סגירת מסחר בוול סטריט: הנאסד"ק עלה 0.4%, אך סגר שבוע חלש של ירידות

מניות הפארמה כולל ה"ישראליות" נסחרו היום בירידות חדות: טבע צללה 6.7%, פריגו צנחה 4.8%
אלמוג עזר | (10)
נושאים בכתבה וול סטריט נאסד"ק

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בעליות שערים קלות של שלושת המדדים. הנאסד"ק עלה 0.4%, ה-S&P 500 התחזק 0.3%. בכך קטעו המדדים שלושה ימים של ירידות רצופות. מניות חברות התרופות הישראליות טבע ופריגו נסחרו היום בוול סטריט בירידות חדות לאור הדו"ח של אחת מיצרניות התרופות בארה"ב שמציגה תמונה לא מחמיאה על שוק התרופות הגנריות. 

תשואה שבועית: העליות היומיות לא מנעו משבוע המדדים להציג תשואה שלילית לשבוע הראשון של חודש מאי. הנאסד"ק השיל השבוע 0.8%, ה-S&P 500 נחלש 0.4% והדאו ג'ונס ירד 0.2%.

מדדי ניו יורק

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

דאו ג'ונס 0.16%

לפני פתיחת המסחר התפרסם דו"ח התעסוקה לחודש אפריל. הדו"ח היה רחוק מלעמוד בצפי הושק וגרם להחמרה מסוימת במומנטום השלילי של החוזים. הדו"ח הציג תוספת של 160 אלף משרות בלבד ושיעור אבטלה בסך של 0.3%. נציין כי בעקבות פרסום הדו"ח הצפי להעלאת ריבית ביוני הקרוב צנח מ-10% ל-6% בלבד. 

בשעה 20:00 התפרסם דו"ח בייקר יו שהצביע על ירידה שבועית של ארבע בארות ברשימת הבארות הפעילות בארה"ב. בשנה האחרונה בעקבות הצניחה במחיר הנפט, כמות הבארות קטנה באופן חד לכדי 328 בארות בלבד. השינוי בפעילות מעיד על ההיצע של נפט במדינה בחודשים הקרובים ובתוך כך משפיע על מחיר הנפט. 

מניות בכותרות 

גופרו (סימול: GOPR) - יצרנית מצלמות האקסטרים פרסמה את הדו"ח לרבעון הראשון של השנה והציגה הפסדים של 63 סנט למניה, 3 סנט מעל לצפי. הכנסות החברה דווקא היו גובהות מצפי השוק. החברה טוענת כי עדיין קיימת דרישה "מוצקה" למצלמות בשוק. דברים אלו לא מעודדים את השוק ששלח את המניה לירידה של 2.3% במסחר. 

ילפ (סימול: YELP): החברה הפתיעה את השוק עם רווח של 8 סנט למניה בעוד הצפי היה להפסדים של 16 סנט למניה. החברה שדרגה את צפי הרווחים שלה להמשך השנה. ההפתעה גורמת לילפ לטפס ולהוסיף 23.7% ביום המסחר. 

הרבלייפ (סימול: HLF) - החברה פרסמה את דיוניה עם לשכת המסחר וטענה כי הדיונים נמצאים בשלבים מתקדים אם כי עדיין לא נראה פתרון. הרבלייף משתמשת בשיווק רשתי בכדי לגייס לקוחות ובעבר הואשמה בתרמית פירמידה כחלק מהתוכנית העסקית שלה. בשל כך היא עלולה לשלם קנס של 200 מיליון דולר. המניה טיפסה יותר מ-9%. .

סחורות: מחיר הנפט עלה 0.8% למחיר של 44.6 דולר לחבית. מחיר אונקיית  עולה 1.4% לשווי של 1,290.3 דולר לאונקיה. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בן 07/05/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד להשפעה של מניות פארמה ,המדדים יתחילו עם ירידות ו בהמשך יתמתנו ובסוף כמו אירופה ונסד"ק יסתיים ב עליה של רבע אחוז......
  • 6.
    ירדן 07/05/2016 08:24
    הגב לתגובה זו
    הדמוקרטים לא יתנו שהשוק יפול עד הבחירות. לא משנה מה יהיה מצב הכלכלה
  • אב 07/05/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    ליפול??המשבר קרה/יקרה במשמרת שלהם..
  • 5.
    קובי 07/05/2016 00:12
    הגב לתגובה זו
    אבל לצערי הוא הולך לקבל צינור ביום א. המוסדיים יקנו בנקים ולא יורידו את השוק וביום ב הארביטראז יצטרך להתאזן עי קניה חוזרת של המניות בנאסדק וזה יגרום לעליות חדות עד 1460.
  • 4.
    שבוע הבא עליות. בהצלחה לכולם (ל"ת)
    חזי 06/05/2016 23:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יום ראשון המעוף יעלה,יעשו ויסוט (ל"ת)
    שחקן מעוף 06/05/2016 20:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הפוטים שלי יום א בשמיים.ארביטראז 2%- יששששששש (ל"ת)
    עורבנית המלכה שלכם 06/05/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
  • יום ראשון עליות קלות (ל"ת)
    אלין 06/05/2016 23:13
    הגב לתגובה זו
  • קולים איתנים 06/05/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    שרוליקית יסיים 0.86
  • 1.
    השוק ממש מתרסק !!! על פי ביזפורטל. חחחחחח (ל"ת)
    אמנון 06/05/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: