ספוטיפיי
צילום: istock

דו"חות ספוטיפיי - מספר המשתמשים גדל, ההכנסה למשתמש ירדה

חברת שירותי המוזיקה והפודקאסטים מציגה גידול של 31% במספר המשתמשים הפעילים באופן חודשי, אך מספר מנויי הפרימיום מאכזב. ברבעון האחרון ביצעה החברה רכישות חוזרות בהיקף של 186.9 מיליון דולר
עמית נעם טל | (1)

ספוטיפיי, ספקית שירותי המוזיקה הדיגיטלי של שירים ופודקאסטים, מרכזת הערב עניין ברקע לדו"חות שפרסמה היום החברה לפני תחילת המסחר. מניית החברה הגיבה בירידה של 0.3% לאחר עלייה של קרוב ל-40% מתחילת השנה הנוכחית. 

החברה מדווחת כי מספר המשתמשים הפעילים באופן חודשי (“MAUS”) הסתכם בכ-232 מיליון משתמשים, עלייה של 29% בחישוב שנתי, וגבוה מהתחזיות הקודמות של החברה שעמדו בטווח של 222-228 מיליון משתמשים.

מתוך נתון זה, כ-108 מיליון משתמשים מוגדרים כ"משתמשי פרימיום", עלייה של 31% בחישוב שנתי, אך קצת נמוך מהצפי בשוק. מבחינה גיאוגרפית, כ-36% מהמנויים של החברה מגיעים מהשוק האירופאי, וכ-28% מצפון אמריקה. 

 

פילוח משתמשי החברה לפי אזורים גיאוגרפיים

 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-1.67 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 31%. ההכנסות מפרסום באפליקציה החברה הסתכמו ב-165 מיליון דולר, עלייה של 34% בחישוב שנתי. עבור משתמשי הפרימיום, ההכנסה למשתמש עמדה על 4.8 דולר, ירידה של 1% בחישוב שנתי, כאשר בחברה מצפים כי המגמה תימשך ברבעונים הקרובים. 

בשורה התחתונה, החברה מדווחת על הפסד של 76 מיליון דולר, לעומת הפסד של מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום חצי שנתי, ההפסד של החברה מסתכם ב-218 מיליון דולר, לעומת הפסד של 563 מיליון דולר בשנה שעברה.

בנובמבר האחרון הודיעה החברה על תוכנית רכישות חוזרות (BUYBACK) בהיקף של 1 מיליארד דולר. מתוך סכום זה, החברה ביצעה רכישות בהיקף של 186.9 מיליון דולר, כאשר מחיר הרכישה הממוצע עמד על 136 דולרים למניה. 

החברה צופה כעת כי מספר המשתמשים הפעילים באופן חודשי יעלה ברבעון הקרוב לרמה של 240-245 מיליון משתמשים ויעמוד בסוף השנה ברמה של 250-265 מיליון משתמשים. ההכנסות ברבעון הקרוב צפויות להסתכם ב-1.57-1.77 מיליארד דולר.

גרף שבועי של החברה מאז ההנפקה בשנה שעברה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שימו לב ל 02/08/2019 02:24
    הגב לתגובה זו
    שימו לב לתשואת אג"ח ישראל 10 שנים *כרגע 1.153%

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים.
2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות.