דונלד טראמפ נדבק בקורונה; החוזים על וול סטריט יורדים 2%
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נדבק בקורונה. טראמפ הודיע הבוקר בציוץ בטוויטר כי הוא ורעייתו מלאניה נדבקו בוירוס הקורונה, לאחר שנחשפו ככל הנראה במהלך אחת הטיסות ליועצת שחלתה. טראמפ כתב בציוץ: "הלילה הגברת הראשונה ואני נמצאנו חיוביים לנגיף הקורונה. נתחיל מיד בבידוד ובתהליך ההחלמה, נעבור את זה יחד". עם זאת רופא הבית הלבן אמר כי שניהם מרגישים טוב. בעקבות ההודעה של טראמפ החוזים העתידיים יורדים כעת עד כ-2%.
היועצת היקס בת ה-32 הצטרפה אל טראמפ לכמה טיסות בשבוע האחרון. גורמים בסביבת הנשיא אמרו כי היא חוותה תסמינים של הנגיף. גם בהקשר להיקס צייץ טראמפ: "היא עובדת כל כך קשה ולא חושבת להישבר".
זמן קצר לאחר הציוץ של טראמפ, החוזים העתידיים על מניות בארה"ב ירדו בצורה חדה - החוזים על הדאו מאבדים יותר מ-500 נקודות - מעל 2%.
טראמפ הוא כעת הדמות הבולטת ביותר שנדבקה בנגיף הקורונה. בעבר, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה והחלימו. טראמפ ספג ביקורת גדולה על התמודדותו עם מגפת הקורונה בארצות הברית, שם נדבקו יותר מ -7.2 מיליון ו-212,000 בני אדם מתו.
הנשיא הודה כי כי לא העריך נכונה את חומרת המגפה. הוא דחף באגרסיביות לפתוח מחדש בבתי ספר, עסקים וליגות ספורט לאחר שהמגפה פגעה בכלכלה. הוא גם ערך באופן שגרתי אירועי קמפיין שבהם התומכים היו ארוזים בצפיפות, ורבים לא לבשו מסיכות. רופא הבית הלבן, שון קונלי, אמר בתזכיר, "הנשיא והגברת הראשונה במצב טוב, והם מתכננים להישאר בבית בתוך הבית הלבן במהלך הבראתם".
- אזורים דרשה פטור מפיצוי בשל הקורונה, ונדחתה
- הקורונה היא אירוע מסכל? קניון TLV נגד חברת התכשיטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 14.ביבי 03/10/2020 10:05הגב לתגובה זוטרמפ מביים הכל...יצא בהצהרה שהבריא בזכות קוקטייל וזה הפתרון והמחלה מאחורי העם האמריקאי
- 13.חשבתי שהקורונה שומרת מרחק מאנשים מעל 150 ק"ג... (ל"ת)שוודי 02/10/2020 20:08הגב לתגובה זו
- 12.דונלד דאק 02/10/2020 16:09הגב לתגובה זווהודיעו לו שקנו פוטים על המדדים.אז דונלד שידוע בליבו הרחב החליט לתת לזוג מתנה והודיעה שהוא ומלניה חולים בקורונה.
- 11.לא בטוח שישפיע על הנסדק - הכלכלה לא נשענת על אדם אחד בלבד (ל"ת)אריאל 02/10/2020 13:43הגב לתגובה זו
- הכלכלה לא נשענת על אדם אחד בלבד אבל כן על נשיא ארה"ב. (ל"ת)נעם 02/10/2020 15:37הגב לתגובה זו
- 10.יאיר 02/10/2020 13:35הגב לתגובה זומצער לשמוע, רק בריאות
- 9.וירוס קורונה נידבק ברעלת מנגיף חובש פאה כתומה (ל"ת)ד"ר סוס 02/10/2020 13:29הגב לתגובה זו
- 8.הבהלה לזהב חוזרת בגדול (ל"ת)י 02/10/2020 12:58הגב לתגובה זו
- זה הכיוון (ל"ת)יוסי 02/10/2020 14:51הגב לתגובה זו
- 7.הבהלה לזהב (ל"ת)ח 02/10/2020 12:53הגב לתגובה זו
- 6.חחח 02/10/2020 11:34הגב לתגובה זוזה כמו שהשכן שלי עם דלקת בגרון ואנחנו לוקחים אנטיביוטיקה . האמריקאים עם הזוי ומופרע ארץ המוגבלויות הבלתי אפשריות. הכל שם דפוק
- טמבלול 02/10/2020 16:28הגב לתגובה זובגלל שהכל שם דפוק זו המעצמה החזקה בעולם.. הדפקטים שם הביאו לך את הטכנולוגיה, מדע ותרבות שאתה צורך בעשורים האחרונים. את ההודעה הדפוקה שלך רשמת במכשיר סמארטפון שנולד בארץ המוגבלת הזו.. בושה.. ממש עולם שלישי. אתה כלכך חד גוני שאתה לא יכול לשער בנפשך שהחברה האמריקאית היא החברה המגוונת ביותר ויש בה הכל מהכל.. דפוקים ומוצלחים..
- 5.במילים פשוטות קנו זהב (ל"ת)יוסי 02/10/2020 10:14הגב לתגובה זו
- 4.אריה 02/10/2020 10:11הגב לתגובה זוהעברית באתר מזעזעת כרגיל. קחו עורך לשוני למען העברית. עשו הגהה לכותבים האנאלפאביתים שלכם
- 3.עומרי 02/10/2020 09:51הגב לתגובה זוכסף טיפש ייצא , חכם ייכנס. אפל , אמזון , מייקרוסופט , fb ושאר החברות המובילות יכולות להיות הזדמנות לחיסוק פוזיציה. ממתין ....
- 2.אלעד 02/10/2020 09:29הגב לתגובה זוהתוצאה חיובית לקורונה ולבחירות. יידחה את הבחירות בטענה שלא יכול להגיע לשני העימותים וזה יקנה לו עוד זמן עד למציאת חיסון ויציג את עצמו כגיבור מלחמה.
- 1.אל חשש. יעלו. (ל"ת)אנונימי 02/10/2020 09:24הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
