וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: אפל הוסיפה 1.2%, פייסבוק קפצה ב-3.2%

דיווח על התקפלות של הממשל מול אירופה הקפיץ את השווקים. התקשורת הסינית הבוקר: "הממשל האמריקני מנסה להקפיץ את השווקים". תשואות האג"חים נפלו לשפל נוסף, כאשר הורדת הריבית בארה"ב קרובה מתמיד. אלפבית זינקה ב-4%
עמית נעם טל | (20)
יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, כאשר התנודתיות של התקופה האחרונה המשיכה ללוות את המסחר. מניות הטכנולוגיה הגדולות הובילו את המגמה החיובית הערב. מנגד, חולשה הורגשה בסקטור הבנקאות. ברקע למסחר, סוגיית מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין המשיכה לעמוד במרכז, כאשר במקביל, נתוני המאקרו בסין חוזרים להידרדר. בתוך כך, דיווח כי טראמפ מתכנן לדחות את התעריפים על ייבוא רכבים מאירופה ב-6 חודשים הוביל הערב להיפוך חד במדדים (לכתבה המלאה). מדדים בוול סטריט S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%          בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) איבדה עוד 5.6%, והמשיכה לרכז עניין ברקע ידיעה מהסופ"ש האחרון כי 40 מדינות בארה"ב הגישו תביעה כנגד 12 חברות פארמה, כאשר טבע נמצאת במוקד הפרשה (לכתבה המלאה). ב-HSCB צופים היום כי החברה תצרך לשלם כ-3 מיליארד דולר במטרה להסדיר את התביעות האחרונות. ההתפתחויות האחרונות מחזירות את סוגיית החוב הגדול של החברה, ונראה הערב כי החברה נמצאת בדרך הבטוחה להסדר חוב במהלך השנתיים הקרובות. טאואר (סימול:TSEM) עלתה ב-3.8% וריכזה עניין לאחר שהחברה הציגה הבוקר את דו"חותיה לרבעון האחרון (לכתבה המלאה). סוגיית מלחמת הסחר צפויה להמשיך לעמוד גם הערב במוקד, כאשר המשקיעים מנסים עדיין להבין כיצד המכסים האחרונים שהוטלו בתחילת השבוע צפויים להשפיע. נציין כי הממשל האמריקני דאג בימים האחרונים להפיץ בתדירות גבוהה הודעות "אופטימיות" לשווקים, וזאת במטרה להקפיץ את השווקים. נראה כי התופעה לא נעלמה מהצד הסיני: עורך ה- Global Times, שהפך בימים האחרונים להיות הדובר של הממשל צייץ הבוקר כי "הצד האמריקני פרסם ידיעות מקלות בימים האחרונים. הוא לא מעז לשחק קשוח עד הסוף. מה שהוא עושה זה לאיים על סין ובמקביל מקפיץ את הבורסה בארה"ב, תוך שמירה על תקווה שתהיה עסקה סוף סוף. הסינים רואים זאת". הציוץ של עורך ה-Global Times הבוקר: מצביע על כך שמלחמת הסחר רחוקה מפתרון בתוך כך, אם היה נדמה כי הכלכלה הסינית מראה סימני התייצבות, נתוני המאקרו שפורסמו הבוקר החזירו את החששות מפני מיתון במדינה. הייצור התעשייתי במדינה עלה בחישוב שנתי בחודש אפריל ב-5.4%, לעומת עלייה של 8.7% בחודש מרץ. המכירות הקמעונאיות עלו בחישוב שנתי ב-7.2%, נמוך משמעותית מהצפי המוקדם שעמד על עלייה של 8.6%, וקריאה של 8.7% בחודש מרץ. מדובר בנתון החלש ביותר מאז 2003!. נתוני המאקרו שפורסמו היום בארה"ב מצביעים גם הם על התקררות של הכלכלה, כאשר המכירות הקמעונאיות ירדו בחודש האחרון ב-0.2%, לעומת צפי לעלייה של 0.4%. בנוסף, התקופה התעשייתית ירדה בחודש ב-0.5%, לעומת צפי לעלייה 0.1%.   בגזרת האג"ח, התשואות על אגרות החוב הממשלתיות המשיכו לרדת הערב , כאשר הסיכויים להורדת ריבית כבר במהלך החודשים הקרובים ממשיכה לעלות. התשואה לתקופה של 10 שנים יורדת לרמה של 2.37% בלבד, כאשר התשואה לתקופה של 3 שנים יורדת לרמה של 2.1% בלבד. עקומת האג"ח הפוכה כעת, כאשר התשואה לתקופה של 3 חודשים גבוהה מהתשואה לתקופה של 10 שנים. במקביל, התשואות על אגרות החוב של גרמניה לתקופה של 10 שנים צנחו לרמה של 0.12%-. עקומת האג"ח האמריקנית הערב: הורדת הריבית בארה"ב קרובה מתמיד   במרכז ברקע לחששות מהאטה הכלכלית והצפי להורדה של הריביות בעולם, סקטור הבנקאות מרכז עניין רב. מניית דויטשה בנק (סימול:DB) נסגרה ביציבות לאחר שקבע שפל חדש מוקדם יותר הערב. מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) איבדה 1.1%, וסיטי בנק (סימול:C)ירדה ב-0.6%. עליבאבא (סימול:BABA) טיפסה ב-1.6% לאחר שהחברה דיווחה היום על הכנסות של 13.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון, כאשר הרווח של החברה עמד על 3.85 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).  

