עליות בוול סטריט
צילום: iStock

העלו אותה על טיל: מה גרם לשורט סקוויז במניית רוקט?

המסחר במניה של חברת ההלוואות עלתה בשורט סקוויז, לאחר שקרנות גידור ושורטיסטים עשו שורט על 38% ממניות החברה, שהיכתה את התחזיות לאחר שדיווחה כי העניקה הלוואות בהיקף של 107 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת הקונצנזוס שצפה רק 90 מיליארד
ארז ליבנה | (1)
נושאים בכתבה גלובל וול סטריט

מניית חברת ההלוואות החוץ בנקאיות רוקט (RKT) טסה אתמול ביום המסחר בלמעלה מ-71%, בשל שורט סוויז שנוצר לאחר שהחברה היכתה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, כשבמקביל הפכה למוקד עניין ברשת החברתית רדיט (Reddit) ובמיוחד בקבוצת וול סטריט בטס (הימורי וול סטריט) שהניעה את הראלי במניית גיימסטופ (GME) ובמספר מניות נוספות, בהן יצרנית הטלפונים בלאקברי (BB), הרשת הקמעונאית בד, בת' אנד ביונד (BBBY), רשת בתי הקולנוע AMC (AMC) ועוד בחודש ינואר האחרון.   בשבוע שעבר פרסמה רוקט, שבסיסה בדטרויט שבארה"ב, את תוצאותיה לרבעון 4 של 2020 והיא היכתה אותם, יש כאלה שיאמרו באכזריות. אז בעוד הקונצנזוס ציפה שהחברה תעניק הלוואות בהיקף שנע בין 88 מיליארד דולר ברף התחתון ו-93 מיליארד ברף העליון, החברה הציגה הלוואות בהיקף של 107 מיליארד דולר. כלומר, למעלה מ-18% מהחציון. בדיווח שלה החברה גם הודיעה כי תחלק דיבידנד מיוחד של 1.1 דולר למניה, בשל התוצאות החזקות.   אמנם על מניית GME, שמנהלי קרנות הגידור עשו שורט על 130% מהמניה, כמויות השורט על רוקט הגיעו ל-46% מהמניות. במספר מוחשי יותר – שורט של 1.2 מיליארד דולר. זה המון. בכל מקרה, הדיווח יחד עם עניין מיוחד מצד הרשתות החברתיות יצרו את השורט סקוויז על המניה, שכאמור הטיס את מחירה.   פוזיציית שורט היא הימור נגד מחיר המניה, כאשר גוף השקעה לווה מניות במחיר מסוים ומתחייב להחזיר אותם בתאריך מסוים. אם מחיר המניה עולה, הלווה צריך להחזיר את המניה במחיר גבוה יותר וזה מייצר עבורו הפסדים גבוהים מאוד. ככל שהמחיר יורד, התשואה יכולה להיות אסטרונומית. דוגמה אחת משנה שעברה הגיעה מביל אקמן, שלפני התפרצות הקורונה עשה פוזיציות שורט ב-27 מיליון דולר, שהפכו בחודש אחד ל-2.6 מיליארד דולר. שורט סקוויז נוצר כאשר כל הצדדים, גם מחזיקי השורט מעמיקים את הפוזיציה שלהם – ומחיר המניה עולה בהתאם.   אז גם רוקט נהנתה מזה. RKT, שהפכה לציבורית רק בקיץ הקודם, הונפקה לפי 18 דולר למניה. ביום שני היא נסגרה על 24.3 דולר למניה, או תשואה של כ-35% מההנפקה. ביום המסחר אתמול המניה הגיעה לשיא של 75%, אבל בסוף נסגרה על 41.6 דולר למניה – או עלייה של 71% – והגיעה לשווי שוק של 82 מיליארד דולר. עם זאת, נכון לכרגע, בטרום מסחר המניה יורדת בכ-8%.   לפי הקונצנזוס של פאקטסט, הכולל 14 אנליסטים, מחיר המטרה הממוצע הוא 24.6 דולר למניה, כשההמלצה היא החזק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יהודה 04/03/2021 07:40
    הגב לתגובה זו
    יש מיליון דוגמאות למקרים של שורט, והכתב הביא דווקא דוגמא מביל אקמן שזה בכלל לא היה שורט.כרגיל, הכתבות פה לוקוח בחוסר ידע ודיוק.
amdamd
דוחות

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח

החברה עקפה את תחזיות ההכנסות לרבעון השני, אך פספסה בשורת הרווח. תחזית חזקה לרבעון השלישי והימור על סדרת שבבי MI350 מחזקים את הציפיות להמשך הצמיחה – למרות הפגיעה מהמגבלות על היצוא לסין; נופלת ב-5% באפטר
אדיר בן עמי |

AMD Advanced Micro Devices -6.99%  פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.


לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.


מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.


החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.


בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים (מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.


גון קפלן פיוניר
צילום: אתר החברה
דוחות

פיוניר: הכנסות של 261 מיליון דולר ברבעון השני - גידול של 9%

חברת התשלומים הדיגיטליים הציגה רווח נקי של 19 מיליון דולר, היקף עסקאות של 21 מיליארד דולר והגדילה את תוכנית רכישת המניות העצמית ל-300 מיליון דולר על רקע ביצועים חזקים ברוב האזורים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פיוניר

חברת התשלומים הדיגיטליים פיוניר Payoneer Global 14.23%  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, עם הכנסות של 261 מיליון דולר המהוות גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הגידול נבע מצמיחה בקרב לקוחות עסקים קטנים ובינוניים, אך קוזז חלקית על ידי ירידה של 11% בהכנסות מריבית עקב שיעורי הריבית הנמוכים, למרות הצמיחה של 17% בכספי הלקוחות.


אזור אסיה-פסיפיק הגיע להכנסות של 54 מיליון דולר עם עלייה של 19%, ואמריקה הלטינית רשמה הכנסות של 29 מיליון דולר עם גידול של 18%. באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ההכנסות עמדו על 67 מיליון דולר עם עלייה של 7%. סין היוותה את השוק הגדול ביותר של החברה עם הכנסות של 86 מיליון דולר, גידול של 2% לעומת השנה הקודמת. צפון אמריקה תרמה 25 מיליון דולר להכנסות הכוללות עם גידול של 8%. התפלגות ההכנסות משקפת את הפריסה הגיאוגרפית הרחבה של פעילות החברה ואת ביסוסה בשווקים מגוונים.


כמעט 2 מיליון לקוחות פעילים

מבחינת רווחיות, החברה דיווחה על רווח תפעולי של 30 מיליון דולר ורווח נקי של 19 מיליון דולר. היקף העסקאות הכולל שביצעה החברה הגיע ל-21 מיליארד דולר, גידול של 11% לעומת השנה הקודמת. שירותי Checkout (לשעבר שירותי סוחרים) הציגו צמיחה של 83% והגיעו להיקף של 218 מיליון דולר, בעוד פעילות B2B גדלה ב-19% והגיעה ל-2.9 מיליארד דולר. תשלומים לחברות גדולות הציגו צמיחה של 15% עם היקף של 5.4 מיליארד דולר.


בסיס הלקוחות של החברה הגיע לכמעט 2 מיליון לקוחות פעילים נכון ל-30 ביוני 2025. מתוכם, 559,000 מוגדרים כלקוחות בפרופיל האידיאלי - אלו שמבצעים בממוצע מעל 500 דולר לחודש. מספר לקוחות הפרופיל האידיאלי גדל ב-2% משנה לשנה, כאשר הלקוחות בעלי הערך הגבוה ביותר (מעל 10,000 דולר לחודש) רשמו צמיחה של 10%. ההכנסה הממוצעת ללקוח ללא הכנסות מריבית צמחה ב-21% משנה לשנה, והיווה את הרבעון הרביעי ברציפות של צמיחה מעל 20% במדד זה. הצמיחה נבעה מהתחזקות בקרב לקוחות בעלי הערך הגבוה, צמיחה בתחומים עם שיעור הכנסה גבוה יותר כגון B2B, Checkout וכרטיסים, ומיוזמות תמחור שונות שיישמה החברה.


כספי הלקוחות שהופקדו אצל פיוניר הגיעו לכ-7.0 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני - עלייה של 17% משנה לשנה. כמו כן, ההוצאות בכרטיסי פיוניר הגיעו לשיא של 1.5 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 25% משנה לשנה כתוצאה מעלייה בשימוש פר לקוח ומהרחבת השימוש במוצרי החברה השונים.