קזינו
צילום: טריפאדוויזר

מהמרים, אבל לא על לאס וגאס: LVS עשתה אקזיט של 6 מיליארד דולר

פחות מחודשיים לאחר פטירתו של שלדון אדלסון, החברה המשפחתית מכרה את כל נכסיה בעיר ההימורים האמריקאית וכעת תתמקד בפעילות במקאו. המניה עולה ב-3% בטרום
ארז ליבנה |

שלפחות ישנו את השם: קצת לפני מותו, מוגול ההימורים היהודי, שלדון אדלסון – שנפטר ב-12 בינואר - אמר כי הוא שוקל למכור את הנכסים שהוא מחזיק בבירת ההימורים של ארה"ב, הלא היא לאס וגאס. אז עכשיו זה רשמי, לאחר שהחברה המשפחתית, לאס וגאס סאנדס (LVS), הודיעה כי מכרה את כל הפעילות של החברה בלאס וגאס, כולל בין היתר את מלון ונציה, ב-6.25 מיליארד דולר.   השוק אוהב את החדשות והמניה עולה ב-3% בטרום, כשדיווחה כי הרוכשות הן לחברת ההשקעות אפולו גלובל (APO) וחברת ויצ'י החזקות. נכון לכתיבת שורות אלה, מניית אפולו עולה בלמעלה מ-2%.   באוקטובר האחרון פורסם כי אדלסון שוקל לחסל את פעילות בתי הקזינו בלאס וגאס, לאחר שחלקה של זו בהכנסות החברה צומצם לכ-15% ועקב העלויות הרגולטוריות. מנגד דווח כי הקבוצה שוקלת להתחיל לפעול בניו-יורק, וישנה גם התכנית להתרחבות ליפן ובניית מלון חדש בסינגפור.   כזכור, אדלסון נפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, ומת בגיל 87, שבוע בלבד לאחר שהודיע לעולם על מחלתו. משפחת אדלסון ידועה בתור אחת התורמות הגדולות ביותר למפלגה הרפובליקנית, ולפי CNBC, רק בישורת האחרונה של קמפיין הבחירות של טראמפ הזרימו למפלגה סכומים שנעים בין 20 ל-50 מיליון דולר. בלאס וגאס-רוויו ג'ורנל, כבר קראו לאחרונה לטראמפ להסתלק מן הזירה ולקבל את ההפסד שלו. ביום שאחרי טראמפ, שבמקרה הוא גם היום שאחרי אדלסון, אלמנתו מרים היא שתקבע בסופו של יום מי הם השחקנים הבאים מקרב המפלגה הרפובליקנית שתבחר לטפח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
amdamd
דוחות

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח

החברה עקפה את תחזיות ההכנסות לרבעון השני, אך פספסה בשורת הרווח. תחזית חזקה לרבעון השלישי והימור על סדרת שבבי MI350 מחזקים את הציפיות להמשך הצמיחה – למרות הפגיעה מהמגבלות על היצוא לסין; נופלת ב-5% באפטר
אדיר בן עמי |

AMD Advanced Micro Devices -6.73%  פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.


לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.


מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.


החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.


בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים (מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.


גון קפלן פיוניר
צילום: אתר החברה
דוחות

פיוניר: הכנסות של 261 מיליון דולר ברבעון השני - גידול של 9%

חברת התשלומים הדיגיטליים הציגה רווח נקי של 19 מיליון דולר, היקף עסקאות של 21 מיליארד דולר והגדילה את תוכנית רכישת המניות העצמית ל-300 מיליון דולר על רקע ביצועים חזקים ברוב האזורים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פיוניר

חברת התשלומים הדיגיטליים פיוניר Payoneer Global 14.15%  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, עם הכנסות של 261 מיליון דולר המהוות גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הגידול נבע מצמיחה בקרב לקוחות עסקים קטנים ובינוניים, אך קוזז חלקית על ידי ירידה של 11% בהכנסות מריבית עקב שיעורי הריבית הנמוכים, למרות הצמיחה של 17% בכספי הלקוחות.


אזור אסיה-פסיפיק הגיע להכנסות של 54 מיליון דולר עם עלייה של 19%, ואמריקה הלטינית רשמה הכנסות של 29 מיליון דולר עם גידול של 18%. באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ההכנסות עמדו על 67 מיליון דולר עם עלייה של 7%. סין היוותה את השוק הגדול ביותר של החברה עם הכנסות של 86 מיליון דולר, גידול של 2% לעומת השנה הקודמת. צפון אמריקה תרמה 25 מיליון דולר להכנסות הכוללות עם גידול של 8%. התפלגות ההכנסות משקפת את הפריסה הגיאוגרפית הרחבה של פעילות החברה ואת ביסוסה בשווקים מגוונים.


כמעט 2 מיליון לקוחות פעילים

מבחינת רווחיות, החברה דיווחה על רווח תפעולי של 30 מיליון דולר ורווח נקי של 19 מיליון דולר. היקף העסקאות הכולל שביצעה החברה הגיע ל-21 מיליארד דולר, גידול של 11% לעומת השנה הקודמת. שירותי Checkout (לשעבר שירותי סוחרים) הציגו צמיחה של 83% והגיעו להיקף של 218 מיליון דולר, בעוד פעילות B2B גדלה ב-19% והגיעה ל-2.9 מיליארד דולר. תשלומים לחברות גדולות הציגו צמיחה של 15% עם היקף של 5.4 מיליארד דולר.


בסיס הלקוחות של החברה הגיע לכמעט 2 מיליון לקוחות פעילים נכון ל-30 ביוני 2025. מתוכם, 559,000 מוגדרים כלקוחות בפרופיל האידיאלי - אלו שמבצעים בממוצע מעל 500 דולר לחודש. מספר לקוחות הפרופיל האידיאלי גדל ב-2% משנה לשנה, כאשר הלקוחות בעלי הערך הגבוה ביותר (מעל 10,000 דולר לחודש) רשמו צמיחה של 10%. ההכנסה הממוצעת ללקוח ללא הכנסות מריבית צמחה ב-21% משנה לשנה, והיווה את הרבעון הרביעי ברציפות של צמיחה מעל 20% במדד זה. הצמיחה נבעה מהתחזקות בקרב לקוחות בעלי הערך הגבוה, צמיחה בתחומים עם שיעור הכנסה גבוה יותר כגון B2B, Checkout וכרטיסים, ומיוזמות תמחור שונות שיישמה החברה.


כספי הלקוחות שהופקדו אצל פיוניר הגיעו לכ-7.0 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני - עלייה של 17% משנה לשנה. כמו כן, ההוצאות בכרטיסי פיוניר הגיעו לשיא של 1.5 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 25% משנה לשנה כתוצאה מעלייה בשימוש פר לקוח ומהרחבת השימוש במוצרי החברה השונים.