מארק צוקרברג פייסבוק
צילום: פייסבוק

פייסבוק מזנקת ביותר מ-6% לשיא כל הזמנים ומקפיצה את השוק

הפער בין 6 מניות הטכנולוגיה הגדולות לשאר השאר בולט הערב במיוחד. לאחר שבתקופה האחרונה אפל בלטה מעל כולם, פייסבוק בולטת כעת מעל כולן. חברת ביג קומרס הודיעה על שיתוף פעולה עם החברה, במהלך שיהפוך את אינסטגרם "לערוץ מסחר חיוני"
עמית נעם טל | (11)

וול סטריט נסחרת הערב בנטייה לעליות שערים, כאשר המדדים המובילים נסחרים ברמות שיא כל הזמנים. עם זאת, עם מסתכלים לעומק על מדד ה-S&P500 ניתן להבחין בקלות בפער בין מניות ה-FAAMNG (פייסבוק, אמזון, אפל, מייקרוסופט, נטפליקס וגוגל) ושאר המניות במדד. בגלל חלקם הגדול במדד, 6 המניות הגדולות מצליחות לגרום למדד להיות בטריטוריה הירוקה. 

אם התרגלנו בתקופה האחרונה שאפל (סימול:AAPL) מושכת את המדדים למעלה, היום זו בעיקר פייסבוק (סימול:FB) שקופצת ביותר מ-6% ומשלימה ראלי של יותר מ-110% מהשפל חודש מארס האחרון. מניית החברה נסחרת כעת בשיא כל הזמנים עם שווי שוק של 832 מיליארד דולר.

מפת המדד ה-S&P500 מתוך אתר finzfiz: מניות הטכנולוגיה הגדולות מול כל השוק הערב

במקביל לעלייה בפייסבוק, מלבד הוויסות של המדדים הגדולים בארה"ב, חברת ביג קומרס (סימול:BIGC), שפתיחה טכנולוגיה לפלטפורמת מסחר והונפקה מוקדם יותר החודש, הודיעה היום כי השלימה פיתוח מערכת מסחר לרשת החברתית אינסטגרם, שבבעלות פייסבוק. 

באמצעות הפיתוח החדש, לקוחות החברה יכולים בלקות לחברת את חנות המסחר האלקטרונית שלהם לאינסטגרם ולבצע רכישות ישירות דרך הרשת החברתית, במקום לנווט לאתר של המותג עצמו בכדי לבצע רכישה. לאחר ההזמנה, הלקוחות של החברה יוכלו להציג גם דרך האינסטגרם את מצב ההזמנה שלהם, תאריך המסירה המשוער. כמו כן, יוכלו המשתמים לבצטל את ההזמנות, ליזום החזרות או לבקש תמיכה נוספת. 

"יצירת חווית מכירה יעילה היא דבר חשוב ביותר אם רוצים להגדיל את ההכנסות מהרשתות החברתיות. הפעלה המערכת באינסטגרם היא עוד צעד משמעותי בהתפתחותה של החברה לקראת הפיכתה לערוץ מסחר חיוני עבור מותגים ממוקדי לקוחות" טענו בביג קומרס. עבור פייסבוק, כמובן שמדובר בהתפתחות חיובית שעשויה להגדיל את הכנסותיה בהמשך. 

במקביל לדיווח של ביג קומרס, מניית החברה שהונפקה כאמור מוקדם יותר החודש מזנקת ביותר מ-26%.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 28/08/2020 03:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עופר 27/08/2020 08:29
    הגב לתגובה זו
    אינפלציה
  • 5.
    זה רק ההתחלה (ל"ת)
    שמואל 26/08/2020 20:13
    הגב לתגובה זו
  • זו_ רק ההתחלה ( ולא זה_ רק ההתחלה ) (ל"ת)
    שימי 26/08/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הנביא 26/08/2020 19:30
    הגב לתגובה זו
    כך FAAMNGT T זה עבור Tesla.
  • 3.
    המבוגרים זוכרים את אלבניה וכיצד זה הסתיים (ל"ת)
    מייק 26/08/2020 19:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לרון 26/08/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    fb שווה כלכלית כשליש פחות,אם לא פחות!וזו רק דוגמא לאופוריה הבלתי נשלטת!
  • 1.
    מתי הכל יקרוס כבר ? 26/08/2020 18:37
    הגב לתגובה זו
    מתי הכל יקרוס כבר ? איך זה ממשיך לעלות ?
  • למה שיקרוס? (ל"ת)
    תומר 27/08/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
  • לונלי פלנטריום 26/08/2020 23:23
    הגב לתגובה זו
    אני מתאר לעצמי שלא כולם משוגעי דעת וגדלי בצע... חחחח מה שהולך להיות חבל על הזמנים של כל המטורפות והמטורפים
  • הנביא 26/08/2020 21:53
    הגב לתגובה זו
    סבלנות. גם 100 שנה זה בסדר.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.