מסירות רכבים באוגוסט: שנת 2017 עוברת לירידה

אחרי שבעה חודשים בהם הצליח השוק הישראלי לשמור על צמיחה ביחס ל-2016, בתום חודש אוגוסט נרשמת ירידה שנתית ראשונה

נגמרה הצמיחה בשוק הרכב הישראלי. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-אוגוסט 2017, מגלים כי מראשית השנה ועד סוף אוגוסט נרשמה ירידה של אחוז במסירות רכב חדש, עם 218,158 מכוניות לעומת 220,253 בתקופה המקבילה בשנת 2016. זהו חודש ראשון השנה בו המסירות המצטברות נמוכות מב-2016, זאת לאחר חודש ינואר ששבר שיא חיובי ומאז חודשים רצופים של ירידות. באוגוסט נמסרו 24,125 מכוניות - 12% פחות מבאוגוסט אשתקד (27,489).

מחצית מעשרת המותגים הגדולים בישראל, רושמים ירידה שנתית במסירות. יונדאישבמקום הראשון מסר 3,162 מכוניות (מקום שני באוגוסט), ו-30,776 מתחילת השנה - ירידה של כחצי אחוז. קיה מסר את המספר הגבוה ביותר באוגוסט (3,235 מכוניות), אך מאבד 4% השנה עם 27,927 מסירות. טויוטה במקום השלישי עם 24,251 מכוניות, 7% יותר מבשנה שעברה.

 

במקום הרביעי ניצב השנה סקודה, עם עלייה של 6% ל-16,752 מסירות. את הצמיחה הגדולה ביותר מבין העשירייה המובילה בישראל רושם מותג סוזוקי, עם 12,077 מכוניות - זינוק של יותר מ-32%. בדירוג חודש אוגוסט נרשמו שני נתונים חריגים - מותג מיצובישימסר רק 435 כלי רכב ללקוחות, ועם 8,771 יחידות מתחילת השנה הוא סובל מצניחה של יותר משליש לעומת המכירות אשתקד (13,320).

מנגד, מותג פולקסווגן נהנה מחודש חזק עם 622 יחידות - מספיק כדי להיכנס למקום העשירי לפני מותגי סיאט (585), שברולט (535) וסיטרואן (528) שמובילים כולם על-פני פולקסווגן בדירוג השנתי. למרות זאת, פולקסווגן מציג נתון שנתי חלש - ירידה של 22% ל-4,858 יחידות בלבד. גם הונדה נהנה מחודש אוגוסט חזק יחסית עם 641 יחידות (מקום תשיעי חודשי), ומראשית השנה צמח ב-14% ל-6,006 יחידות, מקום 12 שנתי.

יוקרה: ההובלה של אודי בטוחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    osher1980 27/09/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    מיציבושי מתרסקת לחלוטין המרוויחה העיקרית ניסן .
  • 1.
    אבי 05/09/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    מהנתונים עולה תמונה לא ברורה וחד-משמעית. עדיין לא מתקבל הרושם שמודל הצרכנות המטומטמת קרס.
טויוטה קורולה. שליטה כמעט בלתי מעורערת. צילום יואב פולסטויוטה קורולה. שליטה כמעט בלתי מעורערת. צילום יואב פולס

10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?

מי היו הרכבים שנמכרו בכמויות של עשרות מיליונים ולמה אהבנו אותם? 

רן קידר |

עולם הרכב מלא בהבטחות ובניסיונות. בכל שנה יוצאות לשוק מאות גרסאות חדשות של דגמים מוכרים לצד רכבים שפותחו מאפס בתקווה לכבוש את ליבם של נהגים. רובם נשכחים אחרי כמה שנים, חלקם הופכים לפופולריים אך שומרים על הצלחה מקומית בלבד, ורק מעטים מצליחים לחצות יבשות, תרבויות ושנים. אותם מעטים נכנסים להיסטוריה של ענף הרכב כמודלים שהשפעתם חורגת הרבה מהענף עצמו. הם הפכו לסמל של עידן, של אורח חיים ושל מגמה כלכלית עולמית.

כאשר בוחנים את עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, מגלים שלא תמיד מדובר במכוניות מרהיבות או יוקרתיות. פעמים רבות אלו דווקא המכוניות הפשוטות, היעילות, הזולות יחסית או החזקות במובן הפונקציונלי,  אלו שהצליחו להיכנס ללב השוק, להפוך לנחלת הכלל, ולשמור על מעמד יציב לאורך עשורים. הסיפור שלהן הוא סיפור של הבנה עמוקה של צרכי השוק, של חדשנות טכנולוגית במקומות הנכונים, ושל יכולת להתאים את עצמן לשינויים תרבותיים וכלכליים גלובליים.


1. טויוטה קורולה - המכונית של כל אחד


מאז השקתה ב-1966 נמכרו בעולם יותר מ-60 מיליון יחידות של טויוטה קורולה. מדובר במספר בלתי נתפס שמציב אותה במקום הראשון בפער משמעותי מכל מתחרה אחרת. הקורולה לא נולדה כדי לספק חוויית נהיגה מסעירה או עיצוב פורץ דרך, אלא כדי לתת מענה לצורך פשוט: מכונית משפחתית אמינה, חסכונית וברת השגה.

