חזי בצלאל
צילום: גיא בן סימון

אקספון מזעזעת את שוק הסלולר: 29 שקל בחודש "לכל החיים"

במעמד השקת  WE4G - חברת הסלולר השישית בישראל, מנכ"ל אקספון מסמן - אקספון תיכנס לתחום הבנקאות הסלולרית; מניות סלקום ופרטנר מאבדות גובה
גיא בן סימון | (10)

הבוקר לאחר כמעט 4 שנים של המתנה אקספון השיקה את מותג הסלולר שלה תחת השם WE4G. במעמד ההשקה WE4G הטילה פצצה בשוק הסלולר כאשר חשפה מבצעי השקה שצפויים לספק כאב ראש לחברות הסלולר המתחרות סלקום -0.83% ופרטנר 0.45% .

החבילות שמציעה WE4G

1. מחיר של 29 שקל "לכל החיים"  עבור 40 גי'גה, הכל כלול. מדובר במחיר קבוע כל עוד הלקוח נותר בחברה. המחיר יינתן בשבועות הראשונים להשקה ובהמשך החברה תציע מחיר קבוע. ההצעה תהיה פתוחה ללקוחות החל מהיום בשעה 14:00. צריך לציין כי חבילה זו תשתנה לאחר שבועות ההשקה.

2. מחיר של 19 שקל עבור 10 ג'יגה, הכל כלול, ל-24 חודשים. לאחר מכן המחיר יעודכן מעלה ל-49 שקלים.

נזכיר כי המחיר הממוצע לחשבונית בשוק הסלולר נע בין 55-65 שקלים לחודש, כך שההשקה היום מטילה צל כבד על יכולתן של חברות הסלולר להעלות מחירים.

מנכ"ל WE4G, יעקב נדבורני: "לא נציע חבילות מסובכות שמבלבלות את הצרכן, לא נחייב ב 99 שקל לקוחות שלא הפעילו SIM, לא נחסום גלישה ללקוחות שהגיעו לסוף החבילה ולא נחייב באופן אוטומטי על חריגות גלישה, לא ניתן טאבלטים וסמארטפונים "במתנה", לא נמכור שירותי ערך מוסף שנמכרים בזול ועולים ביוקר, שירותי תוכן בתשלום יהיו סגורים כברירת מחדל (אסטרטלוגיה, משחקי מזל, היכרויות ועוד...) ולא נגבה 15 שקל לדקת שיחה מחו"ל לארץ".

חזי בצלאל, מנכ"ל אקספון, אמר כי החברה שבבעלותו מתכוונת בסופו של דבר להיכנס לתחום השירותים הפיננסים: "סלולר מבחינתי זו פלטפורמה, ניתן לשים בה דברים לא טובים, כמו משחקי מזל ושטויות, ומנגד ניתן לשים בה דברים טובים כמו למשל מתחום הרפואה, או השירותים הפיננסים. בסופו של דבר נהפוך לבנק סלולרי", אמר בצלאל". זה קורה בהמון מדינות בעולם אך בישראל זה עוד לא קיים. בדרך כלל הבנקים נכנסים לשוק הסלולר ולא הפוך. עם זאת, אנחנו באים מהסלולר לשוק הפיננסי כאשר המטרה היא הקלה לצרכן".

"אנחנו שותפים ברשת ברוחב פס הרחב ביותר, וזה יהפוך ליותר ויותר משמעותי בהמשך הזמן. אנחנו הופכים להיות הסמן בשוק הסלולר. בנינו חברת תקשורת שהיא לא עוד חברה. כל הערכים וההתארגנות של החברה היא לא כמו כל חברה מסחרית בה הכסף עומד בראש מעייננו, זו לא המטרה העיקרית. שאיפותינו שחברת הסלולר תהיה מחויבת לחברה, ולא שנואה. קבוצת תקשורת שלקוחותיה שותפים לה ולא אויביה. אין שנאה לחברות תקשורת בעולם, היחס לחברות תקשורת הוא כמו לגוגל, מיקורסופט...... אך פה בארץ נוצר מודל הפוך בו חברות התקשורת מקבלות פידבקים משפילים וזה לא בהכרח חייב להתקיים. החברה שבנינו היא אכן ברוח הזו בה שרות הלקוח והמענה הם בראש מעייננו, ללא טריקים, שטיקים, בלי הפתעות בסוף החודש, מה שאתה רואה - זה מה שאתה מקבל".

