בצל הרגיעה - סגירה חזקה בוול סטריט: הנאסד"ק קפץ 1.3%, מדד הפחד צנח

אפל קפצה 1.5%, פייסבוק הוסיפה 1.6%. מניות הפיננסים גם תמכו הערב בעליות, בנק אוף אמריקה טיפסה 2.25%. 
אלמוג עזר | (6)

יום המסחר הראשון לשבוע בוול סטריט נסגר בעליות שערים חדות. את המגמה החיובית הוביל מדד הנאסד"ק עם עלייה של כמעט 1.35%, בעקבות התחזקות מניות הטכנולוגיה הגדולות. אפל (סימול: APPL) קפצה 1.5%, פייסבוק (סימול: FB) הוסיפה 1.6%. מניות הפיננסים גם תמכו הערב בעליות, בנק אוף אמריקה (סימול: BAC) טיפסה 2.25%. 

נציין שמדובר ביום השני ברציפות שיכול להצביע על מגמת תיקון, לאחר שבשבוע שעבר נרשמה נפילה בשווקים (הנאסד"ק שצלל 2.15%, רשם ביום חמישי שעבר את היום הגרוע ביותר שלו מאז מארס). בתוך כך, מדד הפחד (VIX) רשם  ירידה משמעותית של כ-20%. 

אמנם השווקים הציגו הערב אמונה בממשל האמריקני, נראה כי כוחו הפוליטי של טראמפ נחלש עקב המשבר עם צפון קוריאה. בסקר גאלופ, שביעות הרצון ממנו ירדה לרמה הנמוכה ביותר. זאת כאשר רק 31% מהנשאלים טענו כי הם מרוצים מתפקידו. מתיחות נוספת של הבית הלבן יכולה להיווצר ברקע לחתימה על תזכיר שהכיל הצעות של הגבלת סחר עם סין שנעשתה הערב על ידי הנשיא. זאת בעקבות האשמות על אי שמירת זכויות יוצרים של חברות סיניות. הממשל הסיני כבר הודיע היום כי "אף אחד אינו מרוויח ממלחמות סחר".

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

עוד בנושא הצפון קוריאני, מזכיר המדינה רקס טילרסון ומזכיר ההגנה האמריקני, ג'ים מאטיס, טענו היום כי הממשל הנוכחי ימשיך לנסות לגשר על המשבר עם צפון קוריאה. בסופ"ש האחרון, טילרסון ומאטיס כתבו מאמר ב'וול סטריט ג'ורנל' על כך שהממשל האמריקני אינו מעונין לשנות את הממשל הצפון קוריאני או לאחד את קוריאה. טילרסון ביקש עוד טרם למאמר להרגיע את הרוחות וטען ש"אזרחי ארה"ב יכולים לישון היטב בלילה (מאחר ולא נשקפת להם סכנה א.ע.)".

בסקטור החברות, JD.com, חברת המסחר האלקטרוני השנייה בגודלה בסין (לאחר עליבאבא) פרסמה היום כי ההפסד הנקי שלה קפץ ב-63% ברבעון האחרון. מניית החברה הנסחרת בנאסד"ק (סימול: JD) רשמה נפילה של כמעט 3.6% במסחר. 

טסלה (סימול: TSLA) גייסה סך של 1.8 מיליארד דולר בגיוס האג"ח זבל שלה בשבוע זששעבר. חברת ייצור הרכב החשמלי הצליחה לגייס הון רב יותר מצפי השוק (1.5 מיליארד דולר). מניית החברה עלתה 1.7% במסחר. 

בגזרת המאקרו לא אמורים להתפרסם חדשות בעלות פוטנציאל לשינוי המסחר הערב. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בני 15/08/2017 07:06
    הגב לתגובה זו
    חוזים עתידיים 0.5 למעלה ברור שהעליות ימשכו גם אצלינו מניות הגז ימשיכו לעלות בשורות טובות
  • 4.
    ערביטראז שלילי 0.7% מחר המשך הירידות. (ל"ת)
    ccr 14/08/2017 21:27
    הגב לתגובה זו
  • תלמד עברית (ל"ת)
    סיירה 15/08/2017 07:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משקיע 14/08/2017 20:39
    הגב לתגובה זו
    העליות מדומות וללא סיבה אמיתית ההיפך הוא הנכון כל הסיבות לירידות קיימות . יש כאן מעשה לא ברור מי מוביל אותו והוא דחיפת הבורסה למעלה כהוכחה לצמיחה ויציבות כלכלית . לא היה דבר כזה בהיסטוריה שמדד קופץ 150 נקודות פתאום בניגוד לכיוון המעשי כלכלי . המדד היום היה צריך לפתוח 150 נקודות למטה ולזה יש דווקא הסבר וסיבות מספיק טובות . היום הזה ייזכר לעוד הרבה מאוד שנים
  • 2.
    אלי 14/08/2017 19:41
    הגב לתגובה זו
    בעקבות ה"משבר" עם צ.קוריאה השבוע נחזור לדשדוש או אפילו גרוע יותר.
  • 1.
    Snap רק יורדת - תגיע בסוף ל- 7 $ (ל"ת)
    Snap 14/08/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: