גמביט המלכה
צילום: צילום מסך

שיא צפיות ל"גמביט המלכה"; החיסון שבדרך לא מערער את מניית נטפליקס

מניית ענקית הסטרימניג נשארת יציבה גם על רקע האטה בגיוסי המנויים ברבעון השלישי והאפשרות של חיסון לקורונה שיחזיר את המשק לשגרה וירים אנשים מהספה. מתחילת השנה טיפסה נטפליקס בלמעלה מ-50%
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה נטפליקס

ההתקדמות לקראת הפצת החיסונים נגד הקורונה מפיחה אופטימיות גדולה סביב האפשרות של החזרת המשק לימי שגרה והשארת ההגבלות על התנועה והסגרים כזיכרון כואב – אבל חולף. על פניו, ניתן היה לשער שחברות שנהנו משעות-הספה הרבות שהיו לאנשים ב-2020, כמו NETFLIX , יחוו ירידה במניותיהן – אולם בחודש האחרון, בו דיווחו מפתחות החיסונים על הבשורות הטובות, החברה עלתה ב-1.5% ובכך השלימה עלייה של למעלה מ-50% מתחילת השנה.

נטפליקס מציגה מספרים יפים לא רק כשמסתכלים על העלייה שלה בוול סטריט, אלא גם בנתוני הצפייה בסדרה "גמביט המלכה", דרמה תקופתית בת 7 פרקים שעלתה בסוף אוקטובר והפכה לאחד הלהיטים התורנים של הרגע, ובמרכזה בת' הרמון אדומת השיער שמפליאה ביכולות השח-מט שלה. יותר מ-62 מיליון הצופים של הסדרה זיכו אותה בתואר ה-Limited Series (סדרה שלה עונה אחת בלבד) הנצפית ביותר בספרייה של נטפליקס. עם זאת יש לציין כי בנטפליקס הגמישו את ההגדרות לפיהן הן סופרים "צפייה", כשכעת די בשתי דקות נצפות כדי להיספר כך. קודם לכן נדרשה צפייה של 70% ממשך הפרק או הסרט. לשם השוואה, בספוטיפיי סופרים "האזנה" לאחר שלושים שניות ברצף – ושירים, בניגוד לפרקים של "גמביט המלכה" לא נמשכים כשעה, כך שאפשר לומר שהרף שהציבה נטפליקס מקל. מאד.

ברבעון השלישי של השנה הרוויחה נטפליקס 790 מיליון דולר, המשקפים רווח של 1.74 דולר למניה, פחות מתחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 2.13 למניה, ועדיין, יותר מרווח של 1.47 דולר למניה בתקופה המקבילה. ההכנסות עמדו על 6.44 מיליארד דולר, גבוה ב-22.7% מהכנסות בסך 5.25 דולר ברבעון 3 של 2019, וכן גבוה מתחזיות להכנסות של 6.38 מיליארד דולר שצפו לה האנליסטים.

הצמיחה הגדולה במספר המנויים במחצית הראשונה של השנה הואטה באופן משמעותי ברבעון השלישי, בו נוספו 2.2 מיליון מנויים – לעומת 10.1 מיליון ברבעון השני ו-15.8 מיליון בראשון. גם כאן, החברה פספסה את תחזית האנליסטים לעלייה של 3.3 מיליון מנויים ברבעון השלישי.

בסמוך לעליית הסדרה הודיעה נטפליקס על העלאת המחיר של החבילות הסטנדרטית והפרימיום שלה בארה"ב ל-13.99 דולר ו-17.99 דולר, בהתאמה, לאחר שקודם לשינוי מחירן היה 12.99 דולר ו-15 דולר. למעשה, זו העלאת המחירים הראשונה של החברה מתחילת 2019. לצד זאת, לנטפליקס חבילת "בסיס" (מצומצמת מזו הסטנדרטית), שהושקה לפני כשנה במחיר 7.99 דולר שנותר כשהיה. אפשר להניח שהעלאת המחירים תחפה במידת מה על ההאטה בקצב גיוס המנויים.

עוד קודם ל"גמביט המלכה" שהפכה לשיחת היום החיובית, התמודדה החברה עם משברון תדמיתי בדמות הסרט הצרפתי "חמודות" (Cuties) שעלה לפלטפורמה שלה והפך לשיחת היום השלילית. עליית הסרט, שעוקב אחר חבורה של ילדות מעודדות, לוותה בביקורות בארה"ב, לפיהן החברה מעודדת פדופיליה. על אף שבנטפליקס לא חושפים את שיעור הנטישה, בעיתון וריאטי דיווחו כי מה-10 בספטמבר, יום לאחר עליית הסרט, מספר הנוטשים עלה פי 8 בהשוואה לממוצע היומי, כשמדובר בשיעור הנוטשים הגבוה ביותר עמו התמודדה החברה בשנים האחרונות.

ועדיין, נכון לסוף הרבעון השלישי, מבחינת מספר המנויים נמצאת נטפליקס במקום השני מבין פלטפורמות הסטרימינג בארצות הברית, עם כ-75 מיליון מנויים, שנייה לאמזון פריים, שלה יותר מ-120 מיליון מנויים. לעומת זאת, דיסני פלוס, שסיפקה ל"גמביט המלכה" תחרות עם "המנדלוריאן", מערבון הספין-אוף על עולם "מלחמת הכוכבים" שבמרכזו "בייבי יודה", יש פחות מ-30 מיליון מנויים בארה"ב.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.