ביידן: "המכסים על סין ישארו בינתיים; אני בעד ההסכם עם איראן"
אמש נפל דבר בארה"ב: התובע הכללי ויליאם בר, מינוי אישי של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, אמר כי בבדיקה שביצע משרדו, לא נמצאו עדויות לזיופים רחבי היקף בבחירות האחרונות לנשיאות – בניגוד לקו הרשמי של טראמפ, שעדיין ממשיך להתעקש על כך. ככל הנראה, זה יהיה הקש האחרון, למרות שטראמפ אמר כי רק אם האלקטורים יבחרו בביידן הוא יסכים להתפנות מהבית הלבן.
בראיון הרשמי הראשון שלו מאז שנבחר, ג'ו ביידן, שוחח עם הפובליציסט תומס פרידמן מהניו יורק טיימס על קשת נושאים כלכליים שעל סדר היום, אבל החל דווקא בבדיחה. "ויליאם בר התקשר אליי וביקש להיכנס לתוכנית להגנת עדים", צחק ביידן על ההודעה של התובע, לאחר שפקידים אחרים שטענו כי לא היו זיופים פוטרו על ידי טראמפ.
עוד לפני הראיון, מנהיג הרוב בסנאט, הרפובליקאי מיץ' מקונל, הודיע כי הוא דוחה את היוזמה הבין-מפלגתית לחבילת תמריצים בהיקף של 900 מיליארד דולר, שכוללת 288 מיליארד דולר המיועדים לסיוע לעסקים קטנים, 160 מיליארד דולר לצורך סיוע למדינות ולשלטון המקומי ו-180 מיליארד דולר למימון תוספת לדמי אבטלה בהיקף של כ-300 דולר לשבוע לכל מובטל עד מרץ. מה שצפוי להכביד על לא מעט אמריקאים שתלויים בסיוע, במיוחד המובטלים.
ביידן אמר כי המטרה שלו היא חבילת תמריצים מאוד גדולה, עוד לפני שהוא נכנס לתפקידו ב-20 לינואר. "אנחנו צפויים לפגיעה כלכלית ארוכת טווח, אם לא נתמודד עם העובדה שלמעלה מ-10 מיליון אנשים מודאגים מכך שלא יוכלו לשלם את המשכנתאות שלהם ורבים עוד יותר שאינם מסוגלים לשלם שכר דירה", אמר ביידן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאל אם לא מוטרד שחבילת תמריצים תעלה את הגירעון האמריקאי – זה שלפי נתונים של הפד' הרקיע שחקים בשנה האחרונה, כשבסוף הרבעון השני יחס החוב לתמ"ג האמריקאי עמד על 135% – ביידן אמר שלא.
"אם כולם ישלמו את החלק שלהם באופן הוגן, לא אמורה להיות בעיה", אמר. "בשנת 2000, בתקופת ג'ורג' בוש הבן, המס עמד על 39.6% ואין סיבה שלא נחזור לשם. אין גם סיבה ש-91 מתוך 500 החברות ברשימת פורצ'ן 500 ישלמו 0% מס", הוסיף.
העניין הוא, שביידן צריך להתמודד עם מקונל. אמנם יש לשניים יחסי ידידות רבת שנים, אבל אסור לטעות בין ידידות לאינטרסים בין מפלגתיים – במיוחד כשהמרוץ לסנאט בג'ורג'יה טרם הוכרע ויוכרע רק בתחילת החודש הבא. ביידן היה זהיר, אבל לא הסתיר על מי תיפול האשמה אם לא תקודם חבילת התמריצים.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
"אמרו כבר בעבר שיש דברים שאי אפשר לעשות עם מקונל ועבדנו ביחד והצלחנו. אף אחד לא יבקש ממנו להשפיל את עצמו בשביל עסקה, אבל אם שוטרים, כבאים ורופאים לא יקבלו את החיסון שלהם בזמן, יהיו לזה השלכות על המפלגה הרפובליקאית", אמר.
בנוגע להסכם עם איראן, ביידן אמר כי הוא מעוניין לחזור לעסקה עמם, "זה יהיה קשה, אבל כן. אני רוצה לחזור לעסקה. אבל רק כנקודת התחלה. ביחד עם שותפותינו, נחזור למו"מ שירסן את התוכנית הגרעינית האיראנית וגם להתייחס לתוכנית הטילים שלה – כשלארה"ב תמיד יש את האפשרות להטיל סנקציות על המשטר האיראני", אמר.
- 3.חיה 03/12/2020 19:18הגב לתגובה זושונא ישראל מה מחכה לנו שליח אבו אובמה
- 2.יוסי 03/12/2020 10:55הגב לתגובה זווהולכת להתעשר בתקופת ביידן. חיזבאלה יקבל כספים ונשק . הם ירשו לעצמם לפגוע בנו וינקמו על סולימאני והמדען שלהם.
- 1.גיל 03/12/2020 09:42הגב לתגובה זוביידן הוא אסון לעולם לא רק לישראל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
