רובין הוד
צילום: אתר החברה

"רובין הוד" תחת חקירה של הרשות לניירות ערך בארה"ב

ע"פ החשד, החברה מקיימת קשרים לא חוקיים עם חברות אלגו טריידינג ולמעשה מוכרת את המידע שהיא צוברת על לקוחותיה - כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל
עמית נעם טל | (8)
נושאים בכתבה אינטר וול סטריט

אפליקציית המסחר "רובין הוד", שעלתה לכותרות אינספור פעמים בחודשים האחרונים בזכות היכולת שלה למשוך מיליוני משקיעים צעירים, מסתבכת עם הרשויות בארה"ב. ע"פ פרסום בוול סטריט ג'ורנל, הרשות לניירות ערך (ה-SEC) פתחה בחקירה נגד החברה בטענה כי זו מקיימת קשרים פסולים עם לקוחות סחר מהירים (במילים פשוטות - חברות אלגו טריידינג).

ע"פ הדיווחים, החקירה נגד החברה נמצאת בשלב מתקדם יחסית והחברה יכולה לשלם קנס של כ-10 מיליון דולר אם תגיע להסדר טיעון עם הרשויות בארה"ב. עם זאת, הדיווח מצביע כי הסיכויים לאפשרות זו נמוכים. 

ברובין הוד סירבו  להתייחס לטענות המדווחות בוול סטריט ג'ורנל וציינו רק כי "אנחנו ממשיכים לשמר שיתוף פעולה בונה עם הרשויות הרגולטוריות בארה"ב". 

לקריאה נוספת: רובין הוד סוחפת מיליוני אנשים להשקיע בבורסה בלי עמלות - איך היא תרוויח כסף?

רובין הוד הינה חברת תיווך בורסאית שמשמשת כברוקר למסחר במניות, תעודת סל ומטבעות דיגיטליים כמו קריפטו וביטקוין. המודל של חברת הפינטק הצעירה הוא הנגשת המערכות הבורסאיות לקהל הרחב, ע"י עיצוב וממשק נוח, וללא גביית עמלות על פעולות בורסאיות. כ-40% מהכנסות החברה צמחו ממודל "תשלום זרימת ההזמנה", כלומר את העמלות מקבלת החברה מצד שלישי על תיווך מניות. יתר ההכנסות מתקבלות מתשלום חודשי בסך 5 דולר, שדרוגים שונים ומידע אודות משתמשים. כמו כן החברה נהנית מהריבית על אשראי שהיא מספקת ללקוחות ולכן האינטרס שלה שהלקוחות יעבדו במינוף גבוהה - לקיחת הלוואות גדולות ותשלום ריבית גבוהה. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רובין הוד היה גנב שגונב מעשירים למען עניים. כאן זה להפך (ל"ת)
    מומו 05/09/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    "לשמר שיתוף פעולה בונה" בתחת שלי מכסת מילים אמריקקית (ל"ת)
    דני דין 03/09/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנליסט 03/09/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    אלגו טריידינד זה לא זהה ל high frequency trading
  • 5.
    ככ צפוי... (ל"ת)
    גלפ 03/09/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אבי 03/09/2020 07:56
    הגב לתגובה זו
    מה עוד חדש בוול סטריט.
  • 3.
    אנונימי 03/09/2020 07:43
    הגב לתגובה זו
    היוצרים של האפליקציה בעברם סוחרי אלגוטריידינג הבינו שיותר קל לרכוב על העדר כשאתה המנחה הראשי שלו.
  • 2.
    אחד 03/09/2020 04:26
    הגב לתגובה זו
    אנשים מתלהבים לא לשלם עמלה של כמה דולרים, ולא מבינים שאם השירות בחינם, סימן שאתה הוא המוצר, הנמכר לצד שלישי כלשהו. הם לא מתנדבים ברובין הוד
  • 1.
    אתם באמת מאמינים שיש 0 תגובות ? (ל"ת)
    יוסי 03/09/2020 01:22
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.