וירוס הקורונה בסין
צילום: Macau Photo Agency

דיווח בטאיוואן: מספר המתים מהקורונה גבוה פי 50 מהנתון הרשמי

לפי הדיווח, ענקית האינטרנט טנסנט חשפה ב-1 לפברואר את הממדים האמיתיים של הנדבקים והמתים מהווירוס ולאחר כמה דקות שונו המספרים לנתונים "הרשמיים" של הממשל הסיני
ארז ליבנה | (13)

האם סין מסתירה את ממדי הנפגעים מווירוס הקורונה? לפי אתר טאיוואן ניוז, חברת טנסנט הסינית חשפה בטעות בשבת כי למעלה מ-154 אלף נדבקו בווירוס, כש-24,589 איש מתו כתוצאה מהמחלה.

קישור לקריאת הדיווח המקורי בטאיוואן ניוז

מדובר על נתונים שנכון לאותו יום היו קרוב לפי 100 מהנתונים הרשמיים וגבוהים פי 50 מהנתונים הרשמיים הנכונים להיום (492 הרוגים). כאמור, באותו היום פורסם שכ-300 חולים מתו מהנגיף.  

לפי הדיווח, טנסנט חשפה את הנתונים תחת הכותרת: "מעקב אחר התפשטות הנגיף", כאשר הנתונים כוללים גם כ-80,000 מקרים נוספים של אנשים שחשודים כי נדבקו במחלה. כעבור כמה דקות טנסנט תיקנו את הדיווח לדיווח הרשמי של הרשויות בסין. אולי האתר טעה, אולי כפו עליו לתקן. העניין לא ברור, אבל - זה הדיווח.

כאמור, אין אישור מאף גורם אחר לדיווחים, אך בכתבה מציינים כי גולשים בסין מדווחים כי "טעויות" דומות אירעו לפחות 3 פעמים נוספות - בהן הנתונים אודות היקף הנפגעים מהקורונה היו גבוהים משמעותית ביחס לדיווחים הרשמיים של הממשל הסיני.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אפשר להעלים מיליונים של אנשים בסין . (ל"ת)
    בא 06/02/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לא הבנתם 06/02/2020 08:16
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה הכפילו ב7
  • 6.
    ראיתי סרטונים של ערימות של גופות. בטוויטר.נורא (ל"ת)
    שלומי 06/02/2020 00:33
    הגב לתגובה זו
  • תפסיק עם הפייק ניוז תסכל יותר טוב על הסרטון מדובר בהומל (ל"ת)
    אייל 29/02/2020 23:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    האמת כרגיל באמצע רק פי 25 (ל"ת)
    שלמה 05/02/2020 21:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מעל למיליון מתים (ל"ת)
    אפוקליפסה 05/02/2020 20:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דירה=קורת גג 05/02/2020 18:12
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
  • יוסי 05/02/2020 18:35
    הגב לתגובה זו
    תחסמו כבר את המטומטם הזה?
  • 2.
    אביהו 05/02/2020 17:28
    הגב לתגובה זו
    אם כ25 א' איש מתו מתוך 155 א' מדובר באחוז תמותה של כ 16%. אז איך זה שמתוך 216 מקרים שזוהו מחוץ לסין מתו רק 2 אנשים? פחות מאחוז. גם כל העולם משקר? בקיצור ההסתברות שזה נכון נמוכה מאוד. המספר של "המתים" כביכול דומה מאוד מאוד למספר של החולים הכולל במחלה. נראה שסתם מישהו התבלבל בנתון. לא צריך עוד תאוריות קונספירציה.
  • נעמה 06/02/2020 16:27
    הגב לתגובה זו
    הוירוס קיים לפחות חודשיים בסין. יכול מאוד להיות שהנדבקים באירופה נדבקו לפני שבועיים שלושה ועוד ימותו
  • רופא 05/02/2020 20:35
    הגב לתגובה זו
    אם אדם נדבק הוא שבועיים על תקן חולה מבלינשאף אחד יודע על כך.
  • רונן 05/02/2020 19:12
    הגב לתגובה זו
    אתה די צודק - בלי פאניקה עדיף , אבל לפי החישוב הסטטיסטי שלך גם בכיוון ההפוך זה לא מסתדר -כי אם לפי נתונים פורמלים של ממשלת סין חולים כ 15K ומתו עד כה כ 430 בודדים = 2.9% , אז מתוך 300 חולים מחוץ לסין היו אמורים למות (סטטיסטית ) כ 9 בודדים !
  • 1.
    בדיוק כפי שפורסם ב-LANCET הנחשב. (ל"ת)
    רופא, איכילוב 05/02/2020 17:13
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.