"יש לנו בצנרת מספר מיזוגים אופציונליים"
"היופי בעסק שלנו הוא שמתוך 120 מיליון דולר הכנסות השנה - חצי כבר היו בכיס באחד לינואר בזכות מכירות של מנויים מתקופה קודמת - עבורי ועבור סמנכ"ל הכספים זה לישון טוב בלילה" כך אומר מנכ"ל קייפ עידו ארליכמן בראיון לביזפורטל. חברת תוכנות הסייבר Kape, שבשליטת טדי שגיא הנסחרת בלונדון, דיווחה לפני מספר ימים על תוצאות המחצית הראשונה של השנה בהן הציגה גידול בהכנסות של כ-12% (פרופורמה) ל-59 מיליון דולר. התוצאות מגיעות לאחר הרכישה הגדולה שביצעה קייפ בשנה שעברה של חברת PIA, תמורת סכום כולל של 127.6 מיליון דולר - "המיזוג עם PIA מאוד משמח אותי. האינטגרציה בין החברות עובדת טוב" אומר ארליכמן.
ארליכמן משדר אופטימיות רבה, טוען שהקורונה הגדילה את הביקושים למוצרי החברה אך מטעמי שמרנות החברה השאירה את התחזיות לשנה כפי שפרסמה בסוף שנה שעברה. מאז פרסום הדוח ירדה המניה בכ-10%, והחזירה את העלייה של השבועיים שלפני הדוח. כך או אחרת, ב-12 החודשים האחרונים התשואה של המניה היא מעל 100%, כששווי החברה מגיע ל-370 מיליון דולר.
לאור הגידול החד בעבודה מהבית ושימוש ברשת האינטרנט - קייפ כחברת סייבר נהנית מהשלכות הקורונה שתומכות בעסקי החברה. בין מוצרי החברה ניתן למצוא: הצפנה של החיבור האינטרנטי, מוצרי אבטחה נגד התקפות סייבר, התראות במקרים של פריצות למיילים, דליפות ממערכת ההפעלה, גישה מאובטחת לאפליקציות, שימוש בדפדפן פרטי ועוד.
פרסמתם עליה בהכנסות וברווחים אבל המניה ירדה ב-6% עם פרסום הדוחות מדוע?
"השוק תנודתי בתקופה האחרונה, מחזורי מסחר במניה יחסית נמוכים בעקבות כך שטדי (שגיא -צ"א) מחזיק כ-66% מהמניות וייקח זמן עד שנסיים את ההנפקה למוסדיים מה שידלל את טדי לאזור 54% וזה ייקח כשנה וחצי מהיום. יום לפני פרסום הדוח עלינו ב-10%, ביום הדוח ירדנו ב-6% אבל בלי הרבה מחזורי מסחר ואין לזה משמעות. אם מסתכלים על הקרנות של מוסדיים שקונות בלוקים גדולים במחירים הנוכחיים זאת הצלחה גדולה".
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה מבחינתך הדגשים החשובים בדוחות?
"החברה צומחת באחוזים דו ספרתיים, נגיע השנה להכנסות של למעלה מ-120 מיליון דולר וקרוב ל-40 מיליון דולר EBITDA, בנוסף לרווח אנחנו גם מייצרים מזומנים. אנחנו צומחים בשיעורי רווחיות ה-EBITDA - השנה אנחנו קרוב ל-30% בהשוואה ל-16% לפני שלוש שנים ואנחנו צופים לעבור את ה-40% תוך שנתיים".
קייפ שנסחרת בכ-370 מיליון דולר מדווחת במחצית הראשונה על רווח תפעולי של 3.4 מיליון דולר לעומת 1.4 מיליון במחצית המקבילה. אבל הרווח המתואם בניכוי הפחתות בגין רכישות מוערך בכ-12-13 מיליון דולר, קצב שנתי של כ-25 מיליון דולר מה שמספק מכפיל רווח שנתי של כ-15. תחזיות הצמיחה והשיפור ברווחיות, עשויות לגלות שמכפיל הרווח העתידי יחסית נמוך בהשוואה לחברות אחרות בתחום. אבל נטל ההוכחה הוא כמובן על החברה.
מה המודל העסקי?
"אין מוצרים חינמיים, הכל זה תוכנה בתשלום. 2.4 מיליון מנויים, חצי מהם בארה"ב ויש להם ערך מאוד גבוה לחברה. החברה במומנטום חזק. היופי של החברה שמתוך 120 מיליון דולר הכנסות השנה - חצי כבר היו בכיס באחד לינואר בזכות מכירות של מנויים מתקופה קודמת - עבורי ועבור הסמנכ"ל כספים זה לישון טוב בלילה. בעקבות הקורונה הרבה חברות הנמיכו תחזיות אנחנו לא שינינו בכלל. בנוסף הביקושים למוצרים שלנו עלו בעקבות המעבר לעבודה מהבית".
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בסוף 2019 ביצעתם רכישה משמעותית מאוד – האם אתם מרוצים מהעסקה?
"המיזוג עם PIA מאוד משמח אותי. האינטגרציה בין החברות עובדת טוב - כפי שצפינו הצלחנו לחסוך בעלויות כ-4.5 מיליון דולר שזה היה בקצה העליון של התחזית ובשנה הבאה צופים חסכון של כ-6 מיליון דולר. בנוסף 8,000 לקוחות של קייפ רכשו מוצרים משלימים של PIA וזה הרבה מעבר לציפיות".
מה חלוקת ההכנסות בין החברות?
"מהרכישה שביצענו זה כ-50 מיליון דולר הכנסות השנה ועוד כ-70 מיליון דולר אורגנית של קייפ. בשנה שעברה היה לנו הכנסות של 66 מיליון דולר, השנה כבר בחציון הגענו ל-60 מיליון דולר. בראיה היסטורית המחצית הראשונה מהווה כ-40% מההכנסות החברה – אם נצליח לשחזר את נתוני העבר אנחנו צפויים לעקוף את התחזיות השנתיות. הסיבה שבחרנו להיות שמרניים בתחזיות כי זאת לא שנה רגילה ויש הרבה משתנים בתקופת הקורונה, אנחנו מעדיפים לחכות לרבעון הרביעי לראות אם הקצב ממשיך באותה צורה. לשנה הבאה צפי ההכנסות לשנה הבאה צפוי לחצות את רף ה-135 מיליון דולר".
אתם מתכננים לבצע רכישות נוספות?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