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אבל רק למעלה 15/05/2019 21:48
    הגב לתגובה זו
    תבינו מחלקים כסף. ממש ככה מחלקים
  • 8.
    ראלי בניו יורק 15/05/2019 20:35
    הגב לתגובה זו
    כי אחרי הגיל עם סין ,נעלה חזק מאד אולי אפילו 10% לאחר מכן. משקיעים תמיד מסתכלים קדימה והודעת טראמפ היום על דחיית המס באירופה משדר שסוף סוף הוא יורד מהעץ הגבוה
  • 7.
    תכניסו לראש 15/05/2019 18:25
    הגב לתגובה זו
    להפסיד כסף.פשוט לא יאמן.כמה אנשים מלאים אגו
  • מולי 15/05/2019 22:55
    הגב לתגובה זו
    איזה כייף לי שאני מפסיד כסף פחות ממך. אני היפסדתי כמה לירות מתוך מליונים ואתה הפסדת כמה גרושים מתוך כל השלושים ושתיים שגל שלך
  • שישקו ליוסי הדביל 15/05/2019 21:01
    הגב לתגובה זו
    בתל אביב איזה 7 שנים אם פריגו וטבע והיפסדת הכל ואתה חי אצל ההורים בשלוש חדר
  • אף אחד לא מפריע לך. תיקנה וזלין ותהנה (ל"ת)
    יוסי 15/05/2019 20:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רק רק רק למעלה 15/05/2019 18:19
    הגב לתגובה זו
    אבל מוכרים.ניראה לי שזה בעיה נפשית חזקה.שצריכה טיפול.השוק צועק בואו קחו כסף אנחנו דואגים לכם.זה ממש אבל ממש קל .
  • כסף קל 15/05/2019 20:17
    הגב לתגובה זו
    הרי טראמפ דואג לחברות הנחשלות שלו ... כשהוא יחליט שהגיע הרגע השוק יצנח...החברות שלו יהיו בשורט , ואתה ?
  • ההסבר הוא פשוט 15/05/2019 19:36
    הגב לתגובה זו
    מה גם שהוא סופר מלאכותי ובועתי אז צריך כבר לפוצץ אותו ולבנות מחדש זה יותר פשוט הרי אם השוק טוב למה צריך הזרמה של הבנקים?
  • גם ב 2008 רצינו שהירידות יגמרו- גם הפעם העליות יעצרו (ל"ת)
    דודי 15/05/2019 21:22
  • 5.
    לא יאומן 15/05/2019 18:14
    הגב לתגובה זו
    פשוט עברין שאם היה אדם פרטי ,היה יושב בכלא כבר מזמן.
  • אתה טועה . 15/05/2019 19:55
    הגב לתגובה זו
    הוא מצייץ וקונה... ולכן אנשים משנים את הפוזיציות !!!
  • 4.
    עצירה קלה בנסדק והיפוך(זמני לדעתי)הדביל צייץ משהו?????? (ל"ת)
    זכי 15/05/2019 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    100 15/05/2019 16:44
    הגב לתגובה זו
    שנגמרות המילים..מתחילות השתיקות..שתיקות ארוכות..שתיקות זועמות..שתיקות עצורות..שתיקות שלוקחות מהמילים את האותיות...
  • אתה דביל רציני 15/05/2019 23:10
    הגב לתגובה זו
    שכותב פוטים, ומנסה לדחוף לנו אותם ביוקר. תירגע קצת עם השטויות שלך
  • אך ורק למעלה 15/05/2019 19:41
    הגב לתגובה זו
    לנו יש את הנשיא הצייצן.והוא עוזר באמת
  • אך ורק למעלה 15/05/2019 17:54
    הגב לתגובה זו
    מילים תמיד יש.כדי לעשות.אם לא הנשיא יש את הבנקיים המרכזיים כולם רוצים שוק למעלה.חוץ ממך.תשנה פוזיציה ואז תיראה כמה קל מרוויחים כסף.
  • אני יודע שהוא אוהב להפסיד כסף..ברצינות (ל"ת)
    היי במבו 15/05/2019 22:58
  • 2.
    כשנגמרות המילים..זאת בעיה גם מוחית חמורה מאד!! (ל"ת)
    פרופ' איצ100רופא 15/05/2019 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עליות 2019 15/05/2019 15:38
    הגב לתגובה זו
    הולכים למלחמת סחר שלא תיפתר בחודשים הקרובים. טראמפ לחוץ כי יש לו בחירות והוא רוצה הסכם ובורסה ירוקה, בסין אין בחירות ולכן אין להם בעיה של זמן בקיצור יהיה מעניין
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: