סגירה יציבה בוול סטריט: טבע איבדה 3%, הנפט ירד 3.4%

יצרנית הרכבים טסלה איבדה 2.4% ועמדה במרכז לאור הצעד המדהים של אלון מאסק אמש. הרובל הרוסי נפל 3%, הלירה הטורקית ירדה בכ-1%
עמית טל | (9)

יום המסחר בוול סטריט נסגר ביציבות. ברקע למסחר, הדולר חזר לטפס ברקע לסנקציות של ארה"ב על איראן וחוסר ההתערבות של הבנק המרכזי הסיני. הרכישות העצמיות של החברות (BUYBACK) ממשיכות להעניק רוח גבית לשווקים.

מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין חזרה הערב לכותרות כאשר 2 המדינות מטילות אחת על השנייה מכסים בהיקף של 16 מיליארד דולר שיכנסו לתוקף כבר ב-23 באוגוסט (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

בגזרת הישראליות, מניית אבן קיסר (סימול:CSTE) זינקה 20% לאחר פרסום הדו"חות מוקדם יותר היום. החברה רשמה ירידה של 25% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל, אך מדובר בנתון המהווה התאוששות ביחס לרבעון הראשון של 2018 (לכתבה המלאה). מזור (סימול:MZOR) סיימה יום תנודתי בירידות של 0.1%.  מניית החברה השלימה ירידה של מעל 25% מאז פרסמה החברה את דוח"ותיה הכספיים. אורי הדומי, מנכ"ל  החברה, טען הבוקר בתגובה לירידות כי "מי שבוחר להיאחז ברבעון בודד מפספס את התמונה המלאה" (לכתבה המלאה). מניית טבע  (סימול:TEVA) איבדה הערב 3%  לאחר שזינקה אמש בכ-5.2%.

הרכישות העצמיות של החברות (BUYBACK)  צפויות להעניק  גם הערב תמיכה לשווקים. בבנק ההשקעות גולדמן זאקס טענו השבוע כי החברות בארה"ב עשויות לשבור שיא היסטורי השנה ולבצע רכישות עצמיות בהיקף של כטריליון דולר. ע"פ גולדמן זאקס, "הרכישות החוזרות של החברות ממשיכות להיות הגורם שמניע את השוק, כאשר שאר הגופים בשוק (משקי בית, קרנות גידור וקרנות פנסיה) מוכרים מניות (לכתבה המלאה).

שוק המט"ח חוזר הערב למרכז הבמה כאשר הדולר חוזר לטפס לאחר שנחלש אמש ברקע להתערבות הבנק המרכזי הסיני. היואן הסיני איבד הערב 0.2% מול המטבע האמריקני. הלירה הטורקית חוזרת ליפול וירדה 1%. האירו נסחר עברה לעליות קלות מול הדולר, ונסחר סביב רמה של 1.16 דולר לאירו. המטבע המעניין ביותר הערב הוא הרובל הרוסי, שצונח בכ-3% מול הדולר וקובע שפל חדש ברקע לסנקציות שארה"ב הטילה על איראן. כזכור, טראמפ הודיע אמש כי "מי שיעשה עסקים עם איראן, לא יעשה עסקים עם ארה"ב", ונראה כי המשקיעים מתחילים לתמחר פגיעה בכלכלה הרוסית כעת.

המטבע הרוסי: שובר הערב התכנסות של מספר חודשים, ושובר תבנית טכנית "דובית"

 

 

בהקשר של המט"ח נציין כי מחר ומחרתיים צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה בארה"ב שעשויים להשפיע משמעותית על כיוון הדולר בעולם.

מניית טסלה (סימול:TSLA) ירדה הערב 2.4% לאחר שזינקה אמש בכ-11% וצפויה לרכז תשומת לב רבה. מייסד ומנכ"ל החברה הצליח להדהים אמש את השוק כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הוא שוקל להפוך את החברה לחברה פרטית במחיר של 420 דולר למניה, כאשר המימון לעסקה מובטח". הציוץ של מנכ"ל החברה גרם לסגירת פוזיציות שורט מהירה של השחקנים שהקפיצו את מחיר המניה. מאסק ניהל בשנה האחרונה מלחמת חורמה מול סוחרי השורט על המניה, וייתכן מאוד כי הציוץ אמש היה צעד נוסף של במלחמה זאת.  ייתכן כי מאסק עבר את הגבול אמש, הוא אמנם הצליח לפגוע קשות בסוחרי השורט על המניה אך עתה עליו להוכיח כי אכן קיים המימון לעסקה כזו, שכן אם לא מדובר במניפולציה על מחיר המניה, ומאסק עשוי לספוג תביעות רבות בעקבות זאת (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    סוחר 09/08/2018 00:07
    הגב לתגובה זו
    הפ'ד רוצה להשאיר את התשואה לעשר שנים מתחת ל3% . כל עוד זה קורה המניות עפות למעלה בקצב מסחרר . שום מלחמת סחר וכל מיני שטויות לא אמור לעניין אותכם . לעשות ההפך ממה שהבנקים וכל השרלטנים אומרים אלה הגנבים הכי גדולים להתרחק מהם.
  • 6.
    מחר מתחילה החגיגה של הנפילה במעוף (ל"ת)
    אלין 08/08/2018 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הנפט יורד בעולם ואצל כחלון הוא עולה (ל"ת)
    סקפטי 08/08/2018 21:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ממחר המעוף צולל 5 אחוזים החודש (ל"ת)
    עמית 08/08/2018 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    טבע 08/08/2018 19:27
    הגב לתגובה זו
    מזהירים ומזהירים...
  • שתוק שתוק (ל"ת)
    אבי 09/08/2018 02:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברים ללחוץ רק למעלה לא לשכוח.שלא יעבדו עלייכם. (ל"ת)
    רק למעלה 08/08/2018 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 08/08/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    הזכרתי את הישראלית עם שיעור התציחה מגבוהים הנסאדק. עוד הסכם חתמה היום. יש רק 2.5 מיליון מניות בשוק. החברה רווחית וצפוויה להגדיל את הרווח הנקי לאחר מספר הסכמים שחתמה לאחרונה. שיגלו אותה היא יכולה לזנק כמו שזינקו לאחרונה חברות קטנות אחרות. YTEM מתעתדת ךספק את צרכי המזון העתדיים. לשתי החברות מאזן מעולה, ויחסי נכסים חוב מעולים. החוב נמוך מאד, שוות השקעה לדעתי.
  • עוד מריץ מניות מעפן (ל"ת)
    בקיצור אתה מריץ 08/08/2018 17:53
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: