סגירה בוול סטריט: ה-S&P 500 השיל 0.1%, אבל חתם בעלייה שבועית של 1.5%

המדדים סגרו שבוע שלישי של עליות שערים. הדאו ג'ונס רשם יום 6 של עליות ותשואתו השבוע הינה 2.05%
אלמוג עזר | (20)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת עם תנועה מינורית של המדדים. הנאסד"ק וה-S&P 500 השילו 0.1%. הדאו ג'ונס התחזק 0.05% ורשם יום 6 רצוף של עליות. בסיכום שבוע, המדדים סגרו שבוע שלישי של עליות כאשר הנאסד"ק וה-S&P 500 השיאו תשואה שבועית של 1.5%. הדאו ג'ונס עלה 2.05% באותו הזמן. 

טרם פתיחת המסחר התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני שהצביע על עלייה חודשית בשיעור של 0.2%. לצד נתון זה התפרסם נתון חשוב נוסף הנוגע למכירות הקמעונאיות לאותו החודש שעלו בשיעור של 0.7% לעומת חודש מאי. פרסומי המאקרו תמכו בפתיחה החיובית של המדדים, אך לאחר מכן המדדים עברו למגמה מעורבת ברקע לפרסומי מאקרו חלשים יותר. ברקע למסחר האמריקני אירופה סגרה היום בירידות כאשר ברקע למסחר המשיכו לזרום דיווחים על פיגוע הטרור בניס צרפת. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

​נאסד"ק

יומן מאקרו

בשעה 16:15 התפרסם מדד הייצור התעשייתי שעלה בחודש יוני בשיעור של 0.6% מעבר לצפי השוק. גם התפוקה התעשייתית שעלתה בשיעור של 0.4% הייתה גבוהה מצפי השוק. 

ציפיות הצרכנים נמצאות בירידה. מדד ציפיות הצרכנים של מישיגן לחודש יולי הצביע על 77.1 נקודות. זוהי ירידה משמעותית במדד שעד לפני חודשיים עמד על יותר מ-82 נקודות. גם סנטימנט הצרכנים הינו נמוך יחסית בחודש הנוכחי. 

מאוחר יותר יתפרסם הייצור התעשייתי לחודש יוני שאמור לעלות בשיעור של 0.2%. כמו כן יתפרסם מלאי העסקים לחודש מאי שצפוי לעלות בשיעור של 0.1%. מדד ציפיות הצרכנים יתפרסם בשעה 17:00 ויצביע על תחושת הצרכנים בחודש הנוכחי. המדד אמור להצביע על ירידה בבטחון הצרכני, ככל הנראה לאור ההתפתחויות העולמיות באירופה של החודש האחרון. 

סחורות: מחיר הנפט עלה 0.5% לכדי שווי של 45.9 דולר לחבית. דו"ח בייקר יוז שפורסם היום, הציג עלייה של 6 אסדות בכמות האסדות המפיקות בארה"ב. מדובר על השבוע השישי מתוך שבעה שבועות פה נרשמת עלייה בכמות האסדות שעומדת כעת על 357. 

מניות בכותרות

סיטי גרופ (סימול: C) - החברה פרסמה את הדו"חות שלה לרבעון השני של 2016.  סיטי גרופ פרסמה רווחים והכנסות שחצו באופן חד וברור את תחזית השוק. רוווחי החברה הגיעו לכדי 1.24 דולר למניה לעומת צפי של 1.1 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד סיטיגרופ הרוויחה 1.51 דולר למניה. המניה עולה 1% בשלב טרום המסחר. 

וולס פארגו (סימול: WFC) - ולס פארגו פרסמה רווחים שתאמו את צפי השוק בסך של 1.01 דולר למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-22.16 מיליארד דולר, מדובר בעלייה של כמעט 0.9 מיליארד דולר לעומת שנה שעברה. מניית החברה יורדת בשיעור של 1.1% לפני פתיחת המסחר. שנה לאחור מניית החברה הניבה תשואה שלילית של 18%. 

הרבלייף (HLF) -  מניית החברה עולה 9% לאחר שלשכת המסחר קבעה כי השיווק הרשתי של הרבלייף אינה תחבולת פירמידה. המיליארדר קארל אייקן ביקש להעלות את שיעור אחזקותו לכדי 35%. 

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פרוספר דקורטור מומחה 15/07/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    שמשתינים נגד הרוח.
  • אהבתי (ל"ת)
    עופר 16/07/2016 00:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גדי 15/07/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
    אמש עלתה ב- 33% היום +6 האם פריצת דרך ? מי שיודע שיענה תודה
  • יוסף יחזקליאן החוזה 16/07/2016 22:57
    הגב לתגובה זו
    בעוד 10 ימים יש בבית חולים הדסה טיפול ל100 אנשים ניסיון על התרופה שתראה עים יש להם העלאה במערכתת החיסונית לפני חודש זה אצליח הפעם יגיעו אנשים מי ארצות הברית כדי להיות נוכחים בניסוי מיי
  • 6.
    כסף 15/07/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    דוחפים לשוק כל היום כסף וכסף מי שמצפה שהשוק ירד טועה ומטעה, הדפיסו ומדפיסים כל יום אוניות של כסף שניכנס למניות ולנדלן, להצטרף אלהיים ולא לצעוק ירידות .
  • שמואל 15/07/2016 20:52
    הגב לתגובה זו
    השוק מוחזק וידשדש עד לאחר הבחירות שם, אין סיכוי לשינוי מהותי
  • שמואל 15/07/2016 20:49
    הגב לתגובה זו
    השוק מוחזק וידשדש עד לאחר הבחירות שם, אין סיכוי לשינוי מהותי
  • אל הים ולטבוע יחד עם הבורסה. כך כתבת. (ל"ת)
    להיצטרף 15/07/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איתן 15/07/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    יש דם ברחובות לקנות מניות, מצער אבל בעולם של היום אמיתי.
  • 4.
    אורנה 15/07/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
    זה עשה רק טוב לכלכלה . זה אומר שמי שמנהיג את עולם הכלכלה בעולם לא מבין כלום .אז מה הפלא שהכלכלה בעולם ניראת כך
  • 3.
    עוקב אחרי אמנון 15/07/2016 16:40
    הגב לתגובה זו
    השוק רק לא אוהב שאומרים שהו בכיוון מעלה. כל עוד ישנם אנשים שאומרים מפולת הכיוון רק למעלה
  • משטרת המוסר 15/07/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
    מי זה האמנון הזה שאתם יחדיו מעודדים טרור והרוגים. האם אתם מודעים לחומרת מעשיכם ודיבריכם או שאתם שני פוחזים שמשקיעים את השני שקל שלהם ורוצים להתעשר מזה?!?
  • בתחתיות שאול? (ל"ת)
    היכן שהו? 15/07/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אורן 15/07/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    רק למעלה הכיוון
  • כמה מתוך ההמון 15/07/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    מאתיים שקל יש עלייך חכמצ'יק?
  • 1.
    אבי 15/07/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה אחר בצע הדמים ביום שכזה . אירופה נסדקת מול עולם והתעלמות מוחלטת שכזו . מלאכותיות נבזית ללא כל מוסר ומעט ערכים..
  • לימור 15/07/2016 17:09
    הגב לתגובה זו
    תתרגל לא הרוגים ולא פצועים ,הנשמה שלהם קשורה עמוקות לכסף ולחומר בלבד
  • ללימור 15/07/2016 18:04
    צייני מעשה אחד טוב שעשית היום?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: