כביש, מחלף
צילום: יחצ

נחתם ההסכם להקמת נתיבים מהירים נוספים לגוש דן מצפון ומדרום לת"א

שותפות של לפידות קפיטל ואלקטרה חתמה על זיכיון לתקופה של 14 שנה, ותקים שני חניונים בשפיים וליד ראשון לציון, שיצטרפו לחניון הקיים בשפירים, ועשויים להקל על עומסי התנועה בכניסה לתל אביב
נתנאל אריאל | (2)

חברת "נתיב לעיר", חברת ייעודית בבעלות משותפת של לפידות קפיטל -0.37% (25%),אלקטרה 1.26% זכיינות (25%), חברת האוטובוסים אפיקים (25%), ונהור נתיבי תחבורה בע"מ (25%) זכתה במרכז שפורסם על ידי ועדת מכרזים משותפת למשרדי האוצר, התחבורה, חברת נתיבי איילון והחברה הממשלתית ענבל. החברה צפויה להתחיל בבניית החניונים בשנת 2021 ולפתוח אותם לציבור בשנת 2025.

מיזם הנתיבים המהירים בגוש דן יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתו הזכיינית תתכנן, תקים, תתפעל ותתחזק חניונים ומערך היסעים למשך תקופת של 14 שנה, ועל פי התוכניות הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים, ולא יבואו במקום אלה הקיימים לרכבים פרטיים.

הפרויקט יאפשר חניה לכעשרת אלפים כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן הסעות ללא תשלום למוקדי תעסוקה מרכזיים בתל אביב. כמו-כן, יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה ואת הקמת כביש 541 ממחלף שפיים לרעננה. הפרויקט יצא לדרך על רקע הצלחת הנתיב המהיר לתל אביב בשפירים, שבוצע אף הוא בשיתוף המגזר הפרטי, ומשתמשים בו אלפי אנשים מדי יום.

 

באוצר מאמינים כי הפרויקט יקל על עומסי התנועה לבאים וליוצאים ממרכז המטרופולין בשעות השיא, כאשר הצפי הוא לעשרות אלפי משתמשים שייסעו מדי יום בנתיבים המהירים, בעיקר בשעות העומס.

  

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "את פרויקט הנתיבים המהירים אני מלווה עוד מימי כשר תחבורה ואני שמח ומברך על כך שהפרויקט קורם עור וגידים. ממשלת ישראל ומשרד האוצר בראשותי שמו למטרה להשקיע בתשתיות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט כדי לשפר את איכות החיים של אזרחי ישראל".

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "פרויקט הנתיבים המהירים הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי להקל על עומסי התנועה בכניסה וביציאה למרכז המטרופולין באופן משמעותי. החניונים ומערך ההיסעים יביאו לחיסכון בשעות נהיגה, לצמצום בזיהום האוויר, ואת אזור גוש דן לעמוד בסטנדרטים התחבורתיים של ערים מרכזיות וגדולות של המדינות המפותחות".

 

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "החתימה על הסכם הזיכיון היא אבן דרך משמעותית בפרויקט הנתיבים המהירים, שמקדם את מערכת התחבורה הציבורית בישראל למקום בו היא צריכה להיות. הפרויקט ופרויקטים נוספים כמו הרכבת הקלה בירושלים וכביש 16, צפויים, כבר במהלך חמש השנים הקרובות, להביא לשינוי משמעותי בעולם התחבורה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נתיב וחנייה ? העסק דפוק מהראש ..תשאלו את מירי רגב (ל"ת)
    רמי חתוכה 22/12/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עידן 21/12/2020 18:47
    הגב לתגובה זו
    כבישים לא יתנו כלום הפקק ישאר ויזרקו מאות מליארדים שחלקם יגנבו על ידי חברי מרכז ומקורבים
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 0%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 0.5%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות. 


ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

טאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 4.48%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.