טראמפ עובד על צו להוזלת התרופות בארה"ב - טבע מחקה את העליות המוקדמות

אלמוג עזר | (9)
נושאים בכתבה תרופות

לאחר שפתחה את המסחר בעליות חדות, מניית טבע (סימול: TEVA) סגרה בירידות שערים של 0.8% בניו יורק. שינוי הכיוון במניה הופיע ברקע להודעת הבית הלבן כי ממשלו של דונלד טראמפ מכין צו שיוזיל את עלויות התרופות בארה"ב. על פי מקורבים לנשיא הטרי, הצו אמור להתפרסם תוך כמה שבועות ויוצג בפני המפלגה הרפובליקנית שתבקש לאשר אותו בקונגרס. 

באתר בלומברג מדווחים היום כי בכירים ממשרד הבריאות בממשלה ייפגשו כבר מחר (ו') כדי לדון בסוגיות הבוערות בנושא. טראמפ כבר ביקש המלצות של סוכנויות בריאות ממשלתיות על הדרכים הטובות לצמצם את עלויות התרופות.

העתיד כבר כאן

נזכיר כי עוד בנאומו הראשון כנשיא טראמפ הצביע על כך שאינו מרוצה מפעילותן של חברות התרופות במדינה ועל הדרך בהן חברות אלו מנצלות חולים ובעתיד יבקש לטפל בכך. אחת מהדרכים שכבר נידונו הם תשלום על תרופות על בסיס החשיבות שלהם וסיכויי ההצלחה שלהם. הצעה זו זוכה לתמיכה הן על ידי פרטים בעולם ביטוח הבריאות והן על ידי יצרניות התרופות. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מאיר פ 16/06/2017 10:37
    הגב לתגובה זו
    עובדים על איך ליקר את התרופות ולדפוק את האזרחים עוד
  • 5.
    שוק הפארמה = שוק מת (ל"ת)
    נגמרו החגיגות 16/06/2017 10:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רועי לוי 16/06/2017 01:10
    הגב לתגובה זו
    הם עושים כסף מתרופות זולות יותר..אזזזזזז יש להם יתרון
  • מיש 16/06/2017 08:51
    הגב לתגובה זו
    שמחירי תרופות המקור יירדו , יהיה צריך פחות תרופות גנריות וגם מחירי הגנריות ירדו
  • טבע 16/06/2017 08:22
    הגב לתגובה זו
    אל תשכח שיש גם תרופות מקור לטבע:))
  • 3.
    זה חדש לכם ? (ל"ת)
    ר 16/06/2017 00:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מאיר 15/06/2017 23:14
    הגב לתגובה זו
    מחקו מעל 50 אחוז משווים..
  • 1.
    ארז 15/06/2017 23:07
    הגב לתגובה זו
    למנית טבע לא יזיק הרבה ירידת המחיר של התרופות שלה כי ממילא התרופות או יותר נכון סל התרופות של טבע עומד בצפיות המחירים והוא לא יקר ממש לעומת יתר יצרניות התרופות שהעלו ומעלים מחירים ללא לאות טבע מרוויחה אבל לא מגזימה ברווח ואם תבוא רגולציה במחירים טבע לא תסבול ממש כי המחירים של התרופות שלה לא יקרים מקודם לכן לא לדאוג ממש כי בתחילה טבע תסבול מצו נשיאותי ומרגולציה יתרה בתחילה אבל בהמשך טבע תתאזן ותמשיך כמו קודם עם המוצרים אבל להבא היא תפגע כי לא תוכל בעתיד להעלות מחיר אלא אך ורק לפי מדד מחיר ארה"ב ולכן הפגיעה תהיה בעתיד שלא תוכל אם תרצה להרים מחיר התרופות שלה לכן במיידי טבע תעמוד בהסכם הרגולטורי שיוטל על מחירי התרופות שלה אבל זה כרגע ואין הצדקה כרגע לירידת ערך המניה החבוטה הזו בזמן האחרון
  • Fisherking 16/06/2017 08:26
    הגב לתגובה זו
    למה לחזור 50פעם זה כמו לומר חברה אני מתחנן שלא תזרקו המניה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: