סגירה בוול סטריט: בנק אוף אמריקה איבד 2.4%, הדאו ג'ונס ירד ב-1.1%
יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים על רקע הדיווחים כי הסיכויים להשקה של תוכנית תמריצים חדשה בתקופה הקרובה הפכו לקלושים (לכתבה המלאה). תשואות האג"חים של ארה"ב צנחו. השונות בין הסקטורים ממשיכה לבלוט, כאשר ביומיים האחרונים חזרו מניות הטכנולוגיה והצמיחה להציג תשואה עודפת על מניות "הערך".
המדדים המרכזיים
S&P 500 0.32%
דאו ג'ונס 0.6%
נאסד"ק 0.22%
- נייקי עולה 2%, אינטל יורדת 3% ומהי המגמה בחוזים?
- התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שההודעה המפתיעה של ענקית התרופות פייזר מוקדם יותר הצליחה לגרום ל"רוטציה" בסקטורים השונים, נראה כי המשקיעים מתפכחים ביומיים האחרונים מהרעיון של הצמיחה המהירה. הסנטימנט בסקטורים שנפגעו משמעותית בעקבות נגיף הקורונה (כמו תיירות/אנרגיה ובנקאות) חוזר להיחלש, בעוד מניות הטכנולוגיה חוזרות להציג תשואה עודפת.
בגזרת הבנקים המרכזיים, יו"ר הבנק המרכזי באירופה, כריסטין לגארד, רמזה אמש כי הבנק המרכזי צפוי להגדיל את תוכנית התמריצים בשוקי האג"ח בפגישה הקרובה בדצמבר (לכתבה המלאה).
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בגזרת הסחורות, הנפט איבד 1.2% ונסחר ברמה של 41 דולרים לחבית. הזהב והכסף עלוב-0.7% ו-0.4% בהתאמה.
במרכז
מניות הטכנולוגיה הגדולות המשיכו לעמוד במוקד לאחר הזינוקים שנרשמו אמש. בהקשר זה נציין את אמזון (סימול:AMZN), אפל (סימול:AAPL), מייקרוסופט (סימול:MSFT), ופייסבוק (סימול:FB).
מניות התעופה והקרוזים ממשיכות לרדת לאחר ההתלהבות מוקדם יותר השבוע. בהקשר זה נזכיר את מניית קרניבל (סימול:CCL), רויאל קאריבאן (סימול:RCB), אמריקן איירליינס (סימול:AAL), ויונייטד איירליינס (סימול:UAL).
בגזרת הישראליות
חברת וויקס (WIX) דיווחה על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון השלישי ל-254 מיליון דולר, ההפסד המתואם עמד על 14 סנט למניה. החברה מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך - החברה צופה הכנסות בטווח של 266-271 מיליון דולר לרבעון הרביעי - לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-265.2 מיליון דולר (לכתבה המלאה).
חברת השבבים הישראלית טאואר -1.18% הדואלית (סימול: TSEM) עומדת בצפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה לרבעון הרביעי. מדווחת על הכנסות של כ-310 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-18 סנט למניה. החברה צופה הכנסות של 340 מיליון דולר ברבעון הרביעי לעומת הצפי להכנסות של כ-324.9 מיליון דולר ׁ(לכתבה המלאה).
מפתחת התוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים נייס -1.85% הדואלית (סימול: NICE) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. החברה עקפה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית רווח חזקה מהצפי לשנת 2020 בשלמותה. ההכנסות הסתכמו בכ-204 מיליון דולר והרווח המתואם הסתכם ב-1.41 דולרים למניה; החברה צופה הכנסות של 1.645-1.655 מיליארד דולר לשנת 2020 בשלמותה, הרווח למניה צפוי לעמוד בטווח של 5.63-5.73 דולרים למניה (לכתבה המלאה).
מניית חברת התוכנה הישראלית סייברארק (סימול:CYBR) צפויה להמשיל לרכז עניין לאחר שפרמה את הדוחות מוקדם יותר השבוע.
- 4.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 13/11/2020 02:10הגב לתגובה זו
- 3.רק מזומן 12/11/2020 22:21הגב לתגובה זוההדפסה בישורת האחרונה הקורטנה לפני זינוק בעליה
- 2.אבי 12/11/2020 16:39הגב לתגובה זומדוע קומרס יורדת ויורדת למרות העליות במניות הטכנולוגיה
- 1.איצ 100 12/11/2020 16:27הגב לתגובה זותקווה בהקשר לקורונה..ממש לא תוכחד..אלא תעלה דרגה ואף תשנה דמות כמו לפרוונים מדנמרק וכדומה שיהיו קשות פי כמה. וזה רק חלק ממה שירסק את הכלכלות והשווקים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
