מטוס בואינג 777 התפרק במהלך בדיקת מאמץ, המניה יורדת ב-1.4%
מניית ענקית התעופה האמריקנית בואינג (סימול:BA) מאבדת כעת בוול סטריט כ-1.4% מערכה ברקע להתפתחות נוספת סביב סוגיית הבטיחות של מטוסי החברה. נזכיר כי המניה מהווה היום יותר מ-8% ממדד הדאו ג'ונס, ולכן התנהגות המניה כעת משפיעה על כל השוק. ברקע לדיווחים כי רשות התעופה האמריקנית צפויה לבדוק מטוס אחר מטוס לפני ההחלטה להחזיר את צי מטוסי ה-737 מאקס של החברה לאוויר, דבר שצפוי להעריך עוד את תקופת הקרקוע של המטוסים, היום מדווח ב-Seattle Times כי בדיקת מאמץ שנערכה לאחרונה לדגם חדש של החברה, מטוס ה-777, גרמה להתפרקות של גוף המטוס. נציין כי החברה שמרה בסוד על האירוע, אך העיתון האמריקני הצליח להשיג תמונות של המטוס הפגוע.
המטוס הקרוע. קרדיט -Seattle Times
החדשות הטובות מבחינת החברה הן שבגלל שהאירוע התרחש בתנאים נמוכים במעט מהקריטריונים הרגולטורים, ולכן החברה עשויה לבקש לא להעמיד שוב את המטוס לבדיקה. עם זאת, מדובר באירוע שמעמיד שוב את סוגיית בטיחות מטוסי החברה במוקד, דבר שעלול לגרור ירידה נוספת במכירות. נזכיר כי במהלך התערוכה האווירית בשבוע שעבר בדובאי הודיעה החברה על מכירת 3 מטוסי 787-9 דרימליינר תמורת 877.5 מיליון דולר, וקבלת הזמנה של 50 מטוסי 737 מקס מחברת התעופה הלאומית של קזאחסטן (לכתבה המלאה).#Boeing737Max ops pic.twitter.com/LBFZw1bg29
— Amit Noam Tal (@amital13) November 27, 2019
- 7.סמי 30/11/2019 08:28הגב לתגובה זואין מגיה?
- 6.מייק 29/11/2019 18:50הגב לתגובה זוזה אומר משהו על שיפוצים מלאכותיים בידי הבנקים והחבורה
- 5.ירושלמית 29/11/2019 13:56הגב לתגובה זולא לטוס באייר קזחסטן
- 4.דודו 28/11/2019 13:35הגב לתגובה זונראה שישנה כאן טעות קטנה - אם ה-777 כשל בקריטריונים נמוכים מעט מהתקנות - הרי שזה כישלון מהדהד! אלא אם הכשל היה בקריטריונים מעט גבוהים מהתקנות, הרי שאז יש לבואינג לגיטימציה להתעלם מתוצאות הניסוי הנ"ל.
- דרומית 1 29/11/2019 00:49הגב לתגובה זוהאם הפאניקה תחצה גבולות ?
- 3.מני 28/11/2019 10:03הגב לתגובה זואני טס רק עם איירבוס A321,A350,A319
- כאילו שאתה יכול לבחור במה תטוס ! (ל"ת)זיו 28/11/2019 18:16הגב לתגובה זו
- דפקט 29/11/2019 06:30כשאתה מזמין כרטיס טיסה כתוב לך באיזה מטוס תטוס ולבחור חברות תעופה עם צי מטוסים האירבאס גדול יותר מבוינג
- איה 28/11/2019 17:09הגב לתגובה זותמיד בשליטתך במה תטוס בפרט בטיסות עם קונקשנס. מרבית המטוסים בעולם של בואינג
- 2.avnersh1 27/11/2019 19:13הגב לתגובה זומי שקוטף את הכסף מהעצים שישקיע באל על. לטוס כן. לקנות מניות שלה לא.
- 1.איפה התמונות חובבנים (ל"ת)שם ויפת 27/11/2019 18:23הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
