אלון מאסק
אלון מאסק

המטרה של אלון מאסק - מכירות של 100 אלף מכוניות טסלה ברבעון

מאסק טוען שהרבעון השלישי יהיה רבעון שיא עם מכירות שעשויות אפילו להגיע ל-110 אלף רכבים; בינתיים זה לא מתבטא בשורה התחתונה
עמית בר | (8)
נושאים בכתבה אבסולוט טסלה

אלון מאסק הבעלים והמנכ"ל של טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים המובילה בעולם, מציב יעד מכירות של 100 אלף רכבים ברבעון.  

מאסק שלח מייל לעובדים בו הוא מדגיש שהשיא הנוכחי עומד על 95 אלף מכוניות, וכעת יש הזדמנות למכור 100 אלף מכוניות ברבעון.  מאסק אמר עוד שהחברה גם יכולה להגיע למכירות של 110 אלף רכבים ברבעון. 

המייל הזה חשוב במיוחד למשקיעים. הרבעון מסתיים עוד ימים בודדים, ומאסק בעצם מספק בדלת האחורית תחזית מכירות. מעבר לשאלה אם זה אפשרי, ראוי, חוקי, לפעול כך (ומאסק כבר הסתבך בעבר מול הרגולטור), הרי שיש שאלה אם מדובר בתחזית פרקטית - מאסק עצמו אמר שהחברה עושה ככל יכולתה לספק את המכוניות עוד ברבעון הנוכחי, והגדיר זאת כאתגר מבחינה לוגיסטית. 

כך או אחרת, טסלה עוברת תקופה לא פשוטה. חברות הרכב הגדולות כבר עמוק בתוך הפיתוח והייצור של רכבים חשמליים, והן לאט לאט סוגרות את הפער מטסלה שנחשבת למובילה. טסלה הקימה בסין (שנגחאי) מפעל ייצור גדול, אך עד שהוא יגיע לשלב ההרצה השוטפת ייקח זמן, ובינתיים הרבעון הראשון והשני של השנה היו חלשים ועם שורה תחתונה שלילית, גם בגלל הוצאות נוספות שקשורות למפעל בסין. הרבעון השלישי של השנה יהיה עדיין הפסדי, אם כי להערכת האנליסטים פחות מבעבר.

על רקע החולשה בתוצאות, והחשש שהחברה תתקשה להמשיך ולצמוח ללא מקורות מימון משמעותיים, נפלה מניית החברה בשנה האחרונה מ-350 דולר לשפל של 180 דולר, אך בחודשים האחרונים היא תיקנה לרמה של 240 דולר, המבטאת שווי חברה של 44 מיליארד דולר.

האנליסטים המכסים את החברה סבורים שהמכירות יסתכמו השנה ב-24-25 מיליארד דולר, כשבשנה הבאה הן יעלו  בכ-20%-30% למעל 30 מיליארד דולר. במקביל החברה תעבור על פי קונסנזוס האנליסטים לרווח של 4 דולר למניה שמבטא רווח אבסולוטי של כ-700-800 מיליון דולר, לעומת הפסד דומה בשנת 2019. 

במילים אחרות, שנת 2020 אמורה להיות שנת המפנה בתוצאות של טסלה, ונראה שגם שנת המבחן בשוק - ב-2020, החברות הגדולות בעולם הרכב צפויות להשיק גרסאות מתקדמות יותר של הרכבים החשמליים שלהם, ואז נראה שיהיה ניתן להבין אם לטסלה יהיה מקום בעולם הרכבים החשמליים ועד כמה היא תהיה דומיננטית. בינתיים הא מובילת שוק, אך חברות הרכב נושפות בעקבותיה - אם הם ישיגו אותה, החברה תהיה בבעיה, אך מצד שני - אם הם לא ישיגו אותה מבחינה טכנולוגית, אז החברה תוכל להיות עצמאית ורווחית, ומעבר להכל - בכל תרחיש, טסלה עשויה להיות יעד לרכישה, לאחת מחברות הרכב הגדולות בתחום.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    עוד מישהו מאמין לשרלטן הזה ? (ל"ת)
    נו באמת 01/10/2019 02:00
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    איתי 29/09/2019 14:38
    הגב לתגובה זו
    הבטרייה החשמלית היא אסון אקולוגי. ישנם כבר היום פתרון ראויים יותר להניע מכוניות.
  • 6.
    בהצלחה....שוק הרכב בירידה והוא רוצה לגדול (ל"ת)
    אופטימי 28/09/2019 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עוקב טסלה 28/09/2019 18:14
    הגב לתגובה זו
    טסלה בעידן שלם לפני השאר
  • 4.
    סוחר 28/09/2019 18:04
    הגב לתגובה זו
    שאוספים לשורט כשהיא עולה
  • 3.
    במילה אחת, קניה (ל"ת)
    עוקב 28/09/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מדוע כל נושא הרכב החשמלי בארץ מדשדש ? (ל"ת)
    תוסר קללת אגסי 28/09/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא עניתה לשאלה בכותר 28/09/2019 17:28
    הגב לתגובה זו
    סטאם גיבבתה מילים ללא ער. לייצר מכונית במחיר כפול מטסלה עם כמות ייצור שנתית של 10% מטסלה. וברווח שעורי של 8%. זה ממש לא לסגור את הפער

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים.
2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות.