חברות אפל ועליבאבא משקיעות הון עתק ב"אובר הסינית"
"אובר הסינית" ממשיכה להתחזק. הנהלת דידי צ'ונג (Didi Chuxing) סטארטאפ שיתוף הנסיעות דמוי Uber בסין הודיעה כי השלימה סיבוב גיוסים נוסף. סך ההשקעה בסיבוב זה הגיע לכדי 7.3 מיליארד דולר והוא מייצב אותה כאחד מהכוחות הדומיננטיים בשוק התחבורה בסין. נציין שהגיוס האחרון כלל משקיעים חדשים כמו אפל APPLE שהודיעה על כוונתה להשקיע סכום של מיליארד דולר כבר בחודש מאי. מבין המשקיעים הותיקים יותר נציין את חברת עליבאבא שמלווה את הסטרטאפ מזה זמן מה. הודעתה של החברה הסינית מגיעה שבועיים לאחר שאובר עצמה הודיעה שהיא קיבלה סכום של 3.5 מיליארד דולר מחברת השקעות סעודית. אובר מנסה להיכנס אל השוק הסיני. הכלכלה הסינית הינה השנייה בגודלה בעולם והמדינה המאוכלסת ביותר וכרגע תחום שיתוף הנסיעות נשלט על ידי דידי צ'ונג. כאשר בוחנים את נתוניה של דידי צ'ונג אפשר להבין את האופטימיות שתקפה את אפל. צ'ונג טוענת כי היא מכילה 300 מיליון משתמשים ו-14 מיליון נהגים. אובר כרגע מציעה שירותים ב-50 ערים שונות בסין ומקדישה מאמצים רבים בכדי להגדיל את נפח פעולותיה במדינה.
פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה
חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".