"כבר עם רכישת אקספון (018), גרמנו בלי הרבה שיווק למהפך בשוק. אקספון היום היא חברה רווחית מאד, לא בצורה חזירית, אך במסגרת רווחיות סבירה אקספון עושה רווחיות נהדרת למרות המחירים הנמוכים, זוהי השקעה מצוינת. רק בשנתיים האחרונות אקספון גדלה פי 3 כאשר כל יום מתווספים יותר ויותר אנשים. נבחרנו להיות החברה בעלת השירות לקוחות הטובה ביותר, בכל סקר שיוצא אנו נמצאים ראשונים במענה ללקוח בכוונתנו לשחזר הצלחה זו בשוק הסלולר", אמר בצלאל.

לירן לובלין, אנליסט תקשורת אי.בי.אי: "קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים. נתחיל מהשורה התחתונה, בניגוד למה שהערכנו ההשקה הייתה במחיר נמוך (סביבת מחיר השוק) והמשמעות היא שהמחירים בענף ככל הנראה לא יעלו בשנתיים הקרובות. בחישוב פשוט בהנחה וה-ARPU של WE יעמוד על 35 שקל (בשקלול חבילות חו"ל), היא תצטרך לגייס 50 אלף לקוחות רק כדי לכסות את התשלום לסלקום בשנה הראשונה וכאמור התשלום צפוי לעלות עד ל 110 מיליון שקל בשנה החמישית".

קיראו עוד ב"בארץ"

"לתפיסתנו, מלבד מודל שיווקי פשוט WE לא מביאה מוצר או תמחור חריג לשוק. זו אולי נבואה מוקדמת אבל קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים בתמחור כל כך נמוך ואולי המחשבה היא להתחקות בעקבות מיכאל גולן, לצבור מסת לקוחות ולמכור את הרשת. השוק מכור לדיסקאונט והנה מגיעה חברה חדשה ומביאה איתה חבילות דיסקאונט נוספות רק שהפעם הם מקובעות לכל החיים".

מה עושים עם המניות? 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זאב 11/04/2018 09:44
    הגב לתגובה זו
    אני משלם בסלקום כולל שיחות לחו"ל 25 ש"ח לחודש (שני מספרים 50 ש"ח).
  • 8.
    האם המחיר כולל שיחות לחו''ל כמו בגולן? (ל"ת)
    ראם 11/04/2018 07:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המשקיע 10/04/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    כעת שיודעים מה מחיר החבילה הוסרה עננת אי הודאות, הנהנה הראשי היא סלקום שמשתמשים בתשתית שלה והיא תגזור קופון על כל מצטרף חדש, גם לגבי המחיר תמתינו ותראו שינוי עוד שנה , גם לקופיקס התרגיל לא החזיק הרבה זמן...
  • חנה 12/04/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    תכף יגיע הקייץ'..
  • 6.
    אקספון 10/04/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
    היא לא תוכל לתת שרות איכותי. לקוח משלם 29 לחודש. כמעט מלוא הסכום עולה לסלקום. לאחר ההתלהבות של החודשים הראשונים איזה יתרון יש לה על וואלה מובייל שיש בה שירות טוב או על 012 מובייל? בכל מקרה יש להם הצעה נחמדה ולמי שמוכן לקחת סיכון של חברה קטנה זה יכול להיות טוב. היא בטח תפגע בגולן טלקום שיש לה מחירים טובים אך השירות בהתאם.
  • 5.
    ברכות ובהצלחה. מר בצלאל אדם הגון מאד ומצליח עשרות בשנים (ל"ת)
    אבי 10/04/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שט 10/04/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    עוד שנתיים יתברר שההבטחות שלו מופרות תח תכיסוי חוקי שמאפשר הפרות. אני מעריך שכל החברות הקיימות כולל הגדולות יציעו מחירים מתחרים למחירים של אקספון עם תוספות מחיר עבור שירותי אקסטרא.
  • 3.
    מצוין! בהצלחה! (ל"ת)
    איתן 10/04/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    levi ovad 10/04/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    מה חדש ומה החידוש אם הצוות הם בכירים לשעבר בשוק הסלולרי.
  • 1.
    ספרטקוס 10/04/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    מרווחים הון מטורף בחברות אחרות שגם אותם ישנאו...ככה זה בארץ
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.