ראלי סיום בוול סטריט: לאחר נאום נציגת הפד' - מדד הנאסד"ק טיפס 1.7%

אחרי הצניחה בשישי, המדדים שבו לעלות ובגדול. פריגו טסה 7.35%, מניית וולמארט טיפסה 2.4%
אלמוג עזר | (31)

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בעליות שערים חדות. לאחר פתיחה מגומגת, המדדים שברו מעלה בשעה השנייה למסחר והעליות התגברו מדי שעה. בשעתיים האחרונות למסחר, העליות הפכו לראלי של ממש, כאשר ברקע חברת הפד' ליל בריינרד סיימה את נאומה בניו יורק.

בריינרד אשר ידועה כנציגה "יונית" וככזו המתנגדת להעלת ריבית בטרם עת, טענה כי היא מתנגדת להעלאת ריבית בצורה נחפזת מדי. בתוך כך צפי העלאת הריבית בשבוע הבא בארה"ב ירד לכדי 14%. בסופו של יום, הנאסד"ק זינק 1.7%, ה-S&P 500 התחזק 1.5% והדאו ג'ונס עלה 1.4%. 

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

נפט: אחר שירד בשיעור של 3.65% ביום שישי האחרון, מחיר הנוזל השחור משנה כיוון והוסיף הערב 0.9%. מחיר חבית נפט עולה לכדי 46.3 דולר לחבית. 

מניות בכותרות

פריגו (סימול: PRGO) - אחרי ירידה מתמשכת במחיר המניה ו-4 עדכוני תחזיות מטה רק השנה, קרן ההשקעות סטארבורד (Starboard Value) נכנסה להשקעה פריגו עם נתח של 4.6% המוערך ביותר מ-600 מיליון דולר. 

וול מארט WAL-MART - חברת COWEN שידרגה את דירוג ענקית הקמעונות לכדי "תשואת יתר" מ"תשואת שוק". החברה מצביעה על מחירי החברה והעלייה בכמות המבקרים בסניפים. ב-COWEN מעדיפים את וול מארט על פני החברה המתחרה טארגט. לדבריהם, מנועי הצמיחה של הרשת האחרונה חלשים יותר ולא אמורים להציג תוצאות משמעותיות בהמשך השנה.

פיליפ מוריס (סימול: PM) - גולדמן זאקס הגדיל את דירוג מניית יצרנית הסיגריות לכדי "רכישה" מדירוג של "החזק". בבנק ציינו כי הם שוריים על סקטור הטבק וכי הם החלו להעדיף את אחזקת פיליפ מוריס על פני ריילונדס (בעיקר בשל שהאחרונה הציגה תשואת יתר על פני הסקטור בשנה האחרונה).

טסלה (סימול: TSLA) - חברת ייצור המכוניות הודיעה כי היא משנה את טכניקת הנהיגה האוטונומית (ללא נהג). מנכ"ל החברה אלון מאסק פרסם כי החברה תבצע הוראות בטיחות אחרות בכדי להגדיל לעת עתה את התערבות הנהגים בפונקציית הנהג האוטומטי. 

