גנבה את ההצגה: NIO שווה כ-100 מיליארד דולר
מנית יצרנית הרכבים החשמליים מסין, NIO, מזנקת לאחר שבסוף השבוע האחרון חשפה החברה מכונית יוקרה חדשה, סוללות ארוכות טווח וטכנולוגיות מבטיחות נוספות במהלך ה- ״NIO Day״ (נשמע מוכר?). ניו פותחת את 2021 בכל הכוח, עד כה השנה זינקה ב-33% ונסחרת לפי שווי כ-100 מיליארד דולר. כעת היא גם זוכה להמלצת אנליסטים חדשה.
מכונית היוקרה החשמלית של NIO, ה-ET7 3, מיועדת להתחרות בדגם 3 של טסלה TESLA INC (סימול:TSLA). מחיר הרכב יתחיל בכ-69.2 אלף דולר (448 אלף יואן) , כולל סוללה אך ללא סובסידיות ממשלתיות. המחיר ההתחלתי במסלול ללא הסוללה הוא כ-58.4 אלף דולר. החברה חשפה גם את השותפות עם יצרנית השבבים נבידיה NVIDIA COR (סימול:NVDA). רכב הסדאן יכלול את טכנולוגיית מערכת על שבב (SoC)י Orin לצד חיישני Lidar חדשניים, מה שצפוי להעניק לרכב יכולות אוטונומיות מתקדמות.
בשנת 2020 השיקה ניו את ״שירות הסוללות״, מעין תוכנית מנוי לסוללות רכב. בבסיסו של המודל, הרכב והסלולה נמכרים בנפרד, ומחיר הרכב הוא זול יותר משמעותית. לקוחות החברה יוכלו להחליף סוללות בתמורה לתשלום חודשי הנקבע בהתאם לצרכי הרכב. עם זאת, דגם 3 סדאן של טסלה היה הרכב הנמכר ביותר בסין בחודש נובמבר, כאשר המכירות זינקו ב-78% לעומת חודש אוקטובר על רקע הורדת מחירים.
הרכב היה מרשים גם במראה, אך נקודת השיא של הערב הייתה ללא ספק הסוללות החדשות, ״הכוכב של ההופעה״ ציינו האנליסטים . ניו הציגה סוללות חזקות יותר בעלות קיבולת של 150 קילוואט לשעה, שיפור לעומת 100 קילוואט שהשיקה החברה בנובמבר. הסוללה החדשה צפויה להעניק לרכבי ניו טווח של 1,000 קילומטר (625 מייל) בהטענה אחת.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל החברה, וויליאם לי, אמר לעיתונאים ״ככל שטכנולוגיות ה-EV מתקדמות יותר ועלות הסוללה יורדת, יתכן שנכנס לשווקים הגדולים יותר, אך בהחלט לא עם המותג NIO״ אמר לי, כלומר החברה עשויה להתחיל לייצר מוצרי EV. קצב הצמיחה של החברה מסחרר, האנליסטים צופים כי ניו תדווח על הפסד של 67 סנט למניה במהלך כל שנת 2020, וכי ההפסדים יצטמצמו לכ-45 סנט למניה במהלך שנת 2021. השורה העליונה צפויה להכפיל את עצמה במהלך שנת 2020, והחברה צפויה להכפיל את ההכנסות שוב במהלך שנת 2021. (סיכום השנה של NIO)
- 4.שער 100 עד סוף רבעון שני, 150 עד סוף השנה (ל"ת)רננה 12/01/2021 08:40הגב לתגובה זו
- 3.יויו 12/01/2021 00:07הגב לתגובה זוהמפולת כאן . זרקו את טראמפ לכלבים .מעניין מתי תגיע המפולת שמכין המטורף.שלא נדע ...
- 2.יוסי 11/01/2021 23:28הגב לתגובה זוזמן לברוח .
- 1.רק מזומן 11/01/2021 23:26הגב לתגובה זומנפחים חברה שעדיין בהפסדים ומוכרת רכבים במחיר מופקע
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
