סגירה בוול סטריט: הנאסד"ק ירד 0.2%, אמזון קפצה 2.45%

קוסטקו צללה 7.2%, וולמארט צנחה 5%, בגזרת הדואליות: קנון עלתה 8.5%, טבע התחזקה 1.6%
אלמוג עזר | (3)
נושאים בכתבה וול סטריט

שבוע המסחר בניו יורק נסגר הערב במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים קלות. מדד הנאסד"ק השיל 0.2%. במרכז המסחר עמדו מניות הקמעונאות שרשמו ירידות חדות לאור הרכישה של אמזון את חברת whole foods ב-13.7 מיליארד דולר. החשש הוא שכניסה אגרסיבית של אמזון לתחום המזון תפגע ברשתות הגדולות. בתוך כך קוסטקו צללה 5.6%, וולמארט צנחה 4.6%. מניית אמזון מצידה עלתה 2.4%.

בגזרת הדואליות, טבע התחזקה 1.6% לאחר שאתמול ירדה ברקע לדיווחים על תוכניותיו של טראמפ להורדת מחירי התרופות בארה"ב. קנון (סימול: KEN) עלתה 8.5% ברקע לדיווחים בכלכליסט על כך שמשקיע סיני מתכוון לרכוש חלק מהותי מחברת הבת של החברה - קורוס.

מדדי וול סטריט

נאסד"ק

דאו ג'ונס

S&P 500

מוקדם יותר התפרסמו מספר אינדקטורים חשובים של מצב הנדל"ן בארה"ב שהציגו תמונה לא מעודדת בנוגע לסקטור. התחלות הבנייה רשמו החודש ירידה לכדי 1.09 מיליון יחידות בלבד. מדובר בירידה חדה של מעל ל-5% לעומת חודש אפריל. גם אישורי הבניה והיתרי הבניה רשמו החודש ירידה וכמותן הייתה נמוכה מהצפי.

הנפט סגר בעליות של 0.6% והתקרב למחיר של 45 דולר לחבית. הנוזל השחור רשם ירידות חדות השבוע ברקע לחששות מפני הצטברות של היצע יתר בארה"ב ובמדינות אופ"ק. מדובר בשבוע השלישי ברציפות בו הנפט רושם שבוע בתשואה שלילית.

היום בשעה 20:00 פורסם דו"ח בייקר יוז שהצביע על עלייה של 6 אסדות מפיקות בשבוע האחרון בארה"ב. שינוי זה מעיד על מגמת ההתרחבות של שוק הייצור האמריקני בסקטור. נציין כי לאחר שבועות ארוכים בהם מספר האסדות הפעילות עלה, כעת קיימים כמעט 750 בארה"ב, מספר שיא מאז 2015.

מניית אמזון (סימול: AMZN) עלתה 2.4%. חברת אמזון ממשיכה במאמציה לחדור אל שוק המזון האמריקני וגורמת למיני סערה בסקטור תוך כדי. ענקית ה-E-Commerce האמריקנית הודיעה היום (ו') כי תרכוש ה את רשת המזון Whole Foods בשווי מוערך של 13.7 מיליארד דולר. מניית רשת המזון האורגני נוסקת 28%. ההודעה על הרכישה שלחה את מניות רשתות הקמעונות לירידות חדות. וולמארט נופלת 5%

מניית גוגל (סימול: GOOG) סגרה בירידות קלות, ברקע לפירסומים על כך שהחברה עומדת בפני קנס שיא באירופה בסך של 1.1 מיליארד דולר. זאת לאור האשמת הרשות להגבלים עסקיים באירופה על כך שגוגל ניצלה את הדומיננטיות שלה בתחום מנועי החיפוש באינטרנט.

מניית נייקי (סימול: NKE) נפלה 3.4%. תרכז גם היא עניין לאחר שאתמול החברה הודיעה כי תקצץ שלושה אחוזים ממצבת העובדים העולמית. בג'י.פי. מורגן טענו כי הם אוהבים את מאמציה של החברה להתייעל, אך מניחים כי החברה תסבול בקרוב מירידה במכירות בצפון אמריקה. מתוך כך, הורידו את דירוג ההמלצה על נייקי וממליצים להחזיק אותה ברמת השוק.

הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב אישרה סופית את המיזוג בין שתי ענקיות הכימייה - דאו (סימול: DOW) ודופונט (סימול: DP). שתי החברות פרסמו כי הן מתכוונות לסיים עם המיזוג באוגוסט.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מה לדעתכם הכיוון בדולר שקל? (ל"ת)
    המתחזה 17/06/2017 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ירון 17/06/2017 20:51
    הגב לתגובה זו
    רק עליות אני צופה לפחות בתל אביב מיום א הקרוב
  • 1.
    glmd 17/06/2017 09:30
    הגב לתגובה זו
    כנראה מתבשלץ שם עסקת ענק
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: