צבי לנדו סולאראדג
צילום: באדיבות סולאראדג'

סולאראדג' מספקת תחזית חלשה - המניה נופלת ב-13% באפטר

לאחר שהשלימה זינוק של קרוב ל-370% מהשפל של מארס האחרון, הציפיות בשוק היו גבוהות מהדוחות של סולאראדג' הישראלית. בפועל - החברה מספקת תחזית חלשה במיוחד לרבעון הקרוב
עמית נעם טל | (11)

עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה בהילוך גבוה כאשר הפוקוס כעת הוא על מניית חברת האנרגיה הסולארית סולאראדג' (סימול:SEDG) שנופלת במסחר המאוחר ב-13% לאחר שסיפקה תחזית חלשה במיוחד לרבעון הקרוב. 

החברה דיווחה על הכנסות של 338.09 מיליון דולר במהלך הרבעון האחרון. מדובר בירידה ביחס לנתון של 410.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ונתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 342 מיליון דולר. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 43.8 מיליון דולר או 0.83 דולר למניה, לעומת נתון של 41.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בנתון המתואם מדווחת החברה על רווח של 1.21 דולר למניה, בהתאם לתחזיות המוקדמות. 

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-28.4 מיליון דולר, ירידה לעומת נתון של 59.3 מיליון דולר ברבעון הקודם וירידה מרמה של 68.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מלבד התוצאות החלשות, החברה מפרסמת תחזית חלשה לרבעון הקרוב: הכנסות החברה צפויות לנוע בטווח של 345-365 מיליון דולר, רחוק מהתחזיות בשוק שעמדו על הכנסות של 389.5 מיליון דולר. 

הדוחות מגיעים לאחר רבעון מצויין עבור משקיעי החברה. מניית השלימה בחודש שעבר זינוק של יותר מ-80% מפרסום הדוחות לרבעון ה-2, אך תיקנה במעט בשבועות האחרונים. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ==================== 03/11/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    הטובות ביותר. ומתומכרת גבוה. כך שאולי זו הזדמנות . אני עשיתי כמה סיבובים כרגע אחלתי אותה בירידות קניתי במחיר 150 בערך מאמין שנפוש את ה 314 מלמעלה לא עוד הרבה זמן
  • 6.
    סוחר 03/11/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    לדעתי אם כבר המתחרה שלה עדיפה בהרבה enph.שניהם אחרי הבחירות יחטפו שנקבל עוד 4 שנים של הגינגי הכי תותח שיש...שימו לב שזה הימור של בחירות...
  • 5.
    הזדמנות קניה 03/11/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    לחברה פטנטים רבים ויתרונות באופטימיזציה
  • 4.
    בידין יתפוש את כול המרצים בנסדק יותר מדי גנבים שם (ל"ת)
    vbbnh 03/11/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גיא סלע חסר (ל"ת)
    עצוב 03/11/2020 07:35
    הגב לתגובה זו
  • גיא מסתכל מלמעלה וגאה (ל"ת)
    נחום 03/11/2020 07:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פוקסי 03/11/2020 06:59
    הגב לתגובה זו
    באסהההה...
  • גם אני 03/11/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    כנ"ל לגבי ורוניס שמתעסקת בסייבר
  • 1.
    אלעד 03/11/2020 06:41
    הגב לתגובה זו
    גם אחרי 17 אחוז ירידה אחרי המסחר מתומחרת במחיר מטורף
  • ממש לא נכון. חברה מעולה שיש לה הרבה לאן לצמוח (ל"ת)
    יוני 03/11/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
  • מסכים עם כל מילה (ל"ת)
    אמיר 03/11/2020 08:55
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.