דן שולמן פייפל
צילום: פייפל

פייפאל הכתה את התחזיות וצופה לצמיחה של 22% בהכנסות לשנת 2020

החברה הכתה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה, ההכנסות גדלו ב-25% ל-5.26 מיליארד דולר, הרווח הנקי כמעט הוכפל ל-1.53 ??מיליארד דולר; מה שנראה בסוף אפריל כמו היסטריה קצרת מועד הפך ל"שינוי עמוק ובר-קיימא בהרגלי הצריכה"
ערן סוקול | (2)
נושאים בכתבה נאסד"ק פייפאל

חברת העברות התשלומים פייפאל (PayPal - סימול: PYPL) דיווחה כי גידול בהיקף עסקאות המסחר האלקטרוני והחשבונות החדשים הקפיצו את הרווח לרבעון השני ב-86% וימשיך לתמוך בהשקעות נוספות בכלים לתשלום בסלולר.

ההכנסות גדלו ב-25% ל-5.26 מיליארד דולר, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 4.96 מיליארד דולר.

הרווח הנקי עלה ל-1.53 ​​מיליארד דולר, או 1.29 דולר למניה, ברבעון השני, לעומת 823 מיליון דולר, או 69 סנט למניה, ברבעון המקביל. הרווח המתואם הסתכם ב-1.07 דולר למניה, הרבה מעל הצפי לרווח מתואם של כ-84 סנט למניה.

מהחברה נמסר כי היא צופה כי המגמות יימשכו וכעת היא צופה כי הרווח למניה לשנה המלאה יגדל בכ-25% על גידול בהכנסות של 22%.

לפני שלושה חודשים החברה משכה את תחזיותיה לשנת 2020 בגלל אי ה​​וודאות לגבי ההשלכות הכלכליות של מגיפת הקורונה.

"יש לנו כעת יותר אמון במגמות המסחר האלקטרוני המוגברות שאנו רואים", אמר סמנכ"ל הכספים ג'ון רייני לאנליסטים.

מה שבסוף אפריל נראה כמו גל בעל פוטנציאל קצר מועד של קניית פאניקה הנתמכת בהעברת כספים מהממשל לאזרחים, הפך ל"שינוי עמוק ובר-קיימא בהרגלי הצריכה", אמר רייני.

החברה העבירה תשלומים בהיקף של 222 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 30% לעומת הרבעון המקביל, בנטרול השפעות מט"ח. מדובר בעלייה חריגה בקצב צמיחת התשלומים לעומת עלייה של 26% בשנה הקודמת, אשר האטה לצמיחה של כ-19% ברבעון הראשון של 2020 כאשר פרצה המגיפה וההוצאות הקמעונאיות קרסו באופן כללי.

החברה דיווחה על גידול של 21.3 מיליון חשבונות במהלך הרבעון, זינוק של 137% לעומת השנה הקודמת.

מהחברה נמסר כי היא תשקיע 300 מיליון דולר נוספים השנה, בעיקר באפליקציית הטלפון הנייד שלה אשר מופעלת באמצעות קודי QR, כך שאנשים יוכלו להיכנס לחנויות ולשלם בלי לגעת בשום דבר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיף 30/07/2020 13:25
    הגב לתגובה זו
    סיוט.
  • משקיפה 29/08/2020 14:41
    הגב לתגובה זו
    שירות לקוחות בעברית בעיקר בכתב גועלי, לא עונים לעניין ,ולא יעילים אבל חוסמים מיד מי שחולק עליהם. חברה של חיות טרף, מי שעובר לדעתם רף של פתיחת מחלוקות בגלל הזמנות שלא מגיעות או מגיעות פגומות .מגבילים במיידי חשבון שלו. חברה חזירית ביותר .השתלטה על איבי ואי אפשר לשלם בלי לעבור אותה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.