סין הוציאה תגובה ללחץ האמריקאי - החוזים מאדימים

טראמפ מקשיח עמדות - והסינים לא מתקפלים. במקביל הבורסה בטורקיה צונחת ב-3% על רקע הסנקציות האמריקאיות. החוזים בוול סטריט מאבדים עד 0.8%, ובאירופה הדאקס מאבד 1.8%

גיא בן סימון | (10)
נושאים בכתבה ארה"ב סחר סין

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת תחת לחץ בצל החרפת הטון סביב מלחמת הסחר. בהמשך להקשחת העמדות מצד ממשל טראמפ הלילה, סין הוציאה כעת תגובה לאמריקאים לפיה אין בכוונתם להתקפל.

במקביל, הבורסה בטורקיה צונחת ב-3% על רקע הסנקציות האמריקאיות. אמש נפלה הלירה הטורקית לשפל מול המטבע האמריקני. כעת נסחרת הלירה הטורקית מעל לרמה הפסיכולוגית של 5 לירות לדולר. ברקע לתנודה הערב, הדיווחים אמש כי הבית הלבן  הוציא הודעה כי ארה"ב מטילה סנקציות על 2 פקידים בממשל הטורקי.

כעת, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים כעת עד 0.8%. באירופה מדד הדאקס צונח 1.8%, הפוטסי מאבד כ-1% לפני (פרסום הריבית), מדד הקאק מאבד 0.9%, ומוקדם יותר באסיה הבורסה בסין צנחה ב-2%.

הלילה פורסם כי טראמפ הציע להעלות את המכסים על מוצרים סיניים מ-10% ל-25%,  בטענה כי הסינים סרבו לדרישתם להסיר את המכסים שהטילו על סחורה אמריקאית. כעת, הסינים מציעים לטראמפ לרכך את עמדתו ואומרים כי לטקטיקה של ארה"ב לא יהיה אפקט.

"אנו מייעצים לארה"ב לתקן את עמדתה ולא לנסות לעסוק בסחיטה. זה לא יעבוד על סין", אמר דובר משרד החוץ הסיני, גנג שואנג. "שנית, היינו מציעים לצד האמריקאי לחזור לעבוד בהיגיון, ולא באופן עיוור לתת לרגש להשפיע על החלטותיהם, כי בסופו של דבר זה יפגע בהם".

מעניין לראות שהסינים לא נכנעים ללחץ האמריקאי בשלב זה בעוד המדד המוביל בשנחאי כבר ביקר בטריטוריה דובית, והיואן הסיני נסחר תחת לחץ מאסיבי. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ל 02/08/2018 13:48
    הגב לתגובה זו
    ברברת של כתב שמחפש צומי...
  • שמאל זה ידע והבנה, ימין זה סיסמאות חסרות תבונה (ל"ת)
    חושי בן חושם 02/08/2018 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אמריקאים לא למדו- הם ... .לא מתקפלים באסיה (ל"ת)
    חיים 02/08/2018 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הכל שטויות 02/08/2018 13:32
    הגב לתגובה זו
    אינה הסיבה היא רק זרז השווקים נאסדק בועתי ניתוק טוטאלי מכלכלה מה יהיה? תשאלו את זוכרי מפולת 2000
  • 6.
    הכל שטויות 02/08/2018 13:31
    הגב לתגובה זו
    חברה שתתן את הטון טון הירידות התיקון כמו שאמר מורגן סטנלי התיקון הפעם יהיה יותר אלים מזה של פברואר 18 מה זה חברות ענק עם מכפילי מאה מאה חמישים מה אין כלכלה אין ערכים שווי כלכלי החברות הדפנסביות מזדנבות הרבה מאחור מול הנאסדק סימן מובהק משהו מעוות כמו ב2000
  • 5.
    הכל שטויות 02/08/2018 13:28
    הגב לתגובה זו
    חברות עם שווי גדול מליארדים עם הפסדים ענק רק סיפורים על גידול התוצאה בריחה מבועות כך היה בקריסת הנאסדק ב2000 חברות רבות ללא רווחים עם שווי מליארדים מהנסדק תפתח הרעה כמו 2000 אין חדש תחת השמש
  • 4.
    בא 02/08/2018 13:27
    הגב לתגובה זו
    עבדו בחינם וכול העשירים רצו אליהם להקים מיפעלים ,הם שיעבדו את כול האוכלוסיה בסין לעבדות ,לא מהיום . אחרי שרצחו 45 מליון אנשים במהפיכה התרבותית בשנים 45 עד 50,הם עשו אימא גיבורה ,זה פרוייקט שכול סינית ילדה איזה 10 ילדים וככה מילאו את השורות באנשים עבדים שמכירים רק פחד שטיפת מוח וקומוניזם .
  • 3.
    בא 02/08/2018 13:19
    הגב לתגובה זו
    מסוכנים .קדימה טראמפ ,אתה יודע שלא לכולם מגיע לחיות .
  • 2.
    מק 02/08/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר לסמוך על אף מנהיג לא בארץ ולא בעולם אגו אגו אגו
  • 1.
    בא 02/08/2018 13:15
    הגב לתגובה זו
    קומוניסטית מובילה את העולם , וגם בנושא אחר ,50 אחוז משוניות האלמוגים נעלמו ב30 שנה האחרונות ,בגלל עלית חומציות הים ,הים סופח 30 אחוז מפליטות co2 . ככה שהים ימות בקרוב ,וכולכם אשמים .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.