ReWalk: ביטוח הבריאות בארה"ב הנפיק קוד למוצר הדגל; המניה מזנקת
אחת החברות הכי מעניינות שצמחו בישראל בתחום הרובוטיקה היא חברת ReWalk -ריווק (סימול: RWLK), מיקנעם, המפתחת שלדים רובוטיים לפגועי עמוד שדרה. בפשטות, החברה מייצרת שלדים רובוטיים שמאפשרים להם לחזור לתנועה במצב זקוף.
היום החברה מדווחת כי תוכנית ביטוח הבריאות הלאומית של ארה"ב (Centers for Medicare and Medicaid Services – CMS), הנפיקה עבור מוצר הדגל שלה קוד HSPCS, שמשמעותו כי החברה תוכל לשווק את המוצר שלה לאמריקאים בכל העולם, ושהמוצר יכוסה על ידי חברות הביטוח האמריקאיות. בעקבות הדיווח המניה מזנקת בעד 20%, כשהשווי שלה חצה את ה-26 מיליון דולר.
הנפקת קוד זה מהווה פריצת דרך לקראת הפיכתו של מכשיר רפואי חדשני ונדרש שכזה, לזמין עבור קהילת פגועי עמוד השידרה. קודי HCPCS ברמה II משמשים לזיהוי מוצרים רפואיים ואספקה רפואית, ומסייעים בהגשת ועיבוד תביעות שיפוי ביטוחי למוצרים אלה.
בכוונת החברה כעת לעבוד מול מבטחים כ-Medicare, Medicaid ומבטחים פרטיים, על מנת לקבוע שיעור שיפוי נאות ולקדם מדיניות כיסוי עבור מכשירי ReWalk בבעלות פרטית. אם וכאשר תקבע מדיניות כיסוי זו, אלו העומדים בתנאים להיכלל בה כפי שנקבעו על ידי רשות המזון והתרופות (FDA) האמריקאית ומשלימים את תוכנית האימונים, יוכלו להיכנס למסלול שימוש ב-ReWalk Personal Exoskeleton לשימוש ביתי.
- אוויר הרים: תדיראן מאמצת את מטפסת ההרים, דניאל וולפסון, בדרכה לכבוש את 7 הפסגות הגבוהות ביותר
- מה לא עושים כדי לרגש עוד יותר את קהל צופי הספורט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי המרכז הסטטיסטי הלאומי לפגיעה בעמוד השידרה, ישנם כ-294,000 אנשים בארצות הברית החיים עם פגיעה בעמוד השידרה - כמחציתם מסווגים כמשותקים בפלג הגוף התחתון. עכשיו יהיה לריווק הרבה יותר קל להגיע אליהם.
בעקבות ההודעה, מניית החברה קופצת בכ-11%. בראיון שהעניק יו"ר החברה, ג'ף דייקן לביזפורטל, כצפוי הוא היה מאוד מאושר מההחלטה. "זו החלטה משמעותית מאוד. כבר קודם היינו במשחק, אבל עכשיו אנחנו לא עובדים עם יד אחת קשורה מאחורי הגב", אמר דייקן. "זה שוק מאוד מאוד גדול. בגרמניה עשינו את אותו התהליך של כניסה לספר, זה בהחלט מקל על העבודה".
איך השפיעה הקורונה על העבודה שלכם?
"התחום שבעיקר נפגענו בו זה להגיע ללקוחות הביתה. ללמוד להשתמש בשלד זה תהליך ארוך ועכשיו בגלל המגפה, קצת קשה להגיע עד הבית".
איזה עוד מטרות יש לכם?
"אנחנו מאוד מאוד רוצים להיכנס לשוק הישראלי. אני חושב שזה חשוב שחברה תמכור את המוצרים שלה במדינה שבה היא פועלת. זו ציונות".
ציונות זה גם להירשם למסחר בבורסה הישראלית...
- 1.חבלז 15/07/2020 19:29הגב לתגובה זומסכן ארז רוצה להיות אנליסט.. כותרת ראשית לחברה שנסחרת בדולר לא פחות ולא יותר
- אז תפספס הזדמנות 15/07/2020 20:45הגב לתגובה זותלמד לפרכן
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
