מלט הרמס 900 של אלביט מערכות
צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות: חוזה של 300 מ' דולר' למל"טים עם מדינה באסיה

החברה ממשיכה במומנטום החיובי מתחילת השנה וחותמת על חוזה ל-5 שנים לאספקת מטוסים ללא טייס (מל"ט) מסוג הרמס 900
נתנאל אריאל | (6)
נושאים בכתבה אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות 0.6%  מדווחת על זכייתה בחוזה נוסף עם מדינה באסיה, לתקופה של 5 שנים. הפעם מדובר על חוזה בסך 300 מיליון דולר לאספקת מערכות מטוסים ללא טייס מסוג הרמס 900 מתוצרתה. בנוסף למערכות המל"ט תספק החברה גם תת-מערכות נלוות ושירותי תחזוקה ותמיכה.

עד כה, נבחר מל"ט ההרמס 900 על ידי 12 מדינות, כולל ישראל, ונמצא בשימוש בצה"ל מזה כעשור. בשנתיים האחרונות זכתה אלביט ב-3 עסקאות בהיקף כולל של 350 מיליון דולר למכירת מלטים לקנדה ומדינות באסיה פסיפיק, ולדברי אלביט זו "עובדה המעידה על יתרונו התחרותי, המשלב תחכום טכנולוגי, אמינות, ארכיטקטורה פתוחה ונתיב התפתחות סולידי".

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "ישנה דרישה מתמשכת לשילוב מערכות בלתי מאוישות על מנת להתמודד עם מגוון הולך וגדל של צרכים מבצעיים. הפורטפוליו המבצעי שלנו ליכולות אוטונומיות, בכל מרחבי הפעילות, ממצב אותנו באופן תחרותי למתן מענה לדרישות הללו".

נזכיר כי לפני כחודש הודיעה החברה על זכייה בשני חוזים בהיקף של 128 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים לאספקת מערכות הגנה אקטיבית וכוונות מפקד אלקטרו-אופטיות לצבא הולנד; לצד זכייה בחוזה לאספקת נגמ"שים מסוג VBTP לצבא יבשה של מדינה באסיה-פסיפיק

בינואר דיווחה החברה על חוזה של 170 מיליון דולר לאספקת טנקים למדינה באסיה-פסיפיק לתקופה של שלוש שנים לאספקת טנקים קלים מסוג סברה.

לפני כן חתמה החברה על חוזה לכלי שיט בלתי מאוישים למדינה באסיה-פסיפיק בהיקף שאינו מהותי. עוד קודם לכן, חברה בת באנגליה זכתה בחוזה בהיקף של כ-166 מיליון דולר (כ-123 מיליון ליש"ט) ממשרד ההגנה הבריטי, 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 03/03/2021 23:20
    הגב לתגובה זו
    מוזר
  • 4.
    אחד שמבין 02/03/2021 14:52
    הגב לתגובה זו
    מלא תקלות כמעט ולא טס בשום מקום, מתרסק לעיתים קרובות כי הוא פח
  • 3.
    קארמה רעה מאוד זה להחזיק מניות של חברות נשק (ל"ת)
    מניה שלעולם לא תעלה 02/03/2021 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חכיכח 02/03/2021 10:38
    הגב לתגובה זו
    מיד הנייר הזה בדיחה עצובה.פשוט ההנהלה שלהם כושלת וצריכה ללכת הביתה כישלונות.לא משנה כמה חוזים הנייר מכאיב למשיקעים שלו ולכן זה פח אשפה של נייר.
  • ממש מוזר (ל"ת)
    משה 03/03/2021 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אז למה המנייה לא עולה ? (ל"ת)
    גפל 02/03/2021 09:32
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.