דרור בן-אשר, מנכ"ל רדהיל
צילום: רדהיל

רדהיל מרחיבה את יכולת הייצור לטיפול ייעוד בנגיף

החברה מדווחת על שיתוף פעולה עם Cosmo לקראת מתן אישור חירום פוטנציאלי: תרופת Opaganib נמצא בשלבים מתקדמים של ניסוי עולמי שלב 2/3 וצפויה לסיים את ניסוי שלב 2 בארה"ב: המניה עולה כ-4% בטרום
אור צרפתי | (4)

חברת התרופות רדהיל (סימול:RDHL) המתמחה בגסטרואנטרולוגיה, חקר מחלות במערכת העיכול, לצד פיתוח מתקדם של טיפול רפואי לנגיף הקורונה, מדווחת על הסכם עם Cosmo להרחבת ייצור תרופת Opaganib לטיפול בקורונה. הסכם הייצור מגיע לאחר נתונים חיובים מניסוי שלב 2 בארה"ב, ופאזה 2/3 בניסוי העולמי ונועד "לתת מענה לביקוש הגלובלי הפוטנציאלי בעקבות מתן הרשאות החירום".

הטיפול הייחודי של רדהיל כנגד הנגיף ניתן באמצעות כדור לבליעה, מה שמאפשר מתן טיפול ביתי, זול המפחית את העומס בבתי החולים. החברות שמפתחות טיפול ולא חיסון כנגד נגיף COVID-19, מקבלות דחיפה לאחר שפייזר PFIZER (סימול:PFE) ומודרנה MODERNA (סימול:MRNA) הודיע על חולשה ביעלות כנגד המוטציות החדשות. "Opaganib נועד לפעול באופן נרחב כנגד זנים נגיפיים שונים ללא קשר למוטציות בחלבון הספייק. Opaganib ניתן דרך הפה ובעל יכולות אנטי-ויראלי, אנטי-דלקתיות ואנטי-טרומבוטי. על ידי מיקוד ל- SK2, אופגניב צפוי להתמודד מול כל הופעת זן חדש" נמסר בהודעת החברה.

החברה צופה לקבל מתן אישור חירום מה-FDA כבר במהלך הרבעון הראשון. המחקר העולמי פאזה 2/3 נמשך וכבר עבר יותר מחצי הדרך לאחר שנרשמו נסיינים מ-30 מדינות. בימים הקרובים ייערך ניתוח עצמאי על המידע והבטיחות (DSMB) שעולים מן הניסוי על 135 נסיינים שהגיעו לנקודת הסיום. בעבור בוצעו 2 בדיקות  DSMB ובהם הוחלט פה אחד להמשיך עם הניסוי. המחקר המקביל הנמצא בפאזה 2 בארה"ב הראה כי  Opaganib בטוחה ומשיגה שיפור גדול עוד יותר בכל הבדיקות העיקריות, ואף מראה שיפור קליני כפי שהוגדר על ידי ארגון הבריאות העולמי.

 

"הציבור בטוח שכאשר יהיה חיסון, וירוס הקורונה יעלם, זה לא נכון. זה ייקח הרבה מאד שנים. זמן ההגעה לטיפול בחולים הוא קריטי עכשיו, ואין זמן לחכות שנים. עוד רב הנסתר על הגלוי, ועדיין אין וודאות מתי החיסון יגיע, מה יהיה שיעור ההתחסנות באוכלוסייה, וגם לא לגבי האפקטיביות שלו. תמיד יהיו אחוזים מן האוכלוסייה, בדומה לשפעת שעדיין יכולים להידבק, ולכן, אפילו בטווח הארוך אנו מעריכים שלתרופות יהיה מקום נכבד בטיפול בחולים גם אם וכאשר יהיה חיסון" אמר גלעד רדאי COO של רדהיל בראיון לביזפורטל במהלך חודש אוקטובר, שהופך בתקופה זו לרלוונטי עוד יותר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אמיר 01/02/2021 18:22
    הגב לתגובה זו
    אם התרופה טובה מאוד כל בני 20- 60 לא יהיו חייבים חיסון. אם היא תהיה קצת פחות טובה כלומר מניעת מחלה קשה ב- 50% אז התרופה תצטרך להיאבק על מקומה .ההצלחה תהיה תליה ביעילות.בכל מקרה העולם ספג מכה קשה שבוע שעבר עם חיסונים לא כך כך מועילים ויכול להיות שקוספט של תרופה יתפוס חזק.כיון שאין עוד חברות שקרובות לחיסון.
  • 2.
    מה זה אומר שלב 2/3 עולמי? (ל"ת)
    יוסי 29/01/2021 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוני 29/01/2021 13:40
    הגב לתגובה זו
    ניסוי עולמי שלב 2/3 מי מאשר? איזה מדינות יאשרו אחרי אישור כזה? FDA איך יאשרו עד סוף רבעון 1 יש שלב 3 גם? יושבים בישראל תמיד אשמח לראות חברה ישראלית מצליחה בקנה מידה עולמי!!בהצלחה
  • יוני 30/01/2021 22:00
    הגב לתגובה זו
    בזמן חירום כמו שאנו נמצאים ה FDA רשאי לתת אישור במתכונת חירום כבר אחרי הצלחת השלב השני
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.