Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה מתכננת להעלות מיליון מוניות רובוטיות לכביש בשנה הבאה

יצרנית הרכבים החשמליים מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים כבר ב-2020
Bloomberg |

טסלה מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים. לדבריו של אילון מאסק, שילוב הטכנולוגיה של נהיגה עצמית עם שירות שיתוף יעשה את זה מטורף עבור הצרכנים לקנות מכוניות אחרות.

המנכ"ל אמר כי עד אמצע השנה הבאה, מיליון מכוניות נהיגה עצמית של טסלה יהיו על הכביש והוסיף כי הלקוחות יוכלו לשים את המכוניות שלהם על גבי רשת משותפת של מוניות רובוטיות, שיהיו מסוגלות לנוע ללא שליטת אדם.

אפילו למאסק, בן ה-47, שמעולם לא נרתע מתחזיות המוזרות, ציר הזמן הוא מאוד שאפתני. אפילו מנכ"ל אלפהבית, וואימונו, שנחשב באופן נרחב למוביל בתחום הרכב האוטונומי, נרתע מלהניח לכלי הרכב האוטונומיים שלו לשוטט ללא נהגי בטיחות. אבל כשטסלה ניצבת מול חששות גוברים לגבי הביקוש למכוניות חשמליות שלה, מנכ"ל החברה לא חושש לומר כי החברה ולקוחותיה יקצרו  "הטבות כספיות גדולות" ברגע שמערכת הרובו-מוניות תהיה מוכנה.

"המסר הבסיסי שהלקוחות צריכים לקחת איתם היום הוא שזה מטורף מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה", אמר מאסק ביום שני במטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה. "זה יהיה כמו בעלות על סוס בעוד שלוש שנים".

הקאצ' עבור המשקיעים של טסלה היא שכל זה הולך להיות יקר בטווח הקרוב. כשנשאל כמה טכנולוגיה אוטונומית עולה לטסלה, השיב מאסק: "זה בעצם כל מבנה ההוצאות שלנו".

בעוד שטסלה אמרה בעבר כי היא מצפה לתזרים מזומנים חיובי בכל רבעון מעבר לשלושת החודשים הראשונים של השנה, מאסק טוען עכשיו כי אומר המטרה היא תזרים מזומנים נייטרלי בזמן שהחברה עומלת על בניית צי של רכבי נהיגה עצמית אשר יעשו את דרכם לשירות המוניות הרובוטיות.

"מעתה ועד היום בו הרובו-מוניות תהיינה פרוסות ברחבי העולם, הדבר היחידי מבחינתנו הוא למקסם את מספר היחידות האוטונומיות שנוצרו ולהוביל את החברה לכיוון ניטרלי של תזרים מזומנים", אמר מאסק. "ברגע שצי המוניות הרובוטיות יהיה פעיל, אני מצפה לתזרים מזומנים מאוד חיובי."

מניית טסלה סיימה אמש את יום המסחר בירידה של 3.8% לשער של 262.75 דולר. המניה ירדה מתחילת השנה ב -21%.

במשך שנים, ההבטחה של טסלה הסתמכה על החדרת מודל 3 של החברה להמונים. עם זאת, מוקדם יותר החודש, טסלה ביטלה את האפשרות להזמין את הגירסה של מודל 3 באינטרנט. על פי התוכנית, לקוחות אשר בחרו לשכור את מודל 3 לא יוכלו לקנות את המכונית בסוף התקופה, כאשר המכוניות המושכרות יחזרו בסופו של דבר לשמש ברשת של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Ellen Zentner
צילום: Bloomberg

מורגן סטנלי נסוג מהצפי להעלאת ריבית ב-2019 ומצפה לירידת תשואות

"אנחנו והשווקים לא הערכנו נכונה את נכונותו של פאוול להקדים תרופה למכה בכל הנוגע להתמודדות עם הסיכונים בפניהם ניצבים השווקים"
Bloomberg |
מורגן סטנלי נסוג מתחזיותיו להעלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב פעם אחת עד סוף השנה, והוריד את תחזיתו לתשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות. "אנחנו והשווקים לא הערכנו נכונה את נכונותו של פאוול להקדים תרופה למכה בכל הנוגע להתמודדות עם הסיכונים בפניהם ניצבים השווקים", כתבו האנליסטים של מורגן סטנלי, בכללם אלן זנטנר, ב-31 במרץ. יו"ר הפד, ג'רום פאוול ועמיתיו, התחייבו ב-20 במרץ, לסיים את צמצום תיקי האג"ח של הבנק המרכזי בחודשים הקרובים, והתחייבו לצפות ולהמתין לפני שיחליטו על מהלכים נוספים בכל הנוגע למדיניות הריבית. במורגן סטנלי צופים כעת כי תשואת האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים יגיעו בסוף שנת 2019 לרמה של כ-2.25%, לעומת התחזית הקודמת לתשואה של 2.35% אותה סיפקו בעבר. התשואה עמדה על 2.44% בשעה 9:32 בבוקר (שעון לונדון). תשואת האג"ח לשנתיים עמדה ברמה של 2.05%, באופן אשר מעיד על גידול מתון בתלילות עקום התשואות. זה גם אומר שהשוק יתמחר - כמו עכשיו - הפחתות ריבית, מהלך שכלכלני בנק ההשקעות לא מעריכים כי יקרה בקרוב. "אנחנו לא רואים חוסר עקביות", כתבו האנליסטים. סוחרים באג"ח הממשלתיות של ארה"ב יכולים פשוט לתמחר הורדות ריבית בהמשך - כפי שאכן קרה בשנת 2006, כאשר הפד רמז באופן דומה על עצירת העלאות הריבית, הם כתבו. כלכלני מורגן סטנלי צפו בעבר העלאת שיעור הריבית בחודש דצמבר. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019