הזינוק בטסלה מעורר עניין גם במתחרות: הכירו את BYD
מניית יצרנית הרכבים טסלה רשמה בחודשים האחרונים זינוק חד והגיעה לשווי של מעל ל-100 מיליארד דולר, יצרנית הרכבים ה-2 בגודלה בעולם מבחינת שווי שוק. הזינוק החד במחיר המניה הצליח למשוך את תשומת הלב של המשקיעים בעולם. אחד הגורמים לראלי החד במחיר המניה היה אופטימיות גוברת לגבי שוק האירופי הסיני ובהקשר זה שווה להכיר מספר חברות נוספות.
את ניאו הסינית (סימול:NIO) רוב המשקיעים בוול סטריט מכירים. מניית החברה נהנתה מהבאז' הגדול סביב טסלה והשלימה מוקדם יותר השבוע זינוק של יותר מ-320% ב-4 החודשים האחרונים.
חברה נוספת שעשויה לעלות כעת לראדר היא חברת BYD (סימול:BYDDF). "אנו מאמינים כי נתח השוק של הרכבים החשמליים יעלה בשנתיים הקרובות מרמה של 5% לרמה של 10%", כך טוען האנליסט דן איבס מ- Wedbush במהלך שיחה עם מגזין ההשקעות בארונס.
"סין היא הדלק עבור טסלה" מציין איבס ומוסיף נתון כי נתח השוק הנוכחי של הרכבים החשמליים בשוק בארה"ב נמוך בכמעט חצי מהנתון בסין.
איבס מעניק כעת המלצת "החזק" למניית טסלה, עם מחיר יעד של 550 דולר למניה. הוא אופטימי בכל הקשור לסין ולדרישה לרכבים חשמליים, אך הערכת השווי הגבוהה של טסלה מונעת ממנו להמליץ כרגע על קניית המניה.
- מאסק קונה מניות טסלה - והמשקיעים נופלים בפח
- המשקיעים תוהים: לאן הולך אילון מאסק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BYD נסחרת כעת לפי שווי השוק של BYD עומד היום על 25 מיליארד דולר. החברה מכרה כ-460 אלף רכבים בשנה, לעומת נתון של 367 אלף רכבים בשאר העולם. ההכנסות של החברה עמדו על 18 מיליארד דולר בשנה האחרונה. שלא כמו טסלה, יצרנית הרכב הסינית מוכרת היום רכבים המונעים על ידי סוללה וגם בעירה פנימית, וכמחצית ממכירות BYD הן רכבי שטח.
מכירות BYD ירדו בשנת 2019, בעוד שמסירת רכבי טסלה צמחו בכ-50%. כאשר נציין כי שוק המכוניות החדשות בסין הציג שנה חלשה במיוחד עם צניחה של כ-8% בשנת 2019. השווי של 2 המניות לא זול מהסתכלות על נתונים פיננסים רגילים. בעוד טסלה נסחרת לפי מכפיל רווח חזוי של 80, BYD נסחרת לפי מכפיל רווח חזוי של 50.
- 1.איך יכול להיות שמניית BYDDF עולה פחות מ6$? (ל"ת)ברוקר 24/01/2020 18:03הגב לתגובה זו

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות
פדקס עקפה את התחזיות עם קפיצה ברווח התפעולי וצמיחה בביקוש המקומי, חידשה את התחזיות השנתיות וצופה חיסכון של מיליארד דולר
פדקס FedEx Corp 0.32% פרסמה אמש את הדוחות לרבעון השני שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים, מה שהקפיץ את המניה במסחר המאוחר והוריד מעט מהלחץ סביב ענף השילוח האמריקאי, שסבל בחודשים האחרונים מתחזיות פסימיות.
החברה רשמה רווח מתואם של 3.83 דולר למניה והכנסות של 22.2 מיליארד דולר, לעומת ציפיות השוק לרווח של 3.63 דולר והכנסות של 21.7 מיליארד דולר בהתאמה. השיפור נבע משילוב של קיצוצי עלויות ומגמת התאוששות בביקוש המקומי לחבילות, שסייעו לקזז חולשה במשלוחים הבינלאומיים שנפגעו מהסרת הפטור ממכס על חבילות קטנות מסין.
התאוששות מקומית אבל תחזית מעט חלשה
היקף המשלוחים היומי המקומי זינק ב-5% וההכנסה הממוצעת לחבילה עלתה ב-2%, מה שסייע להעלות את שיעור הרווח התפעולי ל-6% לעומת 5.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, נפח המשלוחים הבינלאומיים ירד ב-3%, וההנהלה הזהירה כי ביטול הפטור ממכס על חבילות קטנות ושינויים נוספים במדיניות הסחר צפויים לגרוע מהכנסות החברה עד כמיליארד דולר בשנה, פגיעה שהיא מתכננת לקזז באמצעות תכנית התייעלות וקיצוץ עלויות בהיקף דומה.
לשנה הפיסקלית כולה, החברה חזרה לספק תחזיות, לאחר שנמנעה מלעשות בדוחות הרבעון הראשון בצל אי הודאות הכלכלית סביב תכנית המכסים, וצופה כעת צמיחה של 4%-6% בהכנסות ורווח מתואם של 17.2-19 דולר למניה, עם נקודת אמצע של 18.1 דולר, מעט מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 18.36 דולר. מדובר בשמירה על התחזיות המקוריות לשנה הפיסקלית, הכוללים חיסכון קבוע של כמיליארד דולר בשנה מהתייעלות מבנית ותכנית Network 2.0, והעלאת מחירים ממוצעת של 5.9% בינואר הקרוב.
- פדקס עם דוח מאכזב, יורדת בכ-4.7% בטרום
- פדקס תדווח היום - מבחן לכלכלה האמריקאית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעות והתייעלות
פדקס חידשה גם את תכנית רכישת המניות העצמית, ורכשה ברבעון האחרון מניות בהיקף של כ-500 מיליון דולר, מה שתמך קלות ברווח למניה. בקופתה נותרו כ-6.2 מיליארד דולר מזומן, ובמסגרת תכנית ארוכת טווח היא צופה השקעות CAPEX של 4.5 מיליארד דולר השנה, בעיקר בשדרוג צי המטוסים, מתקני המיון והאוטומציה.