כך תכינו את תיק ההשקעות לתרחישים של Brexit - שימו לב
הליכתה של בריטניה למשאל עם ב-23 לחודש כבר החלה לתת אותותיה בשווקים ואי הוודאות, יחד עם שינוי המגמה בסקרים הנוטים לרוב קולות הקוראים לצאת מהאיחוד, הצליחו להזיז שועלי קרבות ותיקים בכיסאם. לקראת משאל העם עולה השאלה איך להכין את תיק ההשקעות לתרחישים השונים הקשורים ל-Brexit, כאשר יציאתה של בריטניה מהאיחוד צפויה לגרור פתיחת הסכמי סחר עם המדינות ואי וודאות לטווח הקצר.
יניב חברון הכלכלן הראשי של אקסלנס, מסביר כי אי הוודאות שנוצרה בקרב המשקיעים, הובילה לכך שכיום דווקא קיימת הזדמנות לכניסה לשוק המניות הבריטי. וכך כותב חברון: "בהנחה של Brexit, סביר להניח שנראה תנודתיות ואף ירידה במדדים אלה, כאשר הירידה החדה צפויה להירשם במדד FTSE 250, שהוא חשוף יותר לשוק המקומי. יחד עם זאת להערכתנו, אלו יהיו ירידות של כמה ימים שרק ייצרו הזדמנות טובה יותר להגדלת החשיפה. ניתן לעשות שורט על מדד FTSE250 מול לונג על מדד FTSE100".
"במידה שתהיה יציאה, סביר להניח ששני המדדים ירדו, אך ה-FTSE100 פחות. אם תהיה הישארות, סביר להניח שהשניים יעלו, למרות שה-FTSE100 יסבול מהתחזקות הלירה שטרלינג. ברמת סקטורים ניתן לעשות שורט על סקטורים שתלויים בכלכלה המקומית, מול לונג על סקטורים שפחות תלויים בכלכלה המקומית. סקטורים כמו בנקים, נדל"ן, מוצרי צריכה וביטוח הם החשופים ביותר לשוק המקומי. במידה שיהיה Brexit, צפויה להיות פגיעה בביקוש המקומי בבריטניה, וכן ברווחיות הסקטורים האלה, ומכאן, צפויים ביצועי חסר שלהם. מנגד, סקטורים כמו תעשיית החומרים והכרייה, תקשורת וטלקום הציגו קורלציה שלילית ומכאן, צפוי להם ביצוע עודף, לעומת הסקטורים החשופים יותר לפעילות המקומית", הוסיף חברון.
המלצה נוספת של חברון להכנת התיק לתסריטים הקשורים ל-Brexit היא להשקיע לונג בזהב ושורט על היין. "בהנחה שבריטניה תצא, חופי המבטחים הראשונים יהיו הדולר והזהב. גם היין היפני יככב. בהנחה שבריטניה תישאר, הלירה שטרלינג תתקן בעוצמה, הזהב עשוי להיחלש קצת וכך גם לגבי הדולר. מכיוון שהסיכויים לשתי התרחישים גבוהים יחסית, הפוזיציה הטובה ביותר להערכתנו היא לונג זהב ושורט יין".
- מרחץ דמים ברכבת ללונדון: שני חשודים נעצרו לאחר מתקפת סכין
- מלחמת הרחפנים: בריטניה מכפילה השקעות בנשק אוטונומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 9.יהושפט 15/06/2016 16:39הגב לתגובה זוקודם כל צום עד ה- 23 לחודש. ב- 23 לחודש מרככים את הרקטום בווזלין ואז חוטפים את כל הצינור.
- 8.רועי לוי 15/06/2016 15:44הגב לתגובה זוביבזתם לי שתי דקות יקרות מהחיים
- 7.גם אצלנו הברוך גדל אז למה להשקיע בברוך של אחרים? (ל"ת)ארבינקא 15/06/2016 15:41הגב לתגובה זו
- 6.זהירות!! 15/06/2016 15:37הגב לתגובה זוומי שמהר שהם יצאו מהיורו יפסיד פי 3 על הכסף. זה אומר חד משמעי שרוב הסיכויים הם הישארות בגוש. ולא כמו שמנסים לעבוד עליכם הכתבות שרוב הסיכויים שהם יצאו, פשוט שקר
- 5.מה עם היורו ? האם יתרסק ? (ל"ת)אדי 15/06/2016 14:41הגב לתגובה זו
- לא סביר, 15/06/2016 15:40הגב לתגובה זוהגרמנים נתנו אור ירוק לדרגי לפעול באופ דומה לברננקי (הדפסות/הזרמות ושאר ביטויים מכובסים). התנהלות זו היא זמנית. כלכלה יציבה כולל מטבע חזק אלו רכיבים מרכזיים באושיות המדינה הגרמנית והפוליטיקאים (במיוחד הגרמנים) ערים לכך שאם אלו יפגעו השאול הוא הגבול...
- מניות גרמניות 15/06/2016 15:21הגב לתגובה זוהשקעה איכותית, דיבידנד שנתי בריא ומטבע עם אפסייד.
- 4.אמיר 15/06/2016 14:33הגב לתגובה זולאדם מן השורה עדיף להמתין עד 23/6 ולראות לאן נושבת הרוח . ברור שניחוש נכון מזכה לרווח נאה בזמן קצר , אך זה כבר תחום של הימורים .
- 3.$$$ דולר רק דולר (ל"ת)john 15/06/2016 14:09הגב לתגובה זו
- שמדפיסים ממנו כמה שצריך (ל"ת)מטבע חביב 15/06/2016 15:40הגב לתגובה זו
- 2.בא 15/06/2016 14:04הגב לתגובה זוזה החרא!!! זה מרדים ומסוכן מאוד!!!יום אחד תתעוררו על קרקעית האוקיינוס ביחד עם תיק ההשקעות!
- ארבינקא 15/06/2016 15:44הגב לתגובה זומה שאתה מנסה לומר שהכי טוב להיות הומלס. אין שכל אין נכסים אין דאגה. אבל יש שמחה - כשכולם יפלו אני לא אצא פרייר.
- בא 15/06/2016 16:00תיק השקעות זאת המצאה של בתי השקעות כדי לעשות עליכם עמלות , מרוויחים רק ממניה אחת או מפוט וקול בתקופה נכונה .כול השאר יפסידו את הכול כשיבוא המשבר , שים לב לא אם יבוא ,אלא כשיבוא .
- 1./ 15/06/2016 13:27הגב לתגובה זואי אפשר לבוא בכזו פשטות ולהגיד לונג זה שורט זה בתוך אירוע כה גדול וחסר תקדים...חוסר דיוק בפוזיציה כזו עלול לעלות כסף רב...בהצלחה בכל מקרה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
