פייפאל
צילום: Isock

לקראת הדוחות של פייפאל

ענקית התשלומים הדיגטליים צפוי לזנק במעל 20% בשורה העליונה והתחתונה: מספר החשבונות הפעילים צפוי לעלות ב-23% כאשר מספר העסקאות הכולל צפוי לזנק ב-26%: מתחילת השנה זינקה המניה במעל ל-70% האם יש עוד מקום לעליות ? 

אור צרפתי |
נושאים בכתבה פייפאל פינטק

בענף התשלומים הדיגיטליים מתנהלת מלחמה על העליונות וחלוצת הפינטק פייפאל   PAYPAL HOLDINGS (סימול:PYPL) עומדת במרכזה. האם ההימור לטווח הארוך על תאגיד פייפאל עדיין יכול להשתלם למשקיעים ? ענקית התשלומים תפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי הערב עם סגירת המסחר. 

 

פייפאל שמה לעצמה למטרה להפוך את המזומנים ללא רלוונטים, לא רק עבור עסקאות קמעונאיות ברחבי הרשת, אלא גם בתחומים בעלי צמיחה גבוהה, כמו העברות כספים בין אדם לאדם. לפייפאל יש תיק עם פתרונות לתשלומים דיגיטליים הכוללים את PayPal, PayPal Credit, Braintree, Venmo, Xoom ומוצרי iZettle. 

 

באופן קולקטיבי, כלים אלו לא רק מאפשרים לצרכנים לשלוח ולקבל תשלומים, אלא גם מאפשרים לצרכנים למשוך כספים אל חשבונות הבנק ולהחזיק יתרות במטבעות שונים, כולל מטבעות דיגיטליים כפי שפורסם לאחרונה. 

 

יתרה מכך, במהלך הרבעון הושק PayPal Business Debit בחמש מדינות אירופיות הכוללות את צרפת וגרמניה. בסך הכל, לפייפאל יש טונות של רוח גבית לקראת רבעון חזק, התומך במאבק כנגד יריבה כמו סקאוור SQUARE (סימול:SQ). המשקיעים יבחנו הערב, כמה לקוחות הצליחה למשוך עם השקת מוצרים אלו במהלך הרבעון, וכיצד יראו הרבעונים הבאים, בעיקר רבעון החגים.   

 

בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, צפויה פייפאל להרוויח 94 סנט למניה, כאשר ההכנסות הצפויות מסתכמות ב-5.43 מיליארד דולר. וזאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר הרווח למניה הסתכם ב-61 סנט על הכנסות של 4.38 מיליארד דולר. 

 

במהלך שנת 2020 המלאה, צפויה פייאל לעלות את הרווחים בכ-20.6% ל-3.74 דולר למניה, בעוד צפי ההכנסות עומד על 21.41 מיליארד דולר, זינוק של 20.5%. 

 

לכאורה פייפאל שולחת זרועות אל כל תחום. בענף המוצרים יש לבחון את גידול מעורבות הלקוחות, מספר הלקוחות הפעילים, העברת תשלומים פר לקוח, וסך כל נפח התשלומים (TPV). ה-TPV צפוי לעמוד על 232.6 מיליארד דולר, זינוק של 30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אומדן מספר החשבונות הפעילים צפוי לעלות ב-23% לכ-363 מיליון. 

 

בנוסף, מספר הפעולות למשתמש פעיל הוא אומדן חשוב שיש לקחת בחשבון. האומדנים קוראים לירידה קלה של פחות מ-0.05% ל-39.79, בעוד שמספר העסקאות ברבעון השני עמד על 39.2 בלבד. הירידה הקלה, צפויה להתקזז עם זינוק של 26% במספר העסקאות הכולל שצפוי לעמוד על 4 מיליארד. אלו נחשבים למדדי המפתח שבהם האנליסטים צפויים להתמקד בכדי להעריך את החברה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

 

מתחילת השנה זינקה מניית החברה במעל ל-73% ונסחרת כעת לפי שווי של כ-220 מיליארד דולר, כאשר היא מקבלת דחיפה חזקה מהשפעות נגיף הקורונה. בכדי שהמניה תמשיך לעלות, פייפאל חייבת להציג צמיחה מתמשכת בהיקפי התשלומים ובמספר הלוקחות בפלטפורמת הליבה (one Touce) ואפליקציית העברת התשלומים  Venmo.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

האגיס
צילום: יח"צ
הטור של גרינברג

העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי

הרכישה של יצרנית הטיילנול Kenvue בידי קימברלי קלארק תמורת קרוב ל-50 מיליארד דולר תסייע לשני הצדדים - המותגים של Kenvue "יתעוררו" וקימברלי תקבל חיזוק משמעותי שיכול למצב אותה בעמדת הובלה בשוק שהתחזיות צופות לו מכירות של 632 מיליארד דולר ב-2032. וגם: מיהי מטסרה, יצרנית התרופה להשמנת יתר שנמצאת במוקד הקרב בין פייזר לנובו נורדיסק 