תגובות לכתבה(31):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    כל עוד הממשלות מתערבות השווקים למעלה לשיאי (ל"ת)
    קובי 13/09/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    א 13/09/2016 07:46
    הגב לתגובה זו
    בין וול סטריט והפאד , מסר ראשון על כוונה להעלות את הריבית תגובה נפילות חדות, מסר שני על אי העלאה ותגובה עליות חדות. הפאד חייבים להעלות את הריבית זה הכלי העיקרי נגד אינפלציה אבל לא יעשו זאת עד אחרי הבחירות וגם אז באופן סימלי .
  • 22.
    Mr vix 13/09/2016 07:44
    הגב לתגובה זו
    והמרו כנגד השוק האמריקאי
  • 21.
    אנונימי 13/09/2016 02:28
    הגב לתגובה זו
    ״
  • 20.
    דארווין 13/09/2016 01:01
    הגב לתגובה זו
    רוב חברי הפד לפי מאמר היום ביהו פיננס כולל פירוט שמותיהם והדעות של כל אחד , הם נגד העלאת הריבית באופן חפוז . הם מאוד רוצים להעלות אבל נזהרים כי האינפלציה עדיין תקועה במקום . יכול להיות שבסוף יעלו בסוף החודש בהפתעה .
  • 19.
    גיל 13/09/2016 00:06
    הגב לתגובה זו
    יום לפני הברקסיט רובם לא האמינו שהאנגלים יעזו לעזוב, רוצה לומר: לא תמיד רציונליות היא הצד החזק של המשקיעים, ומה שקורה עכשיו בנסדק מאוד דומה לתרחיש ההוא...
  • שמואל 13/09/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    ועבדו על הציבור , אנשים מכרו את התיק שלהם ומאז השוק התהפך וטס למעלה.
  • 18.
    כמה קול שבועי 1430 שווה בפתיחה? (ל"ת)
    המתחזה 13/09/2016 00:03
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    כיטוב פארמה 12/09/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    http://stocktwits.com/GBullion CEO: we are in the midst of negotiations with big pharma companies. "we have accurate numbers from our survey about the value of our product. We use it for our negotiations." CEO: I don't see any further dilution. We are pleased with $18M. This helps us to strengthen our position.
  • כיטוב פארמה 13/09/2016 00:37
    הגב לתגובה זו
    זה בערבון מוגבל. ממה שהבנתי הם כן הזכירו שיש להם 18 מיליון דולר מזומן אבל יתר הדברים לא הוזכרו.
  • אהבתי את הדרוגים החיוביים לעדכונים של האנליסט מניו-יורק (ל"ת)
    כיטוב 12/09/2016 23:43
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אמנון 12/09/2016 22:45
    הגב לתגובה זו
    רק למעלה
  • 15.
    כרגיל חכמים קונים בירידות וטפשים מוכרים בירידות (ל"ת)
    כמו תמיד... 12/09/2016 22:30
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    ביו 12/09/2016 22:28
    הגב לתגובה זו
    להעלות אחרי הבחירות כי יש סבירות גדולה שהשוק יתרסק והכל יסתבך. טראמפ הבהיר פעמים רבות וגם היום מה צריך לעשות,להעלות ריבית ומהר והתריע מהבועה, אם הילארי תבחר היא תרסק את חברות הפארמה.
  • 13.
    יריב א. 12/09/2016 22:27
    הגב לתגובה זו
    משטים בכל העולם. ליצנים שאין להם מושג איך יוצאים מהקבר שברננקי חפר, בעידודו של פישר
  • יוגב 13/09/2016 01:07
    הגב לתגובה זו
    בניגוד לכל העולם , 8 שנים של השתפרות הכלכלה האמריקאית , יציאה ממשבר מסוכן מאוד ב2008 , החברות מצליחות , הנפט זול הדולר נחלש ומועיל ליצוא האמריקאי , שכר המינימום עולה האבטלה מינימלית ורק אתה חושב יחד עם טראמפ שחברי הפד קוקסינלים . מה , אתה רועה זונות ? אז תתעסק בזה ועל תפלוט כינויים מעליבים של בן אשפתות . תתבייש לך .
  • פאר 13/09/2016 09:21
    יוגב אל תהיה בטוח בכלכלה האמריקנית נשענת על בועה ענקית
  • 12.
    מי רצה ירידות וקיבל שטרונגול ? (ל"ת)
    שושי 12/09/2016 22:25
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מסקונה 12/09/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    מי שמכר ביום ששי בבהלה הכללית הפסיד . כולם חוזרים עכשיו בשיירה ארוכה ועומדים בתור באשנב הקניות . ולמרות זאת ,,,,,,תהיה העלאת ריבית של רבע אחוז ב21 לספטמבר הקרוב . (ממקורות חסויים !)
  • 10.
    קנו מניות אלוני חץ. בסק. כיל לא .חח לא לגעת (ל"ת)
    קובי 12/09/2016 21:40
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    קובי 12/09/2016 21:39
    הגב לתגובה זו
    מה שמשתמע מהנאום של בריינרד.שהכלכלה בעולם על הפנים. לכן אנני מבין על מה האופוריה בחגיגת העליות . העדר מחפש סיבה למסיבה. הנפילה שתגיע. לא היה כמותה בעבר. תרשמו לםניכם. בהצלחה לכולם.
  • 8.
    בזק מראה סימנים חיוביים. לא לגעת בכיל וחברה ליש (ל"ת)
    קובי 12/09/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אין מומחים .מטעים אתכם. שיא חדש באופק (ל"ת)
    קובי 12/09/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עזבו גטרביץ.עזבו תטא 1..שיאים חדשים בפתח (ל"ת)
    קובי 12/09/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    למה לא באים המומחים?למה השוק עולה היום חזק? (ל"ת)
    לימור 12/09/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
  • כי עבדו על המוכרים בעניים (ל"ת)
    יוסי 12/09/2016 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תמונה 12/09/2016 21:18
    הגב לתגובה זו
    קצת, מתגעגע לתמונות ההאלה, אבל רק תמונה אחת של עליות, תשימו תמונה של שמש בעליות, ולהיום תשימו קפיצה לגובה
  • 3.
    אורי 12/09/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
    המשקיעים לא יאהבו את הנאום ויזרקו סחורה
  • הימור עלק (ל"ת)
    לך לשחק גוגואים 12/09/2016 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שמיל 12/09/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    לא יעלו לפני הבחירות.
  • 1.
    תשנו את המילים קצת, שנים אותו משפטים (ל"ת)
    קורא 12/09/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: