האנליסטים מתלהבים מפלוריסטם, האם דילול נוסף בדרך?
משקיעי חברת פלוריסטם הישראלית (סימול:PSTI) חווים בשנים האחרונות בעיקר אכזבות, כאשר מניית החברה משלימה צלילה של יותר מ-93% מאז 2013. עם זאת, נראה כי עובדה זו לא מונעת מהאנליסטים לספק המלצות חיוביות על החברה.
ההמלצה האחרונה על המניה מגיעה היום מ-Dawson James, שמעניקים למניית החברה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 12 דולר, אפסייד של יותר מ-251% ממחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון.
אבל ההמלצה של Dawson James לא לבד. נכון להיום, כ-6 גופים מסקרים את מניית החברה. מתוכם, כ-5 גופים מעניקים לחברה המלצת "קניה" וגוף אחד ממליץ על "החזק". מחיר היעד הממוצע שניתן לחברה הוא 9.94 דולר למניה, לעומת מחיר של בערך 3.45 דולר למניה בימים האחרונים. מי שמעניק לחברה את מחיר היעד הגבוה ביותר הוא HC Wainwright, עם מחיר יעד של 15.5 דולר למניה - אפסייד של יותר מ-350%.
אז שווה לקנות? לא בטוח..
השאלה הגדולה עבור חברות מהסוג של פלוריסטם מלבד המוצר היא יכולת המימון של החברה, כאשר המשקיעים של החברה למדו זאת בדרך הקשה בשנים האחרונות עם אינספור דילולים. מספרם הרב של הממליצים, עם מחירי יעד מופרזים וללא הסבר מפורט על הסיבות, צריך להדליק מספר נורות אזהרה בנוגע לדילול אפשרי בקרוב.
- האב סקיוריטי תבקש לאחד מניות ביחס של 1-20 כדי לא להימחק מהנאסד"ק
- אל על יורדת בכ-4% בעקבות ספליט הפוך במניה שיצא לדרך היום; האם המניה עדיין יקרה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר כי בקופת החברה יש בסוף הרבעון האחרון מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 21.4 מיליון דולר, לעומת מזומנים של 26.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה הפסד של 7.1 מיליון דולר ברבעון האחרון, עם תזרים מזומנים שלילי מהפעילות השוטפת של 7.2 מיליון דולר. המשמעות היא ברורה: הסיכון לדילול נוסף של בעלי המניות ברבעונים הקרובים גבוה במיוחד. על פניו, בקצב הנוכחי תוך שלושה רבעונים הכסף ייגמר - משמע באמצע השנה הבאה כבר לא יהיה כסף, והחברה, מן הסתם, תערך חודשים קודם.
נזכיר כי ביולי האחרון הודיעה החברה על איחוד הון ביחס של 1:10 על מנת להמשיך להסחר בניו יורק (לכתבה המלאה).
גרף המניה בשנים האחרונות:
- 17.רק חכמים יבינו שצריך לקנות. (ל"ת)אחד שמבין 17/12/2019 21:22הגב לתגובה זו
- 16.אביב 17/12/2019 17:08הגב לתגובה זועדיף לשים במפעל הפייס. השקעה אם סיכוי גדול יותר .. מניה של נוכלים סכנה !!!!!!!
- 15.אל תקנו. תנו לי להתעשר לבד (ל"ת)אחד שלא יודע 17/12/2019 09:42הגב לתגובה זו
- 14.המעניש 17/12/2019 08:30הגב לתגובה זואולי תעלה אבל רק בגלל ספקולציות. מנית חלום חסרת בשר. היה לי אותה והפסדתי המון. המנכ"ל שם כל פעם יוצא בהצהרות שאמורות לשוות לה תדמית של מניה שאוטוטו עומדת לפרוץ והכל כדי להעלות את ערך המניה. אל תתקרבו למניה הזו. חוץ מזה, אני עובד ממש ליד משרדי החברה ובזמן האחרון המצב שם לא נראה מי יודע מה...
- צמד חמד להתרחק כמו מאש (ל"ת)רפי 17/12/2019 17:55הגב לתגובה זו
- 13.בלי שום מילה על "BARDA"? איזה כתב מצחיק (ל"ת)דן 17/12/2019 07:41הגב לתגובה זו
- ברדא או חרטא? (ל"ת)משקיע לשעבר 17/12/2019 09:45הגב לתגובה זו
- 12.בן 17/12/2019 07:40הגב לתגובה זוללא תוצאות. אבל יש בחודש הקרוב הודעה על "ברדה", כפי שמכירים את הנייר אם הוא עולה ומיד לא מתקן, יש מידע פנימי...
- 11.אם תוכרז תרופה לסרטן המניה תזנק אלפי אחוז (ל"ת)נוסע הזמן 16/12/2019 23:53הגב לתגובה זו
- 10.החברה נראית גמורה (ל"ת)גמור כבר 16/12/2019 23:51הגב לתגובה זו
- 9.יוני 2020 לשבט או לחסד (ל"ת)יוסי 16/12/2019 22:01הגב לתגובה זו
- 8.עומר 16/12/2019 21:52הגב לתגובה זוחברה של נוכלים נכלולים. הפסדתי 150k שח. יקי ינאי וזמי אברמן : שאלהים יקח אתכם אליו ושגם התרופה שאולי תמציאו לא תעזור לכם. אמן !!!
- ש מ 17/12/2019 05:57הגב לתגובה זומקווה שאתה ממשיך להחזיק ובעה תשלח התנצלות רבתית בקרוב .. ותנסה לנשוך את הלשון רגע לפני שיוצאים לך ביטויים אלימים כאלה..לא מתאים לך !
- 7.בנגו 16/12/2019 20:44הגב לתגובה זוהשורטים שם בגובה ומי שהשקיע בשורט במניה בנה בתים. שרפתי שם המון כסף, כל מה שאני חושב רשמתי בספונסר, חברה עם מנהלים שהבטיחו הרבה , עכשיו מגיעים למאני טיים.
- 6.דיבורים כמו חול ואין מה לאכול! שומר נפשו ירחק... (ל"ת)המציל 16/12/2019 20:15הגב לתגובה זו
- 5.חושם 16/12/2019 19:13הגב לתגובה זולהעשרת בעליה וזוהי גם תמצית מהותה. שום דבר מעבר לזה. האנליסטים הממליצים עליה הם תמימים במקרה הטוב או משהו הרבה יותר גרוע במקרה הרע.
- 4.שרון דה ספטנו 16/12/2019 18:45הגב לתגובה זוהמוערכת לדבריהם שרון דה סטפנו עם כתבות שבהם נתנה לפלוריסטים מחיר יעד 1700 בזמנו מה לעשות נפלנו בפח
- 3.כולם מופסדים כבר 80% מינימום עוד הנפקה ואבדנו (ל"ת)הנפקה 16/12/2019 18:42הגב לתגובה זו
- 2.איש 16/12/2019 18:29הגב לתגובה זוהחברה הכי נוכלת שיש.אני באמת הפסדתי שם מעל מליון שקל לפני שנים.אמרו תאי גזע ישנו את העולם הדבר היחיד שזה שינה זה את חשבון הבנק של שני הנוכלים.
- 1.במחצית השניה יהיה להם בשורות טובות. (ל"ת)פרחים בקנה 16/12/2019 18:15הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