ביפן של שנות ה-60 השוק היה צמא לרכב נגיש שיכול לשרת משפחות של מעמד ביניים. טויוטה קלעה בדיוק לנקודה הזו. בהמשך, כשהחלה לייצא את הקורולה לארה״ב ולאירופה, היא זכתה לחיבוק מהיר הודות לאותה תכונה בסיסית: רכב שעובד. אין הפתעות, אין תקלות מיוחדות - פשוט רכב שמוביל את המשפחה ממקום למקום בביטחון ובאמינות.

היתרון הגדול של הקורולה היה ונשאר אמינות יוצאת דופן. סיפורים על רכבים שעברו מאות אלפי קילומטרים מבלי לראות מוסך הפכו לאגדה אורבנית אך גם למציאות בשטח. בישראל, לדוגמה, דגמי קורולה משנות ה-90 וה-2000 עדיין נוסעים על הכביש מדי יום, לעיתים כ״יד שלישית״ או ״רביעית״, ועדיין שומרים על ערך סביר. הדבר המדהים הוא שרבים מהרכבים הללו ממשיכים לתפקד ללא תקלות משמעותיות, כשהטיפול העיקרי שהם דורשים הוא החלפת חלקי בלאי רגילים.

רכב חשמלי ניו  NIO
צילום: ניו

שוק הרכב החשמלי מתכונן למהפך: מבול של דגמים סינים חדשים בדרך לישראל - האם שווה לחכות?

השינויים הטכנולוגיים המהירים בסין שוברים את כללי המשחק - היבואנים בישראל מנסים למכור את המלאי הגדול עם מבצעים, אך נתקלים בצרכנים שמבינים שאולי כדאי להמתין; וגם - למה התשלום השוטף על רכב חשמלי יעלה, מה יקרה למס הקנייה בשנה הבאה, החסמים מפני רכבים חשמליים והיתרון לרכבי הפלאג אין  



רן קידר |
נושאים בכתבה רכב חשמלי

שוק הרכב החשמלי בישראל, שנראה רק לפני שנה כמי שנמצא על מסלול של צמיחה מואצת, ניצב כיום בצומת דרכים. מצד אחד, יש שפע דגמים, מחירים אטרקטיביים ומבצעים בלתי פוסקים. מצד שני, הרוכשים הפוטנציאליים מבינים שמדובר בשוק שבו אתה קונה מוצר שתוך כמה חודשים עשוי להיות "מיושן". רוב האנשים לא יקנו אייפון 16 כעת ויחכו כבר לאייפון 17, וזה תופס גם ברכבים - אם יש דגמים חדשים, אז למה לקנות עכשיו?

הסיבה היא הנחות. זו סיבה מספיק משמעותית, כשברקע גם, יש את עניין המיסוי. מס הקנייה צפוי לעלות בשנה הבאה. ועדיין, הציבור מעדיף את המוצר המתקדם יותר. וככה בעצם המכירות עדיין נמוכות למרות שהפיתוי גדול. 

לקראת סוף השנה צפוי גל של דגמים סינים משודרגים, עם טכנולוגיות מתקדמות, טווחים ארוכים יותר, ומנועים חזקים. יכול להיות שהציבור מחכה להם כשצריך גם לומר - ההיברידיות כבשו את הצמרת. המכירות שלהן עולות בקצב מרשים והן נתפסות כטובות ונכונות יותר לציבור מאשר חשמליות. הנתח של החשמליות במסירות היה שנה שעברה 26%, והשנה הוא מתחת ל-205. ההיברידיות גדלו פי 2. 

סין לא עוצרת: שיפורים כל חצי שנה ושדרוגים של ממש

בסין מתרחש מהלך שמייצר פערים ברורים בין מה שנמכר בישראל כחדש לבין מה שכבר נחשב למיושן במונחים סיניים. דגמים רבים שנמכרים בישראל כעת כ"צעקה האחרונה" הם רכבים נחותים בעיניים סיניות כי יש כבר דגמים חדשים שעולים עליהם. הדגמים האלו יגיעו לכאן ויהפכו את הדגמים שנמכרים כעת כמיושנים. 

הטכנולוגיה החשמלית - בעיקר בטעינה, ובמרחק שניתן לנסוע, משתפרים בצורה דרמטית ומעבר לכך שהם הופכים את הנסיעה והשימוש ברכב לנוח יותר הם הופכים את הרכב למיושן וכשה שיהיה אולי קשה אחר כך למכור אותו. דמיינו מה יקרה עוד שנתיים-שלוש שהרכבים החשמליים יהיו הרבה יותר מתקדמים וטובים מהיום. מי ירצה לקנות רכב חשמלי שהוא שנתיים-שלוש על הכביש, זו תקופה של כמה דורות בעולם הטכנולוגי המתקדם.