גילת עברה להפסד; המניה עלתה פי 3
גילת 0% היא חברה טובה. האמת שהיא כמעט תמיד היתה חברה טובה. אחת מחברות הטכנולוגיה המשמעותיות הראשונות של ישראל. ובכל זאת היא עברה משבר גדול אחרי בועת הדוט קום, המניה התרסקה בגלל שהבעלים שלה החליטו לקחת אותה להרפתקה מטורפת בתחום שירותי הלווין לבתים. בשורה התחתונה היא נפלה וקמה כשלאורך השנים כבר רכשו אותה פעמיים וברגע האחרון התחרטו. והנה פתאום בינואר 2021 גילו אותה. זינוק של פי 3 בחודש ושווי שיא 1.2 מיליארד דולר (כשלאחרונה היו דיבידנדים של קרוב ל-60 מיליון דולר). רק לפני פחות משנה התבטלה עסקת רכישה בשווי של שליש - הרוכשת פחדה ממשבר הקורנה. אז מה קרה בגילת? כלום. מה שקרה בשוק הוא מאוד פשוט - משקיעים גילו אותה כשבראש המשקיעים חברת ניהול הקרנות ARK שסימנה את גילת כאחת מהחברות המבטיחות בתחום הלווין ובמקביל היא רכשה ממניותיה לקרנות הסל בתחום הלווין (וגם לקרנות אחרות). האם השווי מוצדק? ממש לא בטוח, מה שעולה גם יורד. אבל כשיש הייפ אז לפעמים השווים מנותקים. מה שבטוח הוא שלהבדיל מחברות אחרות, גילת היא עסק אמיתי, עם הכנסות משמעותיות ורווחיות.
גילת פרסמה דוחות פושרים מאוד לרבעון האחרון ולשנה כולה. בהינתן המצב הם אומנם צפויים, אבל הדוחות האלו ממש לא מסבירים את השווי של גילת. החברה המתמחה בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, דיווחה על נפילה בהכנסות ל-42.6 מיליון דולר בהשוואה ל-78.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. עם זאת, מדובר על שיפור בהשוואה להכנסות הרבעון השלישי של שנת 2020 בסך 37.3 מיליון דולר.
הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-62.7 מיליון דולר, אבל הוא מוטה כלפי מעלה, בהשוואה ל-9.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 ובהשוואה להפסד תפעולי של 10.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2020; הרווח התפעולי על בסיס GAAP כולל הכנסה נטו בניכוי הוצאות הקשורה להסכם הפשרה עם Comtech בסך של 64.8 מיליון דולר.
ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-1.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי של 9.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, שיפור בהשוואה להפסד תפעולי בסך של 1.9 מיליון דולר ברבעון הקודם.
- החסידה של ה-AI חושבת שהוא בדרך לתקן - ומממשת
- פי 7 ב-5 שנים - התחזית של קת'י ווד ל-SpaceX, ומה עם טסלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, או הפסד של 3 סנט למנייה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 9.1 מיליון דולר, או רווח של 16 סנט למנייה בדילול מלא ברבעון הרביעי של שנת 2019, ושיפור בהשוואה להפסד הנקי של 2.6 מיליון דולר, או הפסד של 5 סנט למנייה, כפי שדווח ברבעון הקודם.
ברבעון הרביעי של שנת 2020 ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-1.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 13.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019; ושיפור בהשוואה ל- EBITDA מתואם של 600 אלף דולר ברבעון הקודם. החברה קיבלה 70 מיליון דולר מ-Comtech בעקבות ביטול המיזוג.
במהלך הרבעון שולם דיבידנד בהיקף של 20 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות; כמו כן הוכרז במהלך הרבעון על דיבידנד נוסף של 35 מיליון דולר במזומן אשר שולם בינואר 2021.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
שנת 2020 החלשה - מה צפוי בהמשך?
ההכנסות לשנת 2020 הסתכמו ב-165.9 מיליון דולר לעומת 263.5 מיליון דולר בשנת 2019. ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-13.7 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי על בסיס Non-GAAP של 29.2 מיליון דולר בשנת 2019. ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP בשנת 2020 הסתכם ב-16.4 מיליון דולר או הפסד של 30 סנט למנייה בדילול מלא בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 24.7 מיליון דולר או רווח של 44 סנט למנייה בדילול מלא בשנת 2019.
ההפסד על בסיס EBITDA מתואם הסתכם ב- 3.3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח על בסיס EBITDA מתואם של 40.2 מיליון דולר בשנת 2019.
עדי צפדיה, מנכ"ל גילת רשתות אמר על רקע הדוחות: "במהלך 2020, ובמיוחד במחצית השנייה של השנה, הגענו להישגים טכנולוגיים משמעותיים וסגרנו כמה עסקאות מאוד משמעותיות, אשר ממצבים אותנו היטב לקראת 2021 והלאה. במיוחד זכינו להצלחות ברוב תחומי הצמיחה שלנו, בעיקר בתמסורת סלולרית ו- NGSO.
"זכינו בהסכמי שרות מנוהל רבים אשר יספקו לנו הכנסות חוזרות משמעותיות בשנים הקרובות. בתמסורת 5G – מנוע צמיחה נוסף שלנו, השגנו התקדמות משמעותית, ובמהלך השנה הדגמנו בהצלחה מרובה, מעבר לתעבורת 5G בעזרת לוויין ה- GEO HTS של Thaicom. בנוסף, ביססנו את מעמדנו כחלוצים באספקת מערכות קרקע עבור מערכי לווייני NGSO, עם זכייה ברבעון הרביעי בחוזה עם פוטנציאל הכנסות של מעל ל-50 מיליון דולר לתמיכה במערך לווייני LEO".
"בנוסף, אינטרנט במטוסים, IFC, ימשיך לשחק תפקיד מרכזי בקרב נוסעים בטיסות מסחריות, אני בטוח כי בשעה בה תעשיית התעופה והטיסות המסחריות ימשיכו להתאושש, נראה עלייה משמעותית בדרישה לפתרונות ומוצרי ה-IFC שלנו".
- 6.יורי 17/02/2021 05:53הגב לתגובה זומניה מצויינת, רק עולה, אל תבהלו מיום אחד.תמשיך לטפס עוד ועוד:
- 5.צחי 16/02/2021 15:24הגב לתגובה זולמרות כתבת ההשחרה המיועדת לפגוע בחברה (כהרגלכם בקודש), המניה תמשיך לעלות בהמשך, היות והעסק מבוסס על ציפיות ולא על היסטוריה.
- 4.עליות בגילת לאחרונה תמוהות !!!!!!!!!!!!!!111 (ל"ת)א 16/02/2021 15:24הגב לתגובה זו
- 3.למה הבעלים לא מוכר. הסכים למכור בשליש (ל"ת)סוחר 16/02/2021 15:12הגב לתגובה זו
- 2.אלי 16/02/2021 15:04הגב לתגובה זומתי תלמדו שיש כוחות שוק והם קובעים מה שווה להם תפסיקו ללכלך כל שני וחמישי על מניות שעולות ככה קבע השוק
- 1.אחד העם 16/02/2021 14:54הגב לתגובה זוהסיפור של גילת נשמע טוב, תחום תקשורת לוונית נשמע אפילו יותר טוב , אבל איך מסבירים שהחברה לא מצליחה להרוויח ...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
