פסגת G-20: ארה"ב וסין הסכימו על הפסקת אש במלחמת הסחר
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפנג דנו אמש במהלך פסגת G-20 על נושא מלחמת הסחר בין שתי המעצמות וסיכמו ביניהם על "הפסקת אש" למשך 90 יום, החל מ-1 בינואר 2019.
על פי הדיווחים, הנשיאים נפגשו אמש לארוחת ערב, במהלכה דנו על קשת רחבה של נושאים שעומדים על הפרק, כשלאחריה הוציאו את ההצהרה לפיה הנשיא טראמפ הסכים לכך שהמכסים בשיעור של 10% אותם הטיל טראמפ על סחורה סינית בהיקף של כ-200 מיליארד דולר לא יועלו ל-25% כפי שהתכוון טראמפ לעשות. על פי ההצהרה, "הפסקת האש" תהיה כאמור לפרק זמן של כ-90 יום, ובמהלכה ינסו המדינות לפתור את כל חילוקי הדעות הקיימים ביניהן לגבי העברת טכנולוגיה, קניין רוחני וייצוא חקלאי.
בנוסף, על פי הצהרת הבית הלבן, סין הסכימה לרכוש כמות גדולה של מוצרי חקלאות, אנרגיה ותעשייה מארה"ב, וזאת על מנת לתקן את מאזן הסחר בין המדינות. "הסינים הסכימו לרכוש כמות גדולה של מוצרי חקלאות באופן מיידי מהחקלאים האמריקאיים", לשון ההודעה.
נזכיר כי טרם הפגישה, אמר נשיא ארה"ב כי הוא לא בטוח שהוא ממש רוצה להגיע להסכם עם סין, כאשר טראמפ אמר: "אני חושב שאנחנו קרובים מאוד להסכם עם סין, אבל אני לא בטוח שאני רוצה לעשות את זה. במצב העניינים הנוכחי אנחנו רואים מיליארדים של דולרים זורמים לארה"ב בצורה של מכסים ומסים, אז אני באמת לא יודע. סין לדעתי רוצה הסכם, ואני מקוה שיהיה כזה, אבל למען האמת, אני אוהב את המצב כמו שהוא עכשיו".
- ארה״ב סירבה להפחתת המכסים: שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל יהיה 15%
- הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 6.אפרת 06/12/2018 19:46הגב לתגובה זואיזה אדם שפוי יכול לומר שהוא מרוצה מהנזק שנגרם לבני עמו ולעולם כולו בעקבות מלחמת סחר או כל מחחמה שהיא. בושה שאדם כזה מנהל את ארה"ב ומוביל אותה לכיוון הלא נכון.
- 5.YL 02/12/2018 15:00הגב לתגובה זוואז שוב היה בלגן
- 4.מלך. קיבל את הסינים (ל"ת)מני 02/12/2018 10:30הגב לתגובה זו
- מני עזוב את הסינים.. מה עם טוגדר??? (ל"ת)קנביס 02/12/2018 14:44הגב לתגובה זו
- 3.בא 02/12/2018 10:24הגב לתגובה זולסין ,וטראמפ הוא חלשלוש נוסף .בסידרה של נשיאים דפוקים בארהב.
- 2.המיואש 02/12/2018 09:56הגב לתגובה זומה עם טוגדר??? רק יורדת... נמאסס
- צודק 100%...! (ל"ת)המעשן 02/12/2018 11:13הגב לתגובה זו
- 1.עושה הסכמים עם קומוניסטים ,עוד נשיא עלוב בארהב . (ל"ת)בא 02/12/2018 09:32הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
