היא תוכל גם להרחיב את הסכם ההפצה עם כן פייט.
היכן נמצאת החברה בשלבי האישור לתרופות?
לאחר דוח ביניים חיובי, קיבלה החברה אישור להמשיך לשלב השלישי בפיתוח של תרופת Piclidenoson, ולהערכת החברה היא התרופה שתאושר ראשונה (אם כי אין לכך צפי עדיין) ובאשר ל-Namodenoson החברה נמצאת בשלב השני ומקווה "להשיג בקרוב" את האישור של ה-FDA וה-CMA כדי להתחיל את השלב השלישי.
מנכ"לית החברה פרופ' פנינה פישמן אומרת בשיחה עם ביזפורטל: "אנחנו מתמחים בפיתוח תרופות ולקבל להן אישור אך לא בשיווק. האסטרטגיה שלנו היא למצוא שותפים שישווקו את התרופות. חתמנו עד כה שש עסקאות ואנחנו ממשיכים קדימה, למרות הקורונה ולמרות הכל הצלחנו לחתום על הסכם מסחור נוסף בתקופה כזו".
- כן פייט: משקיע מוסדי מממש אופציות למניות בשווי 10 מיליון דולר
- כן פייט ממריאה 75%; לאחר שהתרופה שלה העלימה נגעים ממאירים בחולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Piclidenoson היא תרופת A3AR (מולקולת אגוניסט A3AR) במתן פומי, בעלת אינדקס טיפולי חיובי שהודגם במחקרים קליניים שלב II. התרופה נמצאת בפיתוח לטיפול במחלות דלקתיות אוטואימוניות, ולטיפול בקורונה. כמו כן, התרופה מוערכת במחקרי שלב III רב-לאומיים כטיפול קו ראשון להחלפת Methotrexate בטיפול בדלקת פרקים שגרונית, וכטיפול בפסוריאזיס בינוני עד קשה.
Namodenoson היא תרופת A3AR (לקולטן האדנוזין A3AR) הנמצאת בשלב II של הניסויים הקליניים כטיפול קו שני בקרצינומה הפטוצלולרית, וכטיפול בכבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD) וסטאטוהפטיטיס לא אלכוהולי (NASH). A3AR מתבטא מאוד בתאים חולים ואילו ביטוי נמוך נמצא בתאים רגילים.
חושבים לרכוש את המניה?
למשקיעים שחושבים לרכוש את המניה על רקע הדיווח, כדאי לקחת בחשבון שהחברה עדיין איננה רווחית. בשנת 2019 דיווחה החברה על הכנסות של כ-2 מיליון דולר ועל הפסד של כ-9.6 מיליון דולר בשורה התחתונה. בשנת 2018 דיווחה החברה על הכנסות של כ-3.8 מיליון דולר כנגד הפסד של כ-6.6 מיליון דולר בשורה התחתונה.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
נכון לסוף שנת 2019 היו בקופת המזומנים של החברה כ-2.7 מיליון דולר, כאשר תזרים המזומנים אשר שימש את החברה לפעילות שוטפת הסתכם ב-10.8 מיליון דולר. כלומר, ייתכן מאד שנוכח הזינוק במחיר המניה, החברה תצא לגיוס בזק של הון, אשר בדר"כ מבוצע בדיסקאונט של עשרות אחוזים.
המניה איבדה בשנתיים האחרונות כ-90% מערכה, כפי שניתן לראות בגרף הבא:
- 10.שאלה 06/12/2021 19:53הגב לתגובה זוהאם עכשיו זאת הזדמנות לקנות או שהיא תמשיך לרדת? ימים יגידו? אני רכשתי 100000מניות...מחזיק ולא מוכר. מקווה למכור ב 500 אג'. חחח....
- 9.רועה חשבון 17/03/2021 17:52הגב לתגובה זוהחברה תוקעת את המשקיעים חזק כל חצצצי שנה , החברה מפסידה כפול מסך המכירות שלה .מעולם לא השקעתי בה ולעולם לא אשקיע בה
- 8.רוני 16/03/2021 19:02הגב לתגובה זומאוד!
- 7.חי 16/03/2021 15:00הגב לתגובה זוהכתב צודק יש דלול קבוע
- 6.ג'וני 16/03/2021 14:53הגב לתגובה זוהמנייה יורדת בכל הטווחים זהירות
- 5.In reddit want canf go to 10$ (ל"ת)Dan 16/03/2021 14:45הגב לתגובה זו
- 4.האם תהיה הנפקה משניית במניה ? (ל"ת)כבשה 16/03/2021 14:34הגב לתגובה זו
- 3.משקיע 16/03/2021 14:25הגב לתגובה זוזה מה שיקרה גיוס ואחכ דילול
- 2.ישרא ל י 16/03/2021 14:24הגב לתגובה זוככה זה בחברות האלה.
- 1.Dan 16/03/2021 14:08הגב לתגובה זוGuys fro redfit work and buy to 10$
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
