המניות שיעשו אתכם רזים בריאים ועשירים
איך להיות רזים, בריאים ועשירים? האם הקורונה היא הטכנולוגיה המשבשת של המאה? נראה שיש סימנים מהותיים לכך. איך ליהנות מזרימת הכסף במקביל לניהול הסיכונים? ומי האויב של המשקיעים הפרטיים?
בכל הקשור ל-S&P500, שבוע המסחר הסתיים בסוג של דשדוש כאשר ״אי היפוך המגמה״ אליו התייחסתי בפעם הקודמת עדיין ניצב במעלה גל העליות האחרון ועל פניו, מורה לכל ה״מטפסים״ את השביל לירידה. מחשבה שעלתה לי היא שהשחקנים חווים עכשיו שני סוגים של פחד: מצד אחד פחד מחדשות כלכליות / בריאותיות קשות ומצד שני ״פחד״ מעוד שפן שטראמפ והפד ישלפו בשביל להחזיק/ להקפיץ את השוק. זו יכולה להיות הסיבה לכך שהשוק כל כך תזזיתי. זו אולי גם הסיבה לכך שישנה גאות של משקיעים פרטיים שמנסים לנצל את התנודתיות ולבנות לעצמם ערוץ הכנסה נוסף ומתוכה גם צצים סיפורים של התרסקות וייאוש.
אז משקיעים פרטיים: זכרו שישנו אויב שם בחוץ שאורב לכם ומנסה לפתות אתכם. קוראים לו מינוף. המינוף, בריבית לא נמוכה, מאפשר לחברות המסחר שמציעות לכם מסחר בעלות אפסית, כמו גם נגזרות פיננסיות, להרוויח הרבה כסף גם אם פתחתם חשבון צנוע. אל תתפתו כמו שאתם לא מתפתים לכל שלט פרסום להלוואות שאתם פוגשים עכשיו ברחובות העיר.
להשלמת הניתוח של ה- S&P500 נאמר שאנחנו עדיין בצילו של האי עם אפשרות ממשית יותר, לדעתי, לירידות שערים, אפשרות שתתחיל להתממש אם תיפרץ התמיכה שבאזור 2950.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
> לקריאת הטורים הקודמים של זיו סגל
הזהב מגיח שוב..
ובכן, כפי שעדכנתי גם בעמוד הפייסבוק של ביזפורטל, נראה שהזהב מתחיל להרים ראש שוב. זה עדיין ברמת איתות ראשוני ולכן פרסמתי עבורכם את הגרף בעמוד הפייסבוק כך שנעקוב ביחד. שימו לב לפריצה של משולש הדשדוש כפי שהיא נראית על גרף ה-GLD, קרן הסל שמחקה את מחיר הזהב. אם הפריצה הזו תישמר בתחילת שבוע המסחר, ניתן יהיה לצפות לעוד קפיצה של הזהב למעלה ומבחינתי זהו גם איתות דובי, חבוי קצת, לאפשרות ירידת השווקים. התעוררות דומה ניתן לראות גם על GDX, קרן הסל להשקעה בחברות כרית זהב גדולות. שימו לב שגם ה-VIX נתמך ברמת התמיכה שציינו עבורו והתחיל לעלות כך שניתן אכן לומר שמתחת לפני השטח, המקצוענים (שקונים זהב ומתמחרים את האופציות, תמחור שמשפיע על ה- VIX) לא רגועים.
העולם באמת משתנה
אחת השאלות המרחפות מעלינו, כבני אדם, כבעלי עסקים או שכירים וכמשקיעים היא האם העולם באמת משתנה כתוצאה מהקורונה או שברגע שיהיה חיסון הכל יחזור לקדמותו.
כנראה שבדבר אחד העולם לא משתנה. העשירים נעשים עשירים יותר והעניים ומעמד הביניים נחלשים יותר. כספי התמיכה הממשלתיים זורמים אל החברות החזקות, גם אם לרגע הם עוברים בכיס שלנו. יתרה מכך, כפי שפורסם השבוע בארה״ב, חלק גדול מהכסף הלך למקומות עלומים...
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
עם הנתון הנ״ל אנחנו יכולים לצאת לכיכרות ולהפגין אבל כמשקיעים זה לא יעזור לנו. אנחנו צריכים לחפש חברות אליהן זורם הכסף ולהשקיע בהן. אם אתם לא יכולים לנצח אותם, הצטרפו אליהם, כמאמר האמרה הידועה.
ופה באמת נשאלת השאלה לאן יופנו נהרות הכסף. לשאלה הזו כל אחד יכול לענות מהתבוננות בשינויים סביבו. אני חווה זאת בעולמות התוכן שלי: השקעות ולימודי השקעות, אקדמיה והוראה אקדמית ואימון מנטאלי – רוחני. אני חווה זאת גם באמצעות דברים שנמנעים ממני (נסיעות לחו״ל) ומשמעותם ודרך שבילים שנפתחים עבורי: הוראה והנחיה מקוונת וזמן להתפתח כ״נווד דיגיטאלי״ תוך כדי שהפלטפורמות השונות משתדרגות בקצב מאתגר ומבטיח.
עכשיו תשאלו את עצמכם את אותה שאלה: איזה שינויים המתרחשים עכשיו, כפי שאתם חשים אותם או צופים בהם, מעצבים את העולם עם נקודת ״אל חזור״. אני בהחלט מתחיל לחשוב שתקופת הקורונה יכולה להיות המהפכה של המאה וביחוד, אולי לא כפי שהיינו רוצים, אם היא תימשך זמן רב. תשאלו את עצמכם איפה נקודת האל חזור. דוגמה קטנה: פגישות. האם תהיו מוכנים לחזור ולבזבז זמן של פקקים וכסף על חניה ודלק בשביל להגיע לפגישה, לגלות שחלק מאחרים, חלק מבריזים והפגישה גם נמרחת? אני חושב שבתחום שנקרא לו ״יעילות החיים״, עברנו נקודת אל חזור. זה אומר שיהיה לנו יותר זמן לדברים אחרים, להתפתחות עסקית עצמאית, ללמידה, להתפתחות רוחנית, לתחביבים, משפחה ועוד. שימו לב למשל, כפי ששמעתי בחצי אוזן בחדשות, שהמורים טוענים שלמרות הקורונה, הם הספיקו ללמד הכל...
זכרו שרעיונות ההשקעה הכי טובים הם אלו שאתם מגיעים אליהם מתוך הבנת הזרמים בעולם ואז חיפוש החברות – מניות שירוויחו מהן. זו המשמעות של להיות משקיע עצמאי!!!
מזון בריא ודיאטה? תמיד הולך.....
אז הנה כמה רעיונות עצמאיים, רעיונות שגם פוגשים את הגרף בנקודה טובה.
אתחיל ברעיון של עמיתתי לפודקאסט BillOut ולחיים, מורן צור.
אחד הכיוונים שהיא הולכת אליהם ונראים לי הגיוניים מאוד הם ספורט (ביתי), תזונה ודיאטה. מורן הגיעה דרך מסע חיפושים עצמאי לחברת Medifast MED - (בכוונה מדגיש שוב: חיפוש עצמאי. זה המסר שלי אליכם. זה לא אומר שאתם לא יכולים להשתמש ברעיונות של אחרים. להיפך וזו גם אחת התועלות של בלוגסטריט. אבל, תקדישו זמן להכרות עם הבלוגר/כתב שאחריו אתם עוקבים, תבחנו את מידת מקוריותו ואת ההתאמה שלו לסגנון ההשקעות שלכם ואז, אחרי שווידאתם שהוא מתאים ל״הגדרות החיפוש שלכם״, השתמשו בפירות עבודתו. מקווה שלא איבדתי מישהו/י עכשיו...). אני שמתי עליה עין בעבר והיא נראית לי רלבנטית גם היום. החברה שייכת לענף מזון הבריאות, שמירת משקל וארוחות בריאות. מדובר בחברה קטנה יחסית, מכפיל 18 וגרף שמראה התאוששות אחרי מהלך ירידה משמעותי שהתחיל טרם הקורונה. אם תתבסס התמיכה ב – 117 דולר, ניתן יהיה לצפות להמשך עליה.
ל-MED אוסיף את מנית שומרי משקל הוותיקה – WW. בהמשך לדברים שאמרנו כאן, החברה נעה על שני זרמים: השמנה עולמית ומעבר לאינטראקציות מקוונות. נבחן תמיכה ב-25 דולר ואם WW תוסיף משקל מהשער הזה אז ניתן יהיה להבין שמתפתח מומנטום.
נסיים בקצרה עם שתי מניות מעניינות שמתוזמנות טוב, כפי שזה נראה כרגע, עם הגרף:
מנית AMD אומנם קרובה לשיא כל הזמנים אולם מכיוון שדשדשה מתחתיו בתבנית של משולש, יש סיכוי לפריצה כלפי מעלה. קראתי לאחרונה הרבה פוסטים שמדברים בעדה כולל בהקשר של פריחת קונסולות המשחקים.
ל-WORK התייחסנו לא מזמן אז רק אעדכן שנראה שהיא חוזרת לטפס מרמת התמיכה כך שהרעיון מקבל אישור טכני.
כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 6.מעניין לקרוא אותך זיו (ל"ת)לביא 28/06/2020 21:01הגב לתגובה זו
- 5.מאמין מאוד בזהב (ל"ת)גדי 22/06/2020 22:02הגב לתגובה זו
- אני 23/06/2020 20:10הגב לתגובה זווגם נראה (אולי סוף סוף) שהאינפלציה תרים ראש (מחירי הסחורות מתחילים לאותת לפחות על ציפיה עולה לאינפלציה)
- 4.תמיד כיף לקרוא אותך זיו. (ל"ת)22/06/2020 14:33הגב לתגובה זו
- תודה! (ל"ת)זיו סגל 22/06/2020 16:48הגב לתגובה זו
- 3.לרון 22/06/2020 14:06הגב לתגובה זופיטר לינץ' לפני שנים,הילדים שלי "משוגעים" על מוצר ,אז אני משקיע בחברה היצרנית!
- 2.לרון 22/06/2020 14:02הגב לתגובה זוamd בגלל בעיקר המנכלי"ת הגאונית!
- 1.מחזיק בשתיהן 22/06/2020 12:08הגב לתגובה זוNVDA נראית יותר טוב טכנית בסקטור חזק ההבדל בין לקחת פוזיציה במניה המובילה לבין לקחת פוזיציה במניה המובילה השניה יכול להגיע להפרש של מאות אחוזים בתשואה

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.