וול סטריט
צילום: iStock

סגירה מעורבת בוול סטריט: נטפליקס עלתה 2%, אמזון ירדה 1%

המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו בדצמבר את הירידה החודשית החדה ביותר מאז 2009, אך הספקולציות סביב שיחות הסחר בין ארה"ב לסין ורכישות ה-BUYBACK של החברות תמכו בשוק. קוקה קולה נפלה 8.4%, סייברארק טסה 20.3%

עמית נעם טל | (14)

ייום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת. ברקע למסחר, מספר נתוני מאקרו חלשים במיוחד שפורסמו היום מעלים מחדש את הסיכויים למיתון בכלכלה האמריקנית בהמשך 2019. בנוסף, הספקולציות סביב תוצאות שיחות הסחר בין ארה"ב נמשכות גם היום, כאשר הממשל האמריקני ממשיך להציג אופטימיות בנוגע לסיכויים להגעה להסכם בימים הקרובים.

נזכיר כי מחר צפויה להתרחש הפקיעה החודשית על המדדים המובילים, וייתכן שהמסחר הושפע מכך הערב.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%     

הספקולציות סביב שיחות הסחר בין ארה"ב לסין ממשיכות גם היום, כאשר הממשל האמריקני ממשיך להביע אופטימיות בנוגע לסיכויים להגיע להסכמות בין הצדדים. ע"פ מספר דיווחים הבוקר, הממשל האמריקני שוקל לדחות את הדד ליין לשיחות (1.3) ב-60 יום. מספר שעות לאחר הדיווח, נציג הממשל הסיני הכחיש את הדיווחים וטען "הספקולציות סביב הארכת הדד ליין אינן מדויקות". נראה כי הדיווחים סביב השיחות צפויים ללוות את המסחר גם בימים הקרובים, ויכולים לגרום לתנודתיות בשוק.

נזכיר בהקשר זה, כי לפי התנודות הצפויות בקופת האוצר האמריקני, "כרית הביטחון" לשווקים במקרה של כישלון בשיחות כבר מוכנה (לכתבה המלאה).

במקביל לסוגיית הסחר, נתוני המאקרו בעולם ממשיכים  להצביע על האטה חדה בפעילות הכלכלית. הכלכלה הגרמנית הצליחה להימנע הבוקר מכניסה רשמית למיתון, לאחר שהקריאה האחרונה של התמ"ג הראתה כי הכלכלה צמחה ברבעון האחרון של 2018 בקצב של 0.02%, לאחר שהתכווצה ב-0.2% במהלך הרבעון השלישי. בסיכום שנתי, הכלכלה הגרמנית צמחה ב-0.9% בלבד במהלך השנה האחרונה.

בארה"ב, המכירות הקמעונאיות נפלו בחודש דצמבר ב-1.8% לעומת צפי ללא שינוי. מדובר בנפילה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר 2009, דבר שמעלה שוב את החששות ממיתון בהמשך השנה. מדד המחירים ליצרן ירד בחודש ינואר ב-0.1%, לעומת צפי לקריאה ללא שינוי מהחודש הקודם. נתון התביעות הראשוניות לאבטלה הצביע על 239 אלף תביעות, גבוה מהצפי המוקדם.

במקביל לנתוני המאקרו החלשים, תמיכת הבנקים המרכזיים בשווקים צפויה לרדת בימים הקרובים בצורה חדה יחסית. מאזן הפד' צפוי לרשום ירידה חדה של 31 מיליארד דולר מחר, כאשר 23.5 מיליארד דולר צפויים להיגרע משוק האג"ח הממשלתי. במקביל לכך, לאחר שהציף את השווקים בכסף זול במהלך חודש ינואר, צפוי הבנק המרכזי בסין (PBOC) לספוג בחזרה סכומי כסף גדולים בימים הקרובים (650 מיליארד יואן).

