למונייד הישראלית תנפיק לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל
חברת הביטוח הדיגיטלית הישראלית למונייד, הגישה תשקיף מדף מעודכן, לקראת הנפקה ראשונית בבורסה בניו יורק. לפיו, היא צפויה להנפיק 11 מיליון מניות, לפי שווי של כ-1.35 מיליארד דולר לאחר הכסף.
>כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח
על פי תשקיף המדף, החברה שמניותיה צפויות להיסחר תחת הסימול "LMND", תנפיק בשלב הראשון 11 מיליון מניות במחיר של בין 23 ל-26 דולר, שיהוו לאחר ההנפקה 20% מהחברה. בנוסף, תינתן לחתמים אופציה לרכוש 1.65 מיליון מניות נוספות, במחיר זהה להנפקה.
בעקבות כך, צפויה החברה להכניס לקופתה כ-245.8 מיליון דולר (283.5 מיליון דולר עם החתמים), המגלם שווי (ממוצע) של כ-1.35 מיליארד דולר. לאחר ההנפקה, בעלת המניות הגדולה תהיה סופטבנק שתחזיק בכ-21.8%, הקרנות סקויה ואלף יחזיקו ב-8.3%, ג'נרל קטליסט ב-5.9%, ו-XL Innovate ב-4.2%. מייסדי החברה, דניאל שרייבר, ושי וינינגר יחזיק ב-6.4% ו-7.2% בהתאמה.
- Lemonade’s CFO Endorsed the Stock—Since Then, It’s Plunged 20%
- כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוצאות אמנם חלשות אך העתיד מסקרן
התשקיף שפורסם שופך אור על מצבה הפיננסי של החברה. כך בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, ההפסד של החברה גדל לכ-108.5 מיליון דולר בשנת 2019 לעומת הפסד נקי של 52.9 מיליון דולר ב-2018. ברבעון הראשון של 2020, הההפסד עמד על כ-36.5 מיליון דולר, ביחס לכ-21.6 מיליון דולר.
בסיכום שנת 2019, ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם היה שלילי והסתכם ב-106.4 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 51.7 מיליון דולר בשנת 2018. לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שלילי של 78.1 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים שלילי של 40.8 מיליון דולר בשנת 2018.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
המטרה: מהפכה בעולם הביטוח
למונייד המעסיקה 329 עובדים, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.
אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.
שוק הביטוח אליו שואפת החברה להיכנס הוא אחד הענפים הכלכלים הגדולים בעולם. פרמיות רכוש, נפגעים וביטוח חיים ברחבי העולם מוערכות בכ-5 טריליון דולר, המהוות 11% מהתמ"ג בארצות הברית. לדברי החברה, היקף הענף מהווה אינדיקטור לתפקיד החיוני של התחום בכלכלה ובחברה. כך, לרוב הבתים, המכוניות והעסקים בארצות הברית יש כיסוי ביטוחי כלשהו.
- 3.מני 29/06/2020 10:38הגב לתגובה זוהנפקה זה טוב בחברה עם רווחיות ופוטנציאל צמיחה אך כל עוד יש תוחלת רווח. אני מקווה רק שהמוסדיים בארץ לא יקנו מכספי חסכונות העמיתים ולו גם מנייה אחת מחברה זו.
- 2.גימי 29/06/2020 09:16הגב לתגובה זויש בערך 6000 חברות ביטוח בארהב. עד שהם יבינו איך מפתחים אפליקציה לימונייד תעקוף את כולם. פחחחח. עוד בלון של סופטבנק
- 1.בלון 29/06/2020 08:08הגב לתגובה זועוד בלון להנפקה בימי השיא...שיספיקו כבר ב 100 מיליארד..מספיק להם 1.35 מיליארד על חברה שמפסידה 100 מליון דולר בשנה?...כמה טמטום יש בוול סטרייט.. כל יום עוד מישהו בא לחלוב..
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