שלמה גרינברג |

בתחילת השבוע ראינו (שוב) את מסלול הייסורים שצריכים המשקיעים לעבור בשנים האחרונות. ביום ג' הובטח להם, באמצעות כל אתרי התקשורת מניו יורק ועד טוקיו דרך ת"א, שהמשבר הגדול מתחיל בגלל ההערכות המטורפות ועוד כל מיני סיבות. ביום ד', כשהמשקיעים התעוררו בחרדה ממה שנראה להם כחזרה של משבר 1929, התגלה להם שכלום לא קרה. אפילו מופע האימים של ראש העיר השיעי החדש של ניו יורק ומלחמותיו בטראמפ, בביל אקמן ובמיליארדרים נוספים (שאפילו כלי התקשורת המכובדים ביותר טענו ביום ג' שתרומתו למשבר שמתפתח רצינית) לא הפריע לשוק לעלות בעוצמה.

למה חשוב לציין זאת? ראשית, כי המשקיעים, ברובם, אינם מטומטמים כפי שהתקשורת נוטה להאמין. הם רואים את התוצאות העסקיות, מבינים לאן מכוון הנשיא ומנתחים נכון את התוצאות. תיקון בהחלט מתחייב בגלל ההערכות המטורפות, אבל משבר? למה? הבעיה היא שאפילו תיקונצ'יק לא מתאפשר בגלל שמי שקורא נכון את המפה הכלכלית מבין שכרגע המניות הן עדיין המשחק המועדף בעיר לטווח הבינוני והארוך, והבעיה היחידה היא המחיר. אבל מה לעשות כשיש מספיק משקיעים, במיוחד מדורות ה-X,Y ו-Z, שמוכנים להיכנס אפילו בתיקון קטנטן. דעתי היא שמתחייב תיקון ערכים גדול בהרבה מ-2%, אבל לצורך כך מתחייב "זרז" רציני ולא שטויות מהתקשורת.

משקיעים אקטיביסטים ציפו לעסקה

מדוע קימברלי קלארק (סימול:KMB) רוכשת את Kenvue (סימול:KVUE), יצרנית הטיילנול? האמת, לא הופתעתי לראות את עסקת הרכישה הזאת בשווי של 48.7 מיליארד בשילוב של מניות ומזומן. לא הופתעתי כי מאז הונפקה KVUE, יצרנית התרופה הנפוצה בעולם לשיכוך כאבים והורדת חום, במאי 2023, היו דיבורים רבים בוול סטריט על האפשרות של מיזוג בין החברות. Kenvue הייתה מטרה של משקיעים אקטיביסטים שאינם מרוצים ממסלולה של החברה ווול סטריט. בנוסף הם ציפו שקימברלי-קלארק הוותיקה תבצע פעילות M&A משמעותית מאחר שבחמש השנים האחרונות היא לא סיפקה את הסחורה לבעלי מניותיה לאחר שבין 2009 ל-2020 שילשה המניה את ערכה.

אני הכרתי היטב את Kenvue עוד בטרם הונפקה, כשהייתה חלק מענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול:JNJ). ג'ונסון אנד ג'ונסון הנפיקה את החברה במאי 2023. ההנפקה אמנם הצליחה, החברה גייסה 3.8 מיליארד, והמניה פתחה את דרכה הציבורית בעלייה שאיפשרה ל-JNJ למכור את כל המניות שברשותה בשוק. אבל מניית KVUE לא שימחה את בעליה כי מאז ההנפקה ירדה בקרוב ל-50%. הירידה נבעה מירידה במכירות שלוותה בירידה חדה יותר ברווח למניה, מ-1.09 דולר ב-2022 ל-54 סנט ב-2024. 

האנליסט קונהי קים מהמורנינג סטאר, שאני עוקב אחרי הניתוחים שלו בתחום הרפואה ושמכסה את קימברלי, כתב שלדעתו מסעה הקצר והבלתי מוצלח של Kenvue כחברה ציבורית נבע בחלקו מביצוע לקוי וחוסר ניסיון בפעילות כעסק עצמאי. הוא כתב שחברת מוצרי צריכה מבוססת יותר, כמו קימברלי-קלארק, יכולה לסייע בהעלאת ערכה של Kenvue, מה שיתרום משמעותית לרוכשת. הסיבה שקימברלי רכשה את Kenvue במחיר כזה - פרמיה של 46% אבל במחיר שלמעשה מייצג את מחיר ההנפקה ב-2023 - קשורה לכך.