סיוה
צילום: יח"צ
בלעדי

סיוה בהסכם עם אפל - צפי המכירות השנתי: 5-7 מיליון דולר

הערכות - סיוה תספק רישיונות תוכנה לאפל לפיתוח המודם הסלולרי באייפונים חדשים; מניית החברה מזנקת ב-13% בהמשך לדוחת טובים לרבעון רביעי
עמית נעם טל | (3)
נושאים בכתבה סיוה

סיוה (סימול: CEVA), ספקית תוכנה לקישוריות אלחוטית, שזה במילים פשוטות - רשיונות תוכנה לתקשורת אלחוטית ליצרני שבבים ויצרני מכשירים מתוחכמים, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ול-2019 כולה (לכתבה המלאה). התוצאות היו טובות וגם העתיד נראה טוב. על רקע זה, מניית סיוה מזנקת בכ-12.5%.

במקביל לתוצאות מסרה הנהלת החברה כי כמות הסכמי הרישוי היו - 21 ברבעון ו-52 בכל השנה, לעומת 13 ברבעון הקודם ו-49 הסכמים בכל 2018. החברה חתמה לאחרונה על הסכם רישוי גדול עם אחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם. לביזפורטל נודע משחקנים בתחום השבבים כי מדובר באפל. סיוה תספק טכנולוגיה שתשמש את אפל במודם סלולרי פנימי של אייפונים שיפותחו במהלך השנה. מדובר על חוזה שעשוי לספק לסיוה הכנסות של 5-7 מיליון דולר בשנה, וייתכן שאף מעבר לכך. 

סיוה סיפקה עד כה את הרישיונות שלה לאינטל שסיפקה את השבבים לאפל. אך לפני כחצי שנה אפל רכשה את החטיבה של אינטל שהתעסקה בתחום והיא מפתחת בעצמה את היכולות האלו. כעת על רקע הפיתוח העצמי, באפל חתמו עם סיוה ישירות. לרוב בהסכמים כאלו, ספק התוכנה מקבל בין 5 סנט ל-7 סנט על כל מכירת מכשיר, ובהינתן הכמויות של האייפונים בעבר והיקף המכירות החזוי השנתי, סיוה צפויה ליהנות מתמלוגים של לפחות 5 מיליון דולר. עם זאת, לא מדובר בהכנסות שיגיעו ברבעונים הקרובים, אלא בהמשך - במקביל להשקות של המכשירים העתידיים של אפל. 

ההסכם הזה הוא כמובן אסטרטגי, אבל מעבר לכך - סיוה שנסחרת ב-740 מיליון דולר,  צפויה למכור בשנה הקרובה ב-87 מיליון דולר (כנראה שהאנליסטים יעלו בקרוב הערכה זו) ולהרוויח 11-12 מיליון דולר (52-54 סנט למניה). ההכנסות מרישוי תוכנה/ תמלוגים הן כמעט ללא הוצאות, כך שהסכם עם אפל תורם לשורה התחתונה ו"יורד" כמעט באופן מלא לשורה התחתונה. בהינתן הרווחים בפועל והצפויים של החברה, מדובר בהסכם עם משמעות פיננסית גדולה לשורה התחתונה. 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    האמת חברה מדהימה (ל"ת)
    דוד 18/02/2020 22:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מדפיסי רשיונות 18/02/2020 20:26
    הגב לתגובה זו
    אופטימיזציה נגועה באינטרסים
  • סטיב ג׳ובס 19/02/2020 07:48
    הגב לתגובה זו
    אין כזה דבר ב אנדרואיד ובלי וירוסים
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.