קרוקס
צילום: istock

מניית היום: קרוקס עולה ב-8.3% לאחר תחזית חזקה

חברת הנעלים מציגה עלייה של 9.4% בהכנסות בחישוב שנתי, ובנוסף משדרגת באופן משמעותי את התחזית להמשך השנה. למרות העלייה היום, מניית החברה מציגה תשואה שלילית מתחילת 2019
עמית נעם טל |

מניית קרוקס (סימול:CROX) בולטת היום במסחר בוול סטריט, כאשר מניית החברה מזנקת ב-8.3% ברקע לדו"חות חזקים שמפרסמת החברה לרבעון האחרון. בנוסף, החברה מעלה משמעותית את התחזיות להמשך השנה. 

החברה מדווחת על הכנסות של 358.9 מיליון דולר, עלייה של 9.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ועלייה של 12.5% ללא השפעות מטבע. ההכנסות מחנויות זהות של החברה עלו ב-11.8%, וההכנסות ממכירות בדיגיטל עלו ב-18%. מלאי החברה עלה ב-3.6% לרמה של 134.6 מיליון דולר. 

הוצאות התפעול של החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-141.5 מיליון דולר, ירידה לעומת הוצאות של 144.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-29% לרמה של 47.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 39.2 מיליון דולר או 0.55 דולר למניה, לעומת רווח של 30 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.  

בתוך כך, החברה הודיעה כי ביצעה רכישות חוזרות בהיקף של 55 מיליון דולר, כאשר המחיר הקניה הממוצע עמד על 21.89 דולר. נכון לסוף הרבעון, החברה ביצעה רכישות של 553 מיליון דולר מתוך תוכנית רכישות של כמיליארד דולר שהושקה בשנה שעברה. 

נראה כי מה שמלהיב את המשקיעים כעת הוא התחזית של החברה להמשך השנה. החברה שדרגה באופן משמעותי את התחזית, כאשר היא צופה עלייה של 9%-11% בהכנסות בחישוב שנתי, מול תחזית קודמת שהצביעה על עלייה של 5%-7%. לרבעון הקרוב צופה החברה הכנסות של 295-305 מיליון דולר. 

למרות העלייה היום, מניית החברה רושמת תשואה שלילית של 1.2% מתחילת השנה, וזאת בניגוד לעליות החדות בשווקים.

גרף שבועי של מניית החברה בשנים האחרונות, לפני הזינוק היום

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".