שוק המט"ח עומד גם הערב במוקד ברקע לצעדים הצפויים של הפד', והערכות כי הפד' יצטרך לשנות שוב את מדיניותו לנוכח ההתפתחויות האחרונות בשווקים (לכתבה המלאה). הדולר אינדקס (סימול:DXY) נסגר הערב בירידות קלות, אך עדיין נסחר ברמות שיא של החודשים האחרונים.

האירו מול הדולר בגרף שבוע: שבירה של ממוצע נע 200

במרכז

מניית יצרנית ציוד רשתות התקשורת, סיסקו (סימול:CSCO) עלתה הערב 1.9% לאחר שהציגה דו"חות חזקים אמש בסיום המסחר. החברה דיווחה על הכנסות של 12.45 מיליארד דולר, עלייה של 5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח 73 סנט למניה, סנט אחד מעל התחזיות המוקדמות. בתוך כך, החברה הודיעה על הגדלת התוכנית לקנייה חוזרת של מניותיה ב-15 מיליארד דולר.

מניית קוקה קולה (סימול:KO) נפלה הערב 8.4% לאחר שהחברה הציגה תחזית חלשה לשנה הקרובה. החברה טוענת הערב כי השינויים בשוקי המט"ח צפויים לרווחי החברה לרדת ב-1% במהלך 2019.

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נסגרה בירידות של 1.8% והמשיכה לרכז עניין לאחר שנפלה אמש ב-7.8%. ברקע לתנודתיות, החברה פרסמה אמש תחזית חלשה לרבעון הקרוב: הכנסות החברה צפויות להסתכם ב-17-17.4 מיליארד דולר (לכתבה המלאה). מניית נייס (סימול:NICE) קופצת 4.1% ברקע לפרסום הדו"חות מוקדם יותר הבוקר (לכתבה המלאה).6

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    יאללה עליות 15/02/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    לא לחתום בשום אופן על הסכם הסחר...למשוך המשא ומתן עוד כמה שנים...ולהמשיך להדליף שאוטוטו...אנחנו שם.
  • 9.
    מה יגיד מחר גורביץ חחחחחחחחחחח (ל"ת)
    אלין 14/02/2019 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ל-י 14/02/2019 20:30
    הגב לתגובה זו
    אני אציל אותך !!
  • 7.
    Ssraeli 14/02/2019 20:27
    הגב לתגובה זו
    ואך ורק אותו ארגון של גנגסטרים בנקסטרים תאווי בצע ומלחמות ....פושעים ....ואיתם נמצה את הדין !!
  • ומי אתה? רוצה להסתבך ???? תן את פרטיך. (ל"ת)
    אה כן 14/02/2019 21:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    איפה עש המטופש חבר של הגורביץ ...נעלם? (ל"ת)
    צדוק ראש כרובית 14/02/2019 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יאללה 14/02/2019 18:10
    הגב לתגובה זו
    דעתי עת ירידות איציק 100 חארטטה
  • 4.
    כפי שאיציק 100 ואני אמרנו לפני 10 שנים היום תיקון (ל"ת)
    כרוב גורביץ 14/02/2019 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ירידות קלות בלבד.המשך עליות .בהצלחה למשקיעים (ל"ת)
    שושנת יריחו 14/02/2019 17:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יסתיים בירידות קלות.איציק 100 אדיוט (ל"ת)
    שושנת יריחו 14/02/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מלחמת הסחר 14/02/2019 15:51
    הגב לתגובה זו
    רואה מסכים ירוקים, הוא רגוע. מסכים אדומים נכנס ללחץ ומצייץ שטויות קח מוצץ ושתה מים קרים
  • איש חולה מאד ולא המקום לפרט. (ל"ת)
    הנשיא האמריקאי 14/02/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
  • אתה כבר אובססיבי בעניין .לך לטיפול משוגע (ל"ת)
    מה הבעיה שלך ???? 14/02/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
  • האלו 14/02/2019 18:40
    אגב. מי זה האובססיבי שפנית אליו? אם צדקת תקבל תווי קניה בשופרסל בסך 10.000 שקל מתנה.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: