רוני על דור סאפיינס
צילום: יוסי אלוני
דוחות

סאפיינס מסכמת שנה חזקה: עוקפת את הצפי בשורה העליונה והתחתונה

החברה סיכמה את הרבעון הרביעי לשנת 2020 עם גידול של כ-19% בהכנסות, הרווח הנקי עלה בכ-37% לכ-14.5 מיליון דולר: החברה מפרסמת תחזיות מעל צפי האנליסטים: "חצינו לראשונה את רף 100 מיליון הדולר בהכנסות רבעוניות, וזאת על-אף COVID-19"

אור צרפתי | (6)
נושאים בכתבה סאפיינס

חברת התוכנה סאפיינס 2.91% , הנסחרת בבורסות נאסד"ק ות"א (סימול:SPNS- סאפיינס (US) ), ונמנית עם קבוצת פורמולה מערכות, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2020 כולה.  ההכנסות (Non-GAAP) עלו ברבעון הרביעי לשנת 2020 בכ-18.7% לכ-102.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-86.7 מיליון דולר ברבעון המקביל 2019. ההכנסות (Non-GAAP) עלו בשנת 2020 בכ-18.1% לכ-384.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-325.7 מיליון דולר בשנת 2019. האנליסטים צפו הכנסות של 100.6 מיליון דולר במהלך הרבעון הרביעי, וכ-382 מיליון דולר בשנת 2020 כולה. 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה (Non-GAAP) עלה ברבעון הרביעי לשנת 2020 בכ-37.0% לכ-14.5 מיליון דולר או 27 סנט למניה, בהשוואה לכ-10.6 מיליון דולר (21 סנט למניה)  ברבעון המקביל 2019.  בשנת 2020 הרווח הנקי (Non-GAAP) צמח בכ-33.6% לכ-52.0 מיליון דולר או 1 דולר למניה. הרווח למניה כולל את השפעת גידול במספר המניות של החברה, לאור ההנפקה שביצעה ברבעון הרביעי 2020.

רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "הביצועים החזקים שהצגנו, על-בסיס Non-GAAP, הן ברבעון הרביעי והן בשנת 2020 כולה הינם פועל יוצא של יישום מוצלח של האסטרטגיה העסקית שלנו. החברה סיימה את השנה עם הכנסות שיא ברבעון, לצד רווחיות תפעולית גבוהה. חצינו לראשונה את רף 100 מיליון הדולר בהכנסות רבעוניות, וזאת על-אף COVID-19. ההכנסות  Non-GAAP לרבעון הסתכמו לכ-103 מיליון דולר, עליה של 19% בהשוואה לתקופה המקבילה 2019. בנוסף, הרווח התפעולי Non-GAAP עלה ב-30%, או 160 נקודות בסיס מהרבעון הרביעי 2019. בשנת 2020, ההכנסות Non-GAAP צמחו ב-18% לכ-384 מיליון דולר והצגנו רווח תפעולי Non-GAAP של 17.7%. זו הזדמנות טובה להודות לצוות סאפיינס הגלובלי על שנה מוצלחת במיוחד ועל העבודה המאומצת בשנה שהציבה אתגרים ייחודיים ודרשה יכולת הסתגלות אדירה".

 

"הוכחנו שוב כי אסטרטגיית ה"Land and Expand" שלנו היא דרך יעילה ואפקטיבית לצמיחה בשווקי הביטוח הגלובליים הנתונים לרגולציה קפדנית, ומפוזרים באזורים שונים בעולם. בנוסף ליתרון הגלובלי שלנו, אנו מציעים ללקוחות one-stop-shop, כולל שילוב של פתרונות דיגיטליים. לסאפיינס, על מאות לקוחותיה ברחבי העולם, השפעה משמעותית, הבאה לידי ביטוי במגוון המוצרים הרחב, ובמודל העסקי one-hand-to-shake."

תחזיות להמשך

"פתחנו את 2021 עם מומנטום חיובי כשבכוונתנו למנף את הרכישות האחרונות שביצענו." הוסיף מנכל החברה שהודיע כי החברה  צופה הכנסות שנתיות Non-GAAP בטווח של 457-463 מיליון דולר, לצד רווחיות תפעוליות שנתית Non-GAAP בטווח של 17.7%-18%. צפי האנליסטים עומד על כ-426 מיליון דולר. 

"תחזית זו לוקחת בחשבון את הסבירות שחיסכון מסוים בעלויות הנובע מ-COVID-19 יפחת במחצית השנייה של 2021. אסטרטגיית הצמיחה הממוקדת של סאפיינס, לצד נוכחותה במגוון אזורים בעולם ומאזן איתן עוד יותר מבעבר, ממצבים את המשך הצלחתה וצמיחתה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עובד חברה 26/02/2021 08:31
    הגב לתגובה זו
    חברה קמצנית לעובדים
  • אחד שיודע 26/02/2021 20:02
    הגב לתגובה זו
    רוני וחבורתו דואגים היטב להעלאות משכורת ובונוסים שמנים ויפים לעצמם
  • 2.
    מנייה טובה מאוד ובמיוחד בעידן שלנו (ל"ת)
    מורה 25/02/2021 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עובד 25/02/2021 14:04
    הגב לתגובה זו
    קצת פיצוחים לעובדים כמו העלת שכר שכבר 4 שנים לא קיבלנו, בונוסים משהו?
  • עובד 2 25/02/2021 16:03
    הגב לתגובה זו
    רווח תפעולי גבוהה = התקמצנות על העובדים
  • כל מילה בסלע (: (ל"ת)
    עובד 3 25/02/2021 23:34
